PDA

View Full Version : Nieuwe buisjes in 2204 bij DrTube



Dude
29 december 2005, 13:59
Vanmorgen nieuwe buisjes in mn 800 top laten zetten omdat de voorbuisjes wat microphonisch? schijf je dat zo... waren geworden.

Anyway. Het zijn dus JJ EL34 eindbuizen geworden, en 2 ECC 83s JJ voorbuisjes en het gain buisje ? is een 12AX7 van Electro Harmonics geworden.

Zeer positief over DrTube, nette werkplaats en veel kennis / spullen op vooraad. Was niet te beroerd om wat extra kleine dingetjes vast te zetten en ook de prijs viel me reuze mee.

Inclusief nieuwe marshall knopjes was ik 153 euries kwijt.

Klinkt als een tiet zo vol en mooi rond dus ik ben weer tevreden !!

Agent_Smith
29 december 2005, 19:39
Mooi! En nou rocken met dat ding! 8-)

Ché
30 december 2005, 12:59
maakt die EH 12AX7 zoveel verschil met een JJ in V3?

vraagje voor de kenners: wanneer moeten preamp buizen nu matched zijn? of maakt dat niet uit?

tip voor goedkope lampen: banzaieffects.com :wink: dan ben je voor +- 70€ gesteld voor een set nieuwe output en preamp lampen

Ché
30 december 2005, 13:00
dubbel

Thijssie
30 december 2005, 13:12
maakt die EH 12AX7 zoveel verschil met een JJ in V3?
Ja, dat zou ik ook wel willen weten, ik ben sinds een paar weken ook aan de JJ's in de voortrap (tot volle tevredenheid) en u maakt mij nieuwsgierig met die keuze.


vraagje voor de kenners: wanneer moeten preamp buizen nu matched zijn? of maakt dat niet uit?
Dat maakt niets uit, die kun je er zo "in prikken"


tip voor goedkope lampen: banzaieffects.com :wink: dan ben je voor +- 70€ gesteld voor een set nieuwe output en preamp lampen
Hmmmm, buizen is nu wel het laatste waar ik op zou bezuinigen. Goede of slechten buizen kunnen echt een wereld van verschil in "toon" maken.

Thijssie
30 december 2005, 13:13
maakt die EH 12AX7 zoveel verschil met een JJ in V3?
Ja, dat zou ik ook wel willen weten, ik ben sinds een paar weken ook aan de JJ's in de voortrap (tot volle tevredenheid) en u maakt mij nieuwsgierig met die keuze.


vraagje voor de kenners: wanneer moeten preamp buizen nu matched zijn? of maakt dat niet uit?
Dat maakt niets uit, die kun je er zo "in prikken"


tip voor goedkope lampen: banzaieffects.com :wink: dan ben je voor +- 70€ gesteld voor een set nieuwe output en preamp lampen
Hmmmm, buizen is nu wel het laatste waar ik op zou bezuinigen. Goede of slechten buizen kunnen echt een wereld van verschil in "toon" maken.

Ché
30 december 2005, 13:33
tip voor goedkope lampen: banzaieffects.com :wink: dan ben je voor +- 70€ gesteld voor een set nieuwe output en preamp lampen
Hmmmm, buizen is nu wel het laatste waar ik op zou bezuinigen. Goede of slechten buizen kunnen echt een wereld van verschil in "toon" maken.

uiteraard, je kan op die website gewoon je merk/type kiezen die zij testen en matchen...of zit er dan verder nog een verschil van kwaliteit in?

cesco
30 december 2005, 14:39
maakt die EH 12AX7 zoveel verschil met een JJ in V3?

vraagje voor de kenners: wanneer moeten preamp buizen nu matched zijn? of maakt dat niet uit?

tip voor goedkope lampen: banzaieffects.com :wink: dan ben je voor +- 70€ gesteld voor een set nieuwe output en preamp lampen

V1 is dat toch? Anyway, ik heb het destijds ook door dr tube laten doen, met mijn 2210. Ik kreeg dezelfde set eindbuizen aangeraden als de topicstarter; en in de preamp net als hij ook een paar JJ's en een EHX in de eerste. Het schijnt dat het geluid wat donkerder wordt als je een JJ in de eerste zet, ik wil dat binnenkort een keer proberen. Ik kan hier toch niet voluit, maar ik ga binnenkort weer op een tourtje dus dan kant ik het tussen 2 shows in doen.

En weer even terug op dr Tube, inderdaad goede ervaring met hem. Vriendelijk, expertise, en goede service. Natuurlijk betaal je dan iets meer dan bij online bestellen, maar persoonlijk heb ik dat er voor over.

Ché
30 december 2005, 15:08
maakt die EH 12AX7 zoveel verschil met een JJ in V3?

vraagje voor de kenners: wanneer moeten preamp buizen nu matched zijn? of maakt dat niet uit?

tip voor goedkope lampen: banzaieffects.com :wink: dan ben je voor +- 70€ gesteld voor een set nieuwe output en preamp lampen

V1 is dat toch? Anyway, ik heb het destijds ook door dr tube laten doen, met mijn 2210. Ik kreeg dezelfde set eindbuizen aangeraden als de topicstarter; en in de preamp net als hij ook een paar JJ's en een EHX in de eerste. Het schijnt dat het geluid wat donkerder wordt als je een JJ in de eerste zet, ik wil dat binnenkort een keer proberen. Ik kan hier toch niet voluit, maar ik ga binnenkort weer op een tourtje dus dan kant ik het tussen 2 shows in doen.

Ah in V1, foutje van mij...nu snap ik hem :)



En weer even terug op dr Tube, inderdaad goede ervaring met hem. Vriendelijk, expertise, en goede service. Natuurlijk betaal je dan iets meer dan bij online bestellen, maar persoonlijk heb ik dat er voor over.

volledig met je eens, uiteraard betaal je wat meer voor service.
het was gewoon een tip voor de gierigaards :D

Dude
30 december 2005, 16:01
Die EH buis in de eerste gaintrap ipv een JJ buis zou het geluid wat agressiever maken.

De JJ buis zou inderdaad iets donkerder en warmer klinken maar aangezien ik een 4x12 greenback cabinet heb mag dat allemaal best wat minder. Die is al zo donker en warm als een baarmoeder.

Die EH buis zou het geluid dus wat scherper, helderder en agressiever maken.

En inderdaad, de amp klinkt warm maar fel en hard.

Negative K3 fan
30 december 2005, 18:23
maakt die EH 12AX7 zoveel verschil met een JJ in V3?
in de V1 waarschijnlijk wel iets. In mijn zelfbouw marshallding heb ik ook eens JJs gehad, maar ik vind chinese voorbuisjes lekkerder, ze zijn een stuk feller

vraagje voor de kenners: wanneer moeten preamp buizen nu matched zijn? of maakt dat niet uit?
Er wordt dan gematcht op gelijke anode stroom (net als de meeste eindbuizen) zodat beide helften die in 1 voorbuisje zitten evenveel versterken. Dit is volgens de mensen die ze verkopen van belang in fase draaiers, het is echter maar de vraag of het het geld waard is want de meeste fase draaiers balanceren zich automatisch, en een assymetrische versterkering hoeft niet per sé slecht te klinken. In principe zou een heel erg unmatched buisje '2nd degree harmonics' toevoegen die over het algemeen als prettige vervorming worden ervaren.


tip voor goedkope lampen: banzaieffects.com :wink: dan ben je voor +- 70€ gesteld voor een set nieuwe output en preamp lampen
danku

Negative K3 fan
30 december 2005, 18:23
maakt die EH 12AX7 zoveel verschil met een JJ in V3?
in de V1 waarschijnlijk wel iets. In mijn zelfbouw marshallding heb ik ook eens JJs gehad, maar ik vind chinese voorbuisjes lekkerder, ze zijn een stuk feller

vraagje voor de kenners: wanneer moeten preamp buizen nu matched zijn? of maakt dat niet uit?
Er wordt dan gematcht op gelijke anode stroom (net als de meeste eindbuizen) zodat beide helften die in 1 voorbuisje zitten evenveel versterken. Dit is volgens de mensen die ze verkopen van belang in fase draaiers, het is echter maar de vraag of het het geld waard is want de meeste fase draaiers balanceren zich automatisch, en een assymetrische versterkering hoeft niet per sé slecht te klinken. In principe zou een heel erg unmatched buisje '2nd degree harmonics' toevoegen die over het algemeen als prettige vervorming worden ervaren.


tip voor goedkope lampen: banzaieffects.com :wink: dan ben je voor +- 70€ gesteld voor een set nieuwe output en preamp lampen
danku