PDA

View Full Version : Vraagje over kettingschakels als pedaalbevestiging



Rhythm Machine
29 december 2005, 15:56
Als jullie die schakels gebruiken om je pedalen vast te maken op je board, gebruiken jullie dan de originele schroefjes uit de pedalen of moet je die vervangen door langere?

Groeten,

Johan.

dano
29 december 2005, 16:40
hehe ligt eraan hoelang de originele schroefjes zijn? Ik heb bij een aantal pedalen de originele kunnen gebruiken, bij enkele heb ik langere inbusboutjes gebruikt. Dus.........Gulden regel:

Meten is Weten ;)

jorrit
29 december 2005, 16:44
wou net zeggen probeer het ff uit, denk dat bij de meeste pedalen het wel zou gaan

Nielsje
29 december 2005, 16:45
ja, gewoon proberen....

meer zinnige dingen kan ik er ook niet over zeggen :wink:

Rhythm Machine
29 december 2005, 17:31
Als iemand mij kan vertellen hoe dik zo'n schakel is, dan heeft het zin om die schroefjes te gaan meten. Ik heb die schakels namelijk nog niet, en als ik aan de slag zou moeten met andere schroefjes, dan hou ik het maar op velcro denk ik...

dano
29 december 2005, 18:11
misschien verschilt het per ketting, maar degene die ik hier heb liggen (gejat van een bij het grofvuilliggende fiets) zijn precies 1 mm dik

zjanke
29 december 2005, 21:15
Dat is ongeveer de maat van een racefietsketting (is wat dunner dan een "gewone" ketting) en ik heb met de standaard schroefjes Boss, Carl Martin, Line6 en Dunlop (Wah) vastzitten. Volgens mij past dat altijd wel :)

phx
29 december 2005, 21:53
[quote="dano"]....gejat van een bij het grofvuilliggende fiets


jaaaahja :wink:

Mitch
29 december 2005, 22:41
Nog geen schroefje tegen gekomen dat te kort was, maak je geen zorgen.

Rhythm Machine
29 december 2005, 22:45
Bedankt voor de info iedereen! En morgen naar de fietsenmaker...

dano
30 december 2005, 00:16
[quote=dano]....gejat van een bij het grofvuilliggende fiets


jaaaahja :wink:

hahah fiets lag opt station:P zat wel een vervelend slot om heen maar ach met een kniptang kom je een heel end...










:P Neeh eerlijk van een grofvuil fiets geplukt