PDA

View Full Version : Ibanez JS100 of Ibanez RG550 ???



Eddie van Halen
9 oktober 2002, 19:54
Ik kan 'kiezen' uit deze twee gitaren, alleen ik kan niet op allebei spelen omdat er speciaal eentje voor me besteld moet worden...
Ik heb al gezien dat er op de JS100 een LoTrs II trem zit, en op de RG550 een Edge. Verder zit er ook nog wat verschil in de elementen, maar dat zegt me verder niet zo veel.

Oh ja, de JS kost €650,- en de RG kost €690,- dus dat verschil is te verwaarlozen...

Casey
9 oktober 2002, 20:05
Zeker voor de 550 gaan , ik heb zelf een JS100 en heb de trem moeten vervangen voor een Lo Pro Edge omdat ie gewoon niet stemvast is en daar ga je je zwaar aan irriteren , de elementen klinken echt lekker en de coil splitter is ook fijn maar die fucking trem ....aaarrgghh .
Die 550 heeft een echt veel betere trem , de standaard elementen klinken prima , een wizzard nek , wat wil je nog meer ?
Een JS 1000 is natuurlijk andere koek maar die is dan ook een stuk duurder !

Casey
9 oktober 2002, 20:16
PS , ik zie dat je jezelf Eddie Van Halen noemt , de nieuwe Peavey Wolfgang eVh QT al geprobeerd ?
Speelt als een beest , is supermooi en nog Eddie Van Halen signature ook .
Is kwalitatief ongeveer gelijk als die 2 Ibanesjes , 150 € goedkoper alleen de trem is niet zwevend maar rust op de body .
Test hem eens voodat je beslist !

Jay Cal
9 oktober 2002, 20:16
Casey heb helemaal gelijk.

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 22:52
je kan ook altijd nog een OLP mm1 kopen, zelfde model als de Wolfgang maar van voor ongeveer 360 euro, hou je genoeg geld over om er vette elementen in te zetten

Casey
9 oktober 2002, 23:57
Ik heb die OLP ook geprobeerd maar de elementen klinken veel minder , afwerking is minder en er zitten goedkope tuners op ipv echte Grovers .
De elementen van de Peavey klinken exact als de duurdere USA versie .
De Peavey heeft een echte guilted top de OLP heeft een foto als fineer.
Vervang de elementen van de OLP en je hebt een even goedklinkende gitaar van mindere kwaliteit en dan nog duurder dan de Peavey want die elementen kosten geen 150 € met inzetten .
Die RG 550 blijft natuurlijk ook een hele goeie koop .

Anders Destium
10 oktober 2002, 09:06
Ja die Wolfgang proberen en anders voor de RG gaan, de elementen kun je er desnoods een keer uitgooien, maar een nieuwe brug in je gitaar (moeten) zetten is toch een overweging waar ik niet voor zou gaan.

michielv
10 oktober 2002, 13:09
Een echte Eddie van Halen koopt gewoon een essen strat body, een hals en een Seymour Duncan '59 en knalt zelf zijn customstrat in elkaar... :smile:

Anders Destium
10 oktober 2002, 13:26
En boort er zelf schroeven en een gitaarband aan vast

BLOK182
10 oktober 2002, 14:26
en nog een jengelhendel eraan ofzo, beetje van die carnavalsverf erop spuiten, glittertjes erbij en klaaar!!

Anders Destium
10 oktober 2002, 14:28
En dan kan ie er ook nog als een bezetene op spelen :wink:

sash
10 oktober 2002, 17:35
Ben geen ibanez kenner, maar ik zou voor de 550 gaan. Betere brug en waarschijnlijk ook betere kwaliteit van hout. Hij ziet er ook beter uit :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2002-10-10 17:44 ]</font>

Jay Cal
10 oktober 2002, 18:14
Ik heb zelf 3 RG's (550, 527 en 7-620) En ik vind ze een stuk beter dan je koreaanse JS-100. Niet alleen is de trem beter maar de H-S-H configuratie en de neck is voor mij een stuk comfortabeler en veelzijdiger. De 24 fretten geven je ook meer bereik.

Phizer
10 oktober 2002, 19:30
ben zelf voor de JS100 gegaan omdat die mij meer aansprak... die trem is idd wel minder maar verder speelt ie super... 'k laat die trem nog wel eens vervangen

Anders Destium
10 oktober 2002, 19:35
Je kan je inderdaad ook laten leiden door de gitaar die je het mooiste vindt, andere optie is trouwens misschien een 2e hands Jem7...

Pegasus
10 oktober 2002, 22:00
Ik heb zelf een Ibanez met een Lo TRS II. Dus ik zeg: ga voor de RG550 met de edge-brug.

Casey:
Een Lo TRS II kun je ivm de afmetingen toch niet zomaar vervangen voor een Lo-Pro edge? Hoe heb je dat gedaan dan?

Neals
10 oktober 2002, 23:17
voor die trem is een oplossing te bedenken..... HOUT!!!!... maar probeer anders eens de 570

Casey
11 oktober 2002, 01:10
Pegasus , in de JS 100 ( TRS 2) pastte de Lo _pro precies , alleen de plek van de nieuwe studs is iets naar achteren gezet .
In m'n RG 470 (TRS) moest er een klein beetje gefreest worden onder de trem en toen zat ie perfect .
Zie resultaat :
http://members.lycos.nl/caseytappy/hpbimg/JS+RGlycos.jpg
Klusje wat elke gitaarbouwer voor je kan doen enige nadeel is dat die Lo Pro's nogal duur waren en nu nog een stuk duurder zijn geworden .

Brat
13 oktober 2002, 14:37
Als je dan toch een VanHalen geluid wil, moet je geen SD '59 nemen maar een SD custom of SD custom custom. Dat is de fout die iedereen maakt. Die '59 van meneer VH is zo gecustomized, dat ie totaal anders klinkt.