PDA

View Full Version : Welk type gitaar



Tremonti
9 oktober 2002, 17:48
Ik wil binnenkort een electrische gitaar kopen. Ik heb er niet zo veel verstand van en ik vraag me af wat voor type gitaar. EN wat voor soort versterker.
Ik wil graag het type muziek als, Kane, Creed, The Calling spelen, en dan vooral solo's.

Any inpoet>?

The Gibsonman
9 oktober 2002, 17:52
Ik zou een epiphone les paul kopen.
een ibanez kan ook.
Samen met een marshall

pimmetje
9 oktober 2002, 18:26
Een budget is altijd handig...

FragDaddy
9 oktober 2002, 20:40
koop in iedergeval een gitaar met twee humbuckers erop. dat is voor de muziek die je wilt spelen wel verstandig.

bekijk gewoon alle gitaren binnen je budget en NEEM IEMAND MEE DIE ER VERSTAND VAN HEEFT!

Anders Destium
10 oktober 2002, 08:52
Geen verstand van gitaren en toch soleren?
Knap....
Als je vooral wil soleren kan je het beste voor een gitaar gaan met een dunne, snelle hals en dan zit je al snel in de hoek van bijvoorbeeld Ibanez.
Als je een gitaar wilt die eruit ziet als de gitaar waar de gitaristen van de bands die je net noemde op spelen kom je uit bij bijvoorbeeld een Epi.

Maar als je een Euro of 2000 te besteden hebt is mijn advies anders, da's meestal wel handig om te melden, de mensen hier hebben meestal een idee vor elke prijsklasse :smile:

koekie
10 oktober 2002, 14:08
[quote]
Op 2002-10-10 08:52, schreef Anders Destium:
Geen verstand van gitaren en toch soleren?
Knap....


wat de fuck heeft dat met elkaar te maken !!
als je goed auto rijdt hoef je toch ook géén verstand van auto's te hebben
(je had wel gelijk bij mijn vraag -over die amerikaanse kontekruipers)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: koekie op 2002-10-10 14:13 ]</font>

Anders Destium
10 oktober 2002, 14:26
Het was meer een :wink:

sweet
13 oktober 2002, 12:00
Niet mee eens. In Kane speelt de lead-gitarist op een stratocaster. In the Calling spelen de gitaristen op een telecaster en een jazzmaster. Alleen in Creed worden er een Les Paul en een PRS bespeelt. (met 2 humbuckers). Maar aangezien Tremonti je voorbeeld is (naam??) zou ik inderdaad voor een Les Paul gaan.

Kjiratsiekoedel
13 oktober 2002, 12:11
-neem les
-ga eerst akoorden spelen

er is volgens mij bijna niemand die voor het eerst een gitaar pakte en toen de sterren van de hemel soleerde

JV
13 oktober 2002, 12:41
en volgens mij kan je tevens nooit goed solo spelen als je niks van akkoorden etc afweet.

een LP is inderdaad een goeie optie, ibanez ook, misschien zelfs LTD, ligt denk ik vooral aan de neck. die moet je liggen

FragDaddy
13 oktober 2002, 13:36
Als je vooral wil soleren kan je het beste voor een gitaar gaan met een dunne, snelle hals en dan zit je al snel in de hoek van bijvoorbeeld Ibanez.


waarom heb je een dunne hals nodig? dat maakt het voor een beginner alleen maar extra lastig.

er zijn ook een hoop gitaristen die soleren op bijvoorbeeld een Les Paul. de snelheid wordt niet beperkt door de dikte van de nek.

het is maar waar je persoonlijk de voorkeur aan hebt. ik ken een paar mensen die met een hele dunne nek willen spelen (Ibanez, ESP) maar ikzelf geef liever de voorkeur aan een wat dikkere nek.

Et
19 oktober 2002, 17:41
Op 2002-10-13 13:36, schreef FragDaddy:


Als je vooral wil soleren kan je het beste voor een gitaar gaan met een dunne, snelle hals en dan zit je al snel in de hoek van bijvoorbeeld Ibanez.


waarom heb je een dunne hals nodig? dat maakt het voor een beginner alleen maar extra lastig.

er zijn ook een hoop gitaristen die soleren op bijvoorbeeld een Les Paul. de snelheid wordt niet beperkt door de dikte van de nek.

het is maar waar je persoonlijk de voorkeur aan hebt. ik ken een paar mensen die met een hele dunne nek willen spelen (Ibanez, ESP) maar ikzelf geef liever de voorkeur aan een wat dikkere nek.

Is het niet zo dat iemand met kleinere vingers gemakkelijker een gitaar met dunnere hals zal kunnen bespelen ?.

Anders Destium
19 oktober 2002, 19:43
Als je kleine handen hebt speel je meestal plezieriger op een dunne hals (ik in ieder geval duidelijk wel). Verder is de afstand tussen de fretten van belang (de schaal van je hals)
Bij les paul modellen is de hals over het algemeen langer, dikker en breder dan bij veel andere modellen, dus naar mijn mening moet je meer moeite doen om akkoorden te kunnen pakken.

Als je grote handen hebt ga je snel verkrampen op een dunne hals, dat is de reden dat veel mensen niet zo van dunne halzen houden.

Ik ben gewend aan smalle halzen en ik zie mezelf niet snel op een dikke hals spelen, er zijn genoeg mensen die dit andersom hebben :wink:

Ic3gl0vE
19 oktober 2002, 21:28
als je wilt beginnen.. koop een squier Fat strat ofzo
heb je een humbucker èn singlecoils en een squier kost niet zoveel maar kan wel lekker spelen

qwerty
19 oktober 2002, 21:51
Les pauls hebben juist een KORTERE mensuur dan fenders (624 tegen 648 mm), dus een epi les paul is niet eens zo´n slecht idee.
Of als je echt een korte mensuur wil, en een goedkope gitaar zoekt dan een Squier bullet strat, die ietsje kleiner is dan normale strats.

:B

Nash
21 oktober 2002, 01:19
Tremonti, gooi je budget eens op de site. Ik heb trouwens wel sowieso nog een verrassende tip: de nieuwe reeks Washburn Idol serie is erg goed mbt prijs kwaliteit. Als een merk je niet uit maakt dan is dit een uitstekende optie!