PDA

View Full Version : Discoworld Rack Case SCAM



Lock en Load
29 december 2005, 14:57
test

Lock en Load
29 december 2005, 14:58
Op 7-7-2005 heb ik een bestelling geplaatst bij Discoworld (http://www.discoworld.nl/audio/) voor een 19 inch Rackcase 6HE (D7373B (http://www.discoworld.nl/audio/product_info.php?page=1&&manufacturers_id=&products_id=5205&cPath=36_155_158)). In totaal kwamen de kosten op €91 inclusief verzenden. Dit geld heb ik dan ook overgemaakt. En daarna... niets.

Ik heb ze welgeteld 2x aan de telefoon gehad en ze (eerst een man, 2e keer een vrouw) zouden ernaar kijken (ze hadden de computer niet in de buurt) en dezelfde avond terug bellen. Nooit gebeurt. Ik heb voor een paar weken lang hun mobiele nummer gebeld en later was hun normale nummer ook weer terug (Ze waren verhuist en hadden dus wat veranderingen doorgegeven aan KPN en KPN sloot het per ongeluk af). Ik sta ontelbare keren op hun voicemail. Ik heb hun emails gestuurd en een brief (alles met een nette zakelijke toon). En tot de dag van vandaag heb ik NIEST NADA NOPPES gehoord of gekregen. We hebben ook al geinformeerd bij de Kamer van Koophandel en ze hebben geen failissement aangevraagd.

In de carnavalsvakantie ga ik met mn ouders op vakantie in kijkduin. Ik wou dan ook even een bezoekje aan discoworld inplannen. Maar ik heb er geen hoge verwachtingen van (wat als ze gewoon niet aanwezig zijn?). Dus weet iemand hier wat ik kan doen om of mijn geld terug of de case alsnog te krijgen?

Lock en Load
29 december 2005, 14:58
Op 7-7-2005 heb ik een bestelling geplaatst bij Discoworld (http://www.discoworld.nl/audio/) voor een 19 inch Rackcase 6HE (D7373B (http://www.discoworld.nl/audio/product_info.php?page=1&&manufacturers_id=&products_id=5205&cPath=36_155_158)). In totaal kwamen de kosten op €91 inclusief verzenden. Dit geld heb ik dan ook overgemaakt. En daarna... niets.

Ik heb ze welgeteld 2x aan de telefoon gehad en ze (eerst een man, 2e keer een vrouw) zouden ernaar kijken (ze hadden de computer niet in de buurt) en dezelfde avond terug bellen. Nooit gebeurt. Ik heb voor een paar weken lang hun mobiele nummer gebeld en later was hun normale nummer ook weer terug (Ze waren verhuist en hadden dus wat veranderingen doorgegeven aan KPN en KPN sloot het per ongeluk af). Ik sta ontelbare keren op hun voicemail. Ik heb hun emails gestuurd en een brief (alles met een nette zakelijke toon). En tot de dag van vandaag heb ik NIEST NADA NOPPES gehoord of gekregen. We hebben ook al geinformeerd bij de Kamer van Koophandel en ze hebben geen failissement aangevraagd.

In de carnavalsvakantie ga ik met mn ouders op vakantie in kijkduin. Ik wou dan ook even een bezoekje aan discoworld inplannen. Maar ik heb er geen hoge verwachtingen van (wat als ze gewoon niet aanwezig zijn?). Dus weet iemand hier wat ik kan doen om of mijn geld terug of de case alsnog te krijgen?

AART
29 december 2005, 15:25
Kan je geen aangifte doen bij de politie?

srv-man
29 december 2005, 21:50
Daar wordt je niet vrolijk van. Gezien het bedrag waar het om gaat loont het niet de moeite om veel juridische kosten te maken, maar de volgende acties kun je altijd proberen:
- aangetekende brief met maning tot levering dan wel retour betaling van het bedrag, vermeerderd met rente en overige kosten.
- wellicht heb je ouders een rechtsbijstandverzekering, een briefje van een advocaat of deurwaarder wil ook wel eens helpen. (maar misschien is het bedrag daarvoor te laag)
- persoonlijk op bezoek gaan met een paar breedgeschouderde kennissen is in dit soort gevallen misschien wel het beste :wink: Misschien een paar forumleden uit Krimpen? Roadkill heeft wel de goede uitstraling voor dit soort werk :wink: (just kidding)

Aan het inspreken van voicemails etc. heb je verder niet zoveel, dat kan eenvoudig genegeerd worden.

Al met al geen reclame voor discoworld. Probeer anders www.goldcase.nl eens.

AART
29 december 2005, 22:12
goldcse zit in eibergen, die kan ik wel op de bek slaan voor je als ze niet leveren. :-D

maar wel kut.

Idd maar eens aangetekende brief sturen en rechtsbijstand erbij halen zoals srv man al wijselijk zegt.

jw009
30 december 2005, 18:12
....

Mail me even, ik woon zelf ik Krimpen a/d IJssel misschien kan ik iets voor je betekenen. Ik zou langs kunnen gaan om te vragen of ze jou willen bellen, of dergelijke.

j_glaub@hotmail.com

wepp
30 december 2005, 19:16
ik zou ze ook even laten weten dat er goede reclame gemaakt wordt voor hun....wellicht versneld dat hun te nemen akties...

Trouwens, als je op hun site kijkt en je klikt op LEVERING EN BEZORGING,
komt er niks....zou dat een voorteken zijn? :lol:

suc6 in iedergeval

ruezzz
30 december 2005, 20:46
Knap vervelend, ik hoop dat het goed gaat komen...

Ik moet toch nog ff zeggen dat ik bij zaken die de naam 'DISCOWORLD' menen te moeten dragen sowieso niks zou bestellen...

Nocki
30 december 2005, 21:10
Ik zelf heb ook een Flightcase (16HE) van dap besteld bij Discoworld en een rolletje Gaffa! dit was ook ronde juli! deze zijn na 2 weken aangekomen na veel te moeten bellen en zo. smoesje was dat de flightcase terug was gekomen van de post of dat ie daar nog stond. de volgende case heb ik dus gewoon bij de muziek handel op de hoek aangeschaf die tegen de zelfde prijs leverde.

wel goed contact gehad dus met discoworld en product is geleverd maar wel alles met de nodig moeite!

heel veel succes en sterkte!


Nocki

Dude
31 december 2005, 11:27
ik oefen in krimpen

zou evt dat adres ook wel eens kunnen checken en evt eventjes aanbellen en mn zegje doen !!


mail me maar
bartvijfhuizen apestaart hotmail.com