PDA

View Full Version : BOSS MT-2 (T)



hansies
9 oktober 2002, 16:31
Hoi, wie weet meer over de boss mt-2 metal pedaal, hoe ie klinkt enz..........

hansies

Ibanez
9 oktober 2002, 17:05
Test hem uit en je komt er zelf achter...

hansies
9 oktober 2002, 17:39
Heb niet veel tijd op dit ogenblik, vandaar mijn vraag aan allen hier op dit forum...........daar dient het toch voor dacht ik !!

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 17:43
nou er zijn wel aardig wat topics over hoor..
maar luister eens naar Iced Earth dat geluid (op de Alive in Athens cd's) valt uit een metalzone te halen

Bins
9 oktober 2002, 18:34
Ik heb er 1 (je raad het: hij is te koop :grin: ). Ik kan je vertellen dat de MT-2 2 gezichten heeft. Als je hem aan een 30 watt transistor amp heb je een zeer grote kans dat de scheur vetter is dan die van je amp. Als je een beetje aan de knoppen draait, en niet (<-----NIET!!) de distortion knop vol open draait, klinkt ie gewoon...tja..metal.
In een bandsituatie met een grotere bak (ik heb het nog steeds over transitor) klinkt hij vrijwel hetzelfde...totdat de rest van de band begint te spelen...Hij komt niet echt lekker erdoor dan. Ik heb trouwens gehoord/gelezen dat een eq. pedaaltje icm met de MT-2 dan wel uitkomst bied.

Je leest vaak dingen als "metal-zone zuigt" etc. Ben ik het niet mee eens. Als je de moeite neemt om een beetje te tweaken, zit er best een lekker geluid in.
Waarom doe ik em weg? Ik heb dat "scheurgeluid" wel een beetje gehad nu, ik speel namelijk geen metal. Toen ik em kocht speelde/luisterde ik veel Pennywise & NFAA, en naar dat geluid was ik opzoek. Inmiddels is mijn smaak een beetje bijgesteld. Maar als ik hiermee door was gegaan (in band-verband) had ik er een eq. bijgehangen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

Fluffy
9 oktober 2002, 18:41
ik heb hem ook. Mooi pedaaltje met een mooi scheur geluid. Zoals Bins al zei draai de distortion knop NIET helemaal vol, want dan krijg je een ontzettend kut geluid. Op sommige versterkers klinkt hij ook shit ben ik achter gekomen.

Maar over het algemeen en lekker pedaaltje met een mooi scheurgeluid, perfect voor metal :smile:

SchaapOpJeHoofd
9 oktober 2002, 20:03
Inderdaad goed voor metal, vandaar de naam. Met wat spelen met de EQ op dat ding kan je een hoop verschillende geluiden krijgen. Probleem is echter dat alle andere stijlen die niet op metal lijken er erg moeilijk uit te halen zijn. Een bluescrunch klinkt klote uit dat ding mi. Hij schijnt veel gekocht te worden door beginnende gitaristen (zoals ik ooit gedaan heb) omdat er een dikke distortion uit komt en omdat ie heel erg compressed waardoor je de nuances van je spel verliest en daardoor ook fouten minder goed hoort. Uiteraard zijn er ook mensen die hem kopen voor de immense metaldistortion, maar ik kies zelf toch liever voor een overdrive/distortion pedaal of een goede buizendistortion.

Mitch
9 oktober 2002, 21:51
Kijk maar eens op Marktplaats hoe gewild hij is. Ze staan massaal te koop.....

Swan
9 oktober 2002, 22:05
hoe beter de amp hoe slechter de MT2 klinkt.

Bins
9 oktober 2002, 22:06
Leuk die insinuerende (sp?) "......"
Er staan ook een hele zooi Fender stratocasters op marktplaats. Die worden dus ook "massaal" aangeboden..... (let op die puntjes)

(btw: van de 500+ advertenties zijn er 6 ofzo mt-2's. Ter vergelijking: er staan 12 tubescreamers)

SchaapOpJeHoofd
9 oktober 2002, 22:17
Oeh, ik wil nog wel een tubescreamer!

Maar idd zegt niet zoveel. Ik liep laatst door Feedback en daar hingen een heleboel gitaren te koop. Niemand wil ze. Arme gitaartjes.

Theije
9 oktober 2002, 22:26
De MT-2 was het derde pedaaltje dat ik kocht en het is echt mijn redding geweest qua scheur geluid dan, het compenseerd veel van wat mijn valvestate te kort schiet.
Geen miskoop als je het mij vraagt.

Mitch
10 oktober 2002, 20:07
Sorry hoor, ben ik onderweg op een paar tenen gestapt ? Inderdaad, het valt wel mee wat er nu te koop staat. Begin van de zomer was ik naar wat effecten aan het zoeken en het viel toen echt op hoeveel van die krengen te koop stonden. En ja, dat kun je opvatten als populair, maar ik hoor om me heen veel verhalen zoals die hier al te lezen waren: matige amp -> klinkt -ie tof, betere amp -> klinkt -ie ineens minder tof...
. (Kijk! Puntjes!)
En er werd hier naar ervaringen en meningen gevraagd, dus die wilde ik ook geven.

Marshallover
11 oktober 2002, 07:10
Op 2002-10-09 22:05, schreef Swan:
hoe beter de amp hoe slechter de MT2 klinkt.


Dat is je reinste bullshit, het klinkt vetter dan vet op een Marshall TSL 100 !!!

Bins
11 oktober 2002, 11:32
Op 2002-10-10 20:07, schreef Seymour Paul:
Sorry hoor, ben ik onderweg op een paar tenen gestapt ? Inderdaad, het valt wel mee wat er nu te koop staat. Begin van de zomer was ik naar wat effecten aan het zoeken en het viel toen echt op hoeveel van die krengen te koop stonden. En ja, dat kun je opvatten als populair, maar ik hoor om me heen veel verhalen zoals die hier al te lezen waren: matige amp -> klinkt -ie tof, betere amp -> klinkt -ie ineens minder tof...
. (Kijk! Puntjes!)
En er werd hier naar ervaringen en meningen gevraagd, dus die wilde ik ook geven.


En ik geef weer een mening over jou mening :grin: , dan is de cirkel weer rond.
Ik stoorde me alleen een beetje aan de toon (die ..... tjes). Zeg dan gewoon: "ik denk dat het een kutding is omdat er veel van te koop staan."
Verder niet super boeiend ofzo hoor.






Maar als ik je ooit op straat tegenkom...you better run fool!!

:wink:;););)

maarten
11 oktober 2002, 17:07
ik kom met dat klote ding gewoon niet boven mn band uit.... hoewel ie moddervet klinkt
Hij valt helemaal weg als de band inzet.
ik speel dan wel zonder eq.

Guinness
11 oktober 2002, 21:46
Op 2002-10-11 07:10, schreef Marshallover:


Op 2002-10-09 22:05, schreef Swan:
hoe beter de amp hoe slechter de MT2 klinkt.


Dat is je reinste bullshit, het klinkt vetter dan vet op een Marshall TSL 100 !!!


Dus je koopt een Marshall TSL 100 om er een MT-2 !!! aan te hangen ?!?!?!?!?

Die is goed, ha, ha. Ik koop een Ferrari en span er een ezel voor om vooruit te komen...

hansies
11 oktober 2002, 22:50
Voor elk muziekgenre een passend pedaal, goed toch !...........das de bedoeling, of dit nu voor een marshall of een mesa boogie of welk type versterker ook is , het kan maar werken!

Casey
12 oktober 2002, 11:18
Dus je koopt een Marshall TSL 100 om er een MT-2 !!! aan te hangen ?!?!?!?!?

Die is goed, ha, ha. Ik koop een Ferrari en span er een ezel voor om vooruit te komen...




Dat is bullshit , je kan een pedaal ook gebruiken om iets toe te voegen aan je originele geluid zonder de kwaliteit totaal de beinvloeden.
Als je een goedkope versterker hebt met een schijt distortion dan kan je met een pedaal op het cleane kanaal het geluid totaal veranderen of het dan mooier/beter word merk je vanzelf maar een buizen metal geluid zal het nooit worden , gebruik je een klasse buizen versterker die bijv. wel een mooi overstuurd maar te warm en donker geluid voor bepaalde Metal heeft en je wil dat geluid toch benaderen dan kan je door die Metalzone spaarzaam te gebruiken net dat scherpe randje toevoegen aan je distorted kanaal zonder dat je je mooie buizen geluid verliest .
Het is maar net hoe je zo'n pedaal gebruikt .

Guinness
12 oktober 2002, 12:57
Wel 'ns op een TSL gespeeld dan?

Wat ik er probeer mee te zeggen dat je gelijk hebt wat betreft het opkrikken van een slechte versterker maar als je het budget hebt om een TSL te kopen en je moet dan nog kunstgrepen toevoegen om je geluid te krijgen (dan heb ik het over de overdrive) lijkt er toch iets niet goed te zijn gegaan. Dan had je toch zeker een versterker kunnen zoeken die (beter) aan je wensen voldeed voor dat geld. In de muziekzaak mag je dan toch zeker alle versterkers proberen die er staan. Zeker als met zo'n dikke beurs binnen loopt. Of koop je zoiets alleen omdat er marshall op staat? Je moet eerst eens kijken welk geluid zoek ik. Bekijk je budget en koop het beste dat je kunt krijgen. Een scherp randje aan je geluid krijgen kun je ook eens zoeken in een ander element op je gitaar ipv van zoeken naar een ander pedaal.

Maar iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft en als je het zelf helemaal te gek vind moet je het gewoon doen. Ik heb vroeger ook liggen klooien met allerlei soorten pedalen en tot slot ben ik tot de conclusie gekomen dat rechtstreeks inpluggen in mijn amp toch het mooiste vind. Het probleem is vaak dat thuis op je slaapkamer het mooiste geluid hebt maar on stage lijkt het helmaal nergens op en verzuip je tussen al het andere metalgeweld, met als gevolg dat je je steeds harder gaat zetten en het dan helemaal nergens meer op lijkt. Maar je moet doen wat jezelf het mooiste vind. Iedereen happy en iedereen blij.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guinness op 2002-10-12 13:31 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guinness op 2002-10-12 13:34 ]</font>

Casey
12 oktober 2002, 15:28
Ik speel zelf op een Koch en een Fender buizen bak en ben prima tevreden , dank je !
Probeer jij uit die TSL de high pitched scream van een Mesa te halen dan , dat gaat je dus niet lukken omdat ie een heel ander karakter heeft .
Geeft niet want je koopt een versterker voor het geluid dat je het meeste aanspreekt , vandaar voor mij de Koch die ik samen met een Mesa Nomad heb getest en ik viel voor de wat warmere klank van de Koch waar ik vaker gebruik van maak.
Nou wil ik af en toe toch dat Metal Mesa geluid benaderen omdat ik van afwisseling hou , dan ga ik niet een Nomad van 1500 € erbij kopen maar gebruik ik een pedaal net zo als de meeste andere gitaristen .
Pak ik een Boss DS1 waarvan de overdrive dicht blijft , tone op neutraal en ik alleen de gain half opendraai dan krijgt in mijn geluid precies de boost die ik nodig heb om hem te laten gillen en in combinatie met m'n buizen een geluid wat je uit een transistor wel kan vergeten .
Vai en Satriani doen trouwens precies hetzelfde om hun geluid af en toe een boost te geven maar goed , weten zij veel !
Enig idee waarom SRV , Hendrix of Clapton toch een tube screamer gebruikten op hun buizen bakken ?
Maar goed , ieder zijn mening .
Ik zeg alleen dat je met een pedaal op een goeie versterker iets kan toevoegen zonder dat je je geluid gelijk totaal verkracht .

Mitch
12 oktober 2002, 18:33
Was dit een beetje antwoord op je vraag, Hansies ? :grin: :grin:

hansies
12 oktober 2002, 18:59
Jawadde zeg

Lacrymosa
12 oktober 2002, 19:17
Ik moet zeggen dat ik jaren met veel plezier op een metalzone heb gespeeld, maar er gaat werkelijk nix boven een echt buizenbak (lees: Koch Multitone).

Het vermoffelt wel je fouten, maar dat komt je techniek dus niet ten goede en als je dan later op een buizenbak gaat spelen, dan is je techniek ineens onwijs belangrijk voor je tone.

Dus ik zou zeggen, koop een wat minder extreem scheur pedaaltje

ProCo Rat?
Boss Distortion?
zo zijn er nog een hoop andere lekkere scheur pedalen, dis je signaal wat minder naar de klote helpen, want dat doet een metalzone, omdat ie zon extreem hoge gain heeft.

En omdat ie zon hoge gain heeft, clipt ie bijna alle pieken van je signaal af.

onthoudt: Hoe meer distortion/overdrive, hoe minder tone.

hoe ik dit zonder tekening moet uitleggen, weet ik nog niet, maar er zijn vast mensen die dit kunnen verwoorden zonder grafiekjes en alles.

sorry voor het vage verhaal

CheerS!!