PDA

View Full Version : Buizen(en dan in het bijzonder Boogie) of het digitale tijdp



The Gibsonman
9 oktober 2002, 18:16
Wat vinden jullie:gewoon buizen en Boogie's of versterkers van het digitale tijdperk?

BLOK182
9 oktober 2002, 19:17
BOOGIEEEEEEEEEEE

SATAN
9 oktober 2002, 19:19
DIGITAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL

BLOK182
9 oktober 2002, 19:23
het was te verwachten hehe

Moonchild
9 oktober 2002, 19:38
hehe, ik zeg buizen

Iceman
9 oktober 2002, 19:41
Buizzuuhhhhhhhhh!!!

SchaapOpJeHoofd
9 oktober 2002, 19:56
Digitaal kan je een heleboel, het is wat flexibeler, minder tillen, geen versleten buizen.
Maar zolang digitaal klinkt alsof je speelt in een koekblik (bij wijze van spreken) en een noot me niet aan het huilen krijgt, blijf ik bij buizen.

Bas
9 oktober 2002, 20:26
Als gitaarist ga je toch voor de beste sound die je kan vinden? En als dat betekend dat je op je 30ste met een hernia loopt omdat je je buizenstack overal naartoe zeult.. dan moet dat maar! :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2002-10-09 23:59 ]</font>

Fluffy
9 oktober 2002, 21:34
meesssssssaaaaaa booooooooooggggieeeee zekeeeeer

Stefan16384
9 oktober 2002, 21:54
Ik mag dan nu wel spelen over een roland kubus die niet echt buizen is, maar als ik nog eens een boel centen over heb dan gaat ook ik echt wel voor de buizen!!!

Guinness
9 oktober 2002, 22:12
Thuis komt er bij mij geen buis in. Maar on stage oeioeioeioeioeioeioeioei..........BUIZEN. Oh Lord Have Mercy...
.
Laat dit dus duidelijk zijn.
JCM 900 2100 SLX

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guinness op 2002-10-09 22:14 ]</font>

Swan
9 oktober 2002, 22:16
buizen

Nocki
9 oktober 2002, 22:22
buizen. zeker weten.

ik heb vershillende combinaties geprobeerd.
compleet electronisch.
alleen een voorbuis (marshall valvestate VS265)
Digitaal en eindbuizen (rocktron chameleon en marshall 9005 EL34)
de zelfde cominatie met El84 buizen in een mesa 20/20
en nu met een complete buizen setup.
Formula en 20/20 beide van mesa
tegen woordig kom ik beter door de mix en hoor ik mezelf.
ik heb ook over dus als ik oiets harde aansla wordt mijn geluid ook harden en kan ik er leuker mee spelen.
ik heb ook eenTc electronic Gmajor waardoor ik heel veel effecten tot mijn beschikking heb. dus alle geluiden kan ik nu wel maken die ook in een line 6 bv zitten (ok speaker formaat en ampo emulaties uitgesloten)
en kan je toch zeggen dat je alleen maar je amp nodig hebt. en je dan ook het beste geluid hebt.

thuis in je kamertje klinkt een digitaalk ding het leukst maar als je samen gaat spelen in een band (live of studio) ontkom je eigenlijk niet aan buizen gewoon door hoorbare eigenschappen.
een buizen versterkt oko het geluid buiten je gehoors veld en dat merk je ergens denk ik. iedereen zal me wel voor gelk verklaren maar er is toch meer geluid dan met een digitale amp.

nocki

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 22:56
&lt;tegendraads>
digitaal! kost minder en is veelzijdiger
&lt;/tegendraads>

Raffel
10 oktober 2002, 10:00
buizen all the way!! Zeg ik dan maar... Nu nog een buizenbak kopen. :grin:

Rutger
10 oktober 2002, 10:05
10 buizen in m'n Twin

jummie


scheelt ook in de stookkosten :smile:

Anders Destium
10 oktober 2002, 11:10
Buizen, maar voor thuis niet ideaal...

The Gibsonman
10 oktober 2002, 16:28
Ik vind dat die digitale gevallen steeds beter worden maar buizen klinken gewoon nog een stuk beter.
is een g-major een slimme investering?
ik werk nu met een t.c electronics chorus, een digitale delay en de reverb van mijn versterker(boogie mark 4)
wat is slimmer?

Rectifier
10 oktober 2002, 16:59
Ik zou't mooi zo houden. Dus je
mark 4, TC chorus, delay en reverb.
Je hebt al genoeg te schakelen met je Mark 4. Als je dan ook nog een midi-pedaal erbij neemt wordt je helemaal gek van dat getapdans.

Overigens...BUIZEN.....
(maar digitaal is ozo makkelijk met opnemen)

Raffel
10 oktober 2002, 17:02
of het wordt juist makkelijker met midi-floorboard.. Is maar net hoeveel presets je nodig hebt, en of je met de verschillende knoppen de parameters of presets bediend.

Rectifier
10 oktober 2002, 18:47
De Mark 4 heeft geen midi, dus moet je weer een patchmate of iets dergelijks erbij.
Met die enkele relay switch die de Gmajor ext. kan schakelen heb je niets aan met een Mark 4.

U96
11 oktober 2002, 16:07
Wel 's met je volumeknop op je gitaar op een digitale bak iets geprobeerd ? Dat bedoel ik, buizen dus..., dat leeft tenminste.

Jur

MAY
11 oktober 2002, 16:10
Gister toevaliig op een POD gespeeld. Klonk toch best nog wel leuk maar ik ga toch voor mijn ENGL screamer!

BLOK182
11 oktober 2002, 16:57
hehe die screamer ruled!!

maarten
11 oktober 2002, 17:10
is ENGL een beetje goed?
sorry maar ik heb geen ervaring met buizenbakken en (nog) geen tijd gehad om te gaan testen..

Phizer
11 oktober 2002, 17:15
wat ik heb gehoord is dat ENGL een van de topmerken is.... beetje vergelijkbaar met Koch... maarja in die prijsklasse is het ook niet echt van 'beter' maar meer van wat je mooier vind. (ja of er zit bij de een een kanaal extra en blabla maar zelfs dan gaat het alsnog om het geluid)

BLOK182
11 oktober 2002, 19:16
Engl is idd errug goed, als Feedback geen goedkope boogies had gehad was het waarschijnlijk een Engl geworden, of een Fender Deville met een mesa buizenpedaaltje :wink:

MAY
11 oktober 2002, 19:25
De ENGL screamer is een geweldig goede versterker. Enige nadeel de footswich die erbij hoort moet je los erbij kopen voor een kleine 400 gulden! Ik schrok wel effe toen ik dat hoorde maar dan krijg je ook een goed en uitgebreid pedaal erbij.

Anders Destium
11 oktober 2002, 23:47
Ik vind het enorm slecht als zoiets er niet standaard bijzit, ook als het bij de prijs zit is het een affe zaak. Op deze manier is het dan meer koppelverkoop, en er zijn vast veel mensen die het onzin vinden weer geld te gaan investeren, terwijl ze het pedaal wel zouden gebruiken...

maarten
12 oktober 2002, 14:53
ohw dus ze zijn wel erg duur?
ik zoek nl naar een nieuwe (of tweede hands) versterker maar heb t liefst buizen omdat ik met mn metalzone never boven de band uitkom en ik toch naar een echte buizenscheur zoek.
T hoeft ook geen 4x12 duizend watt shit te zijn als ik maar bij giggen en repetitie goed (en mooi) te horen ben. Ook wil ik mn buren sparen met een megaversterker plus dat geld een kwestie is.. ohw en clean is ook

signsofzodiac
15 oktober 2002, 18:43
Engl is zeer goed te betalen. Aanzienlijk goedkoper dan Boogie. En ik vind het bij Engl nog niet zo vreemd dat je het gewenste pedaal er los bij koopt. Je hebt een aantal mogelijkheden om the schakelen zoals met een gewoon pedaal, midi-patchbay of midi-interface zodat je zelf kunt kiezen wat je wilt.