PDA

View Full Version : Thuis studio inrichten... hulp nodig !!! ???



Dude
30 december 2005, 17:06
Hallooo

ik heb dus een nieuw huis gekocht, het huis is zo ruim dat we kamers over hebben. Oa de souterain is verdeeld in 3 grote kamers en aangezien we die kamers niet nodig gaan hebben maken we er een thuis bioscoopje in en ik mn eigen studiootje.

Ik vind zelf muziek opnemen onwijs leuk om te doen, niet productief maar gewoon voor mezelf en als oefening zeg maar.

Nou is mijn plan dus om daar een pc neer te zetten. En met cool edit pro lekker aan te pielen zoals ik nu doe, het probleem is echter dat ik nu met mn V-amp in de line in van mn geluidskaartje zit te klooien. Gewoon een ruk sound,

wat ik zou willen is een makkelijke manier om zowel zang als gitaar in mn pc te kunnen prikken.

Wat is een goede optie, een mengpaneeltje ? Dat nieuwe apparaat van line 6 ? http://image.blog.livedoor.jp/shamsham/imgs/1/2/123236ba-s.jpg
Deze dus..

of heeft iemand andere tips ??

Ik hoor het graag ! Buget heb ik wel, niet giga veel en het hoeft ook zeker geen proffie spul te worden. Het kamertje zelf moet ook nog geisoleert worden enzo.

Daniël_san
30 december 2005, 17:12
proffesionele geluidskaart. (die van EMU komen LE software o.a. Cusbase en kosten niet te veel) Mengpaneel, en goeie mic. Dan kan je je amp ook opnemen en evt mengen met het geluid van de Vamp.

Les Paul
30 december 2005, 18:29
Line6 Toneport is inderdaad een prima optie. Hij werkt als een geluidskaart, maar heeft ook allerlei versterkermodellen aan boord. Niet alleen voor gitaar, maar ook voor bas en zang. De Ableton Live software die er bij zit is behoorlijk beperkt. Maar je kan altijd later naar bijv. Cubase overstappen. De Toneport werkt ook prima met Cubase.

Han S
30 december 2005, 18:44
Bart, een mengpaneeltje, knappe microfoon en een goede geluidskaart en je kunt doen wat je wil. Koop ook een paar knappe monitoren.

Dude
30 december 2005, 19:42
en dan koop je neem ik aan geen powered mengpaneeltje ?

En die monitoren, wie heeft een goed buget adviesje ?

Qua geluidskaart dezelfde vraag, ik ben echt een diginoob

Daniël_san
30 december 2005, 20:12
Tannoy Reaveal Pssice/Active zijn goed. Kosten rond de 125-150 euro. (www.musicstorekoeln.de heeft ze meestal) 101,56 voor het oude model en 159.52 voor het nieuwe model. De prijs is per stuk

EMU maakt goeie geluidskaarten. De ''instapkaart'' kost 99 euro bij feedback en komt ook met LITE software. (cubase e.d.)
M Audio maakt ook goeie geluidskaarten. De Delta 66 is erg goed. 4 in en e out. Kost 195 bij feedback.

De powered mixer kan je nemen, daar zit dan de versterker voor je monitoren in, maar een lossen eindversterker lijkt mij beter.

Azrael
4 januari 2006, 00:25
Inderdaad EMU. Ik heb nu de instapkaart in mijn bezit voor 117 euro met Cubase LE (overgens totaal geen slecht pakket qua mogelijkheden in tegenstelling tot wat ik dacht). De kaart bevalt goed , de software is niet altijd even logisch (vooral het wisselen van 44khz naar bijvoorbeeld 96khz wordt je moe van) maar hij werkt wel top verder. De AD converters doen vrij goed hun werk. Het is geen pro kaart maar het verschil is echt niet gigantisch als ik een 1 op 1 vergelijking doe met mijn geluidskaart of direct via het mengpaneel. Goed spul voor weinig geld!