PDA

View Full Version : TC 1128



srv-man
30 december 2005, 01:48
Ik had al een tijdje zin om eens met een eq te stoeien. Na enig speuren op diverse fora leek een TC 1128 mij een aardige keus (het geheime wapen van ene "zuidelijke bastaard"), temeer daar ik hem voor een zacht prijsje kon scoren.

En jawel, van de week de DPD aan de deur (mrs. srv: "wat heb je nu weer gekocht" :wink: ). Helaas met het oude blauwe (zwakker en slechter leesbaar) display, maar dat mag de pret niet drukken, werkt verder goed.

Ik moet zeggen, eerste indruk is erg goed. Geen beinvloeding van je signaal, geen ruis, eenvoudig te bedienen en bovenal klinkt het erg muzikaal. Ongelooflijk hoe drastisch je met een eq je geluid kan veranderen, het werkt eigenlijk best verslavend.
Kortom, ik heb er weer een leuk speeltje bij. :wink:

El Bastardo
30 december 2005, 09:23
Hehe, congrats. Pas maar op, de 1128 is heel erg verslavend!!
Stel je voor, dat ding kostte ooit 2800 euri nieuw. Nogal wat voor een eq, geen wonder dat het de beste eq is die er te vinden is. Volledig analoog maar wel digitaal gestuurd en volledig midi. Als je 28 expressie pedalen hebt kun je elke band afzonderlijk aansturen :wink:
mbt het display, je kunt conversie kitjes krijgen bij TC om het nieuwe display in te bouwen. Het is alleen een enorm klote pielwerk om dat ding in te bouwen. Volgens mij kreeg je iets van rond de 80 onderdelen!!! en dan alleen maar om een display te vervangen.

El Bastardo
30 december 2005, 09:25
btw, nu nog een 2290 en je hebt alles wat je kwa rackfx nodig hebt :wink:

LordRiffenstein
30 december 2005, 10:38
Leon heeft me woensdag ook even de 1128 laten ontdekken en daar kan je echt lekker mee tweaken, heel leuk speeltje!

BeeJee
30 december 2005, 16:42
Ik ben al een tijdje op zoek naar een programmeerbare en midi-controlled eq. Zijn er nog meer opties dan de 1128? Anyone?

srv-man
30 december 2005, 22:26
btw, nu nog een 2290 en je hebt alles wat je kwa rackfx nodig hebt :wink:

Ja, ik was er al bang voor dat je dit ging zeggen :wink:

srv-man
30 december 2005, 22:32
Ik ben al een tijdje op zoek naar een programmeerbare en midi-controlled eq. Zijn er nog meer opties dan de 1128? Anyone?

Natuurlijk zijn er andere: Behringer, Alesis, Rane, etc. Maar of ze het vergelijk met de TC aankunnen? Die is niet voor niets bijna 20 jaar leverbaar geweest.

mmrizio
30 december 2005, 22:58
Ik ben al een tijdje op zoek naar een programmeerbare en midi-controlled eq. Zijn er nog meer opties dan de 1128? Anyone?

Ik heb pas een Akai PEQ6 (of zoiets) gekocht. D'r stond er ook een op Gitaarmarkt, maar die zie ik niet meer staan... Ook al 10/15 jaar oud. Ik heb nog geen tijd gehad om er wat mee te doen, maar hij kan 7 bands EQ'en, is programmeerbaar en aan te sturen via MIDI. Het leukste (voor mij dan) is dat hij dat 6-kanaals tegelijk kan, waardoor ik meerdere pre-ampjes tegelijkertijd kan eq'en en via z'n zusje over de speakers kan verdelen. Eventueel kun je ook kanalen doorlussen voor het zwaardere filterwerk.

Als je dat meerkanaalse niet nodig hebt, kun je bij de meeste gitaar-multi-fx'en wel terecht: die hebben vaak ook wel een EQ ingebouwd.
Daarnaast zijn er voor PA gebruik programmeerbare EQ's leverbaar, o.a. Behringer.

Maurice

BeeJee
31 december 2005, 01:54
Thx voor de reacties.
Ik heb in mijn Lex G2 uiteraard ook eq zitten, maar kan die alleen maar pre-gain gebruiken, omdat hij parallel hangt bij mij. Vandaar dat ik sinds kort ook mijn ogen open heb voor een dedicated eq-unit.
Sorry voor de hijack, maar wat doet zo'n TC op de 2ehandsmarkt ongeveer?

El Bastardo
31 december 2005, 12:54
Thx voor de reacties.
Ik heb in mijn Lex G2 uiteraard ook eq zitten, maar kan die alleen maar pre-gain gebruiken, omdat hij parallel hangt bij mij. Vandaar dat ik sinds kort ook mijn ogen open heb voor een dedicated eq-unit.
Sorry voor de hijack, maar wat doet zo'n TC op de 2ehandsmarkt ongeveer?

tussen de 200 en de 300 moet je er eentje kunnen krijgen.
Als je een blauw display hebt, moet je het wel vervangen, want die worden op termijn zwart (als ze dat niet al zijn).
Een nieuw display kost bij TC iets van 150-175 euro, en dan mag je hem zelf inbouwen wat een enorme tering rotklus is. Je kunt hem ook laten inbouwen, maar dan ben je volgens mij iets van 225-250 euro kwijt.
Een 1128 met groen display heb ik nog nooit 2e hands gezien.
Let wel, de 1128 is elke cent waard. Er is geen rack eq, maar dan ook geen enkele rack eq die kan leveren wat de 1128 doet.

srv-man
1 januari 2006, 22:30
Klopt, voor de mijne (blauw display) heb ik 200 betaald. Recentelijk zag ik er 1 met geel/groen display gaan voor ruim 450 euro.

El Bastardo
1 januari 2006, 22:55
Klopt, voor de mijne (blauw display) heb ik 200 betaald. Recentelijk zag ik er 1 met geel/groen display gaan voor ruim 450 euro.

Was dat een echte met groen display? of had iemand het plaatje van de tc site gebruikt?

srv-man
2 januari 2006, 09:15
Volgens de verkoper was het een groene en geen blauwe.

dml
2 januari 2006, 10:01
Er is geen rack eq, maar dan ook geen enkele rack eq die kan leveren wat de 1128 doet.

Och, als het voor gitaar is dan komt de Yamaha YDG2030 absoluut in aanmerking. Verder is er nog de Klark Technic DN9340 (heeft dan wel geen midi).

srv-man
2 januari 2006, 10:23
Ongetwijfeld, maar die zijn wel ietsjes duurder dan een 2ehands TC :wink:

dml
2 januari 2006, 10:41
Die Klark zeker. :D
De Yamaha kom je af en toe voor rond de 400 euro nog wel tegen. Het vervangen van het display is in ieder geval niet nodig.

El Bastardo
7 januari 2006, 14:06
Och, als het voor gitaar is dan komt de Yamaha YDG2030 absoluut in aanmerking. Verder is er nog de Klark Technic DN9340 (heeft dan wel geen midi).

Tja, zo kun je ook nog wel de TC EQ station erbij zetten en zo zijn er ongetwijfeld nog een aantal. Het nadeel van die eq's is dat ze digitaal zijn, terwijl de 1128 analoog is en dat blijf je toch horen. Heb je ooit een met een 1128 gespeeld?
Ik heb vanalles geprobeerd om die sound te vinden, maar zelfs met de duurste SSL tafels krijg je niet dat wat de 1128 voor je doet. Het is nou eenmaal zo'n apparaat dat een unieke klank met zich meeneemt, die perfect is voor gitaar.

El Bastardo
14 januari 2006, 12:38
Die Klark zeker. :D
De Yamaha kom je af en toe voor rond de 400 euro nog wel tegen. Het vervangen van het display is in ieder geval niet nodig.

Maar gegarandeerd dat die yamaha nog niet half zo goed klinkt als de 1128

dml
14 januari 2006, 15:04
Zoals gewoonlijk dus een kwestie van smaak.......

El Bastardo
14 januari 2006, 16:00
Zoals gewoonlijk dus een kwestie van smaak.......

De keuze tussen een CAA OD100 en een Marshall valvestate is ook een kwestie van smaak.

dml
15 januari 2006, 01:13
Dat klopt als een zwerende vinger!!
Lijkt wel alsof je ervan uit gaat dat iedereen, als ze het geld zouden hebben, een OD100 aan zou schaffen......... Nee, dank je vriendelijk.

Rectifier
15 januari 2006, 01:32
Mijn Rack is net zo duur als een OD100 als het al niet duurder is....

Net als die van de meeste van ons hi-end rackliefhebbers.

El Bastardo
15 januari 2006, 11:44
Dat klopt als een zwerende vinger!!
Lijkt wel alsof je ervan uit gaat dat iedereen, als ze het geld zouden hebben, een OD100 aan zou schaffen......... Nee, dank je vriendelijk.

Nee hoor, dat bedoelde ik helemaal niet.