PDA

View Full Version : is dit wat?



eng elfjuh
29 december 2005, 10:01
gezien op t net:
http://www.tonefactory.nl/shop/product_info.php?cPath=28_91&products_id=1977

is t de moeite?

fred dons
29 december 2005, 10:05
ja hoor, ik vind hem bruikbaarder dan de hipshot tremsetter
deze is makkelijker af te stellen en stabieler

eng elfjuh
29 december 2005, 10:07
kee fred dank!
je ziet vaker zulke systemen voor t 5-voudige hiervan,
vandaar mijn twijfel

Mattia
29 december 2005, 10:45
Dit is wat complexer, maar ik hoor er alleen goeds over, en het ziet er strak uit. Binnenkort via Allparts te krijgen, dacht ik. Is wel ietsjes duur.

http://www.tremolno.com/

fred dons
29 december 2005, 11:21
die is inderdaad nog beter maar wat je zegt ook flink wat duurder

Dirckson (spelling?) heeft ook iets dergelijks gemaak (Vox verkoopt het oa)

fred dons
29 december 2005, 11:26
het was deze (kosteur74)

TREMCONVERTER can adjust and transform your full floating tremolo into a FIXED bridge. Onstage alternate tunings are now possible because your full floating tremolo can be locked.
Simply adjust the appropriate TREMCONVERTER wheel and go with the tuners to your preferred tuning.

TREMCONVERTERcan single lock the pull-up motion of your full floating tremolo: perfect for your resting, picking or string dampening hand, because TREMCONVERTER then acts as a stabilizer that holds your tremolo steady in position.
Imagine this possibility on a guitar that has a tremolo recess route intented for tremolo pull-ups.

ik heb trouwens op 1 van mij gitaren (een die ik regelmatig in drop D zet) 2 van die backstoppers van de tone factory gezet, dit werkt nog beter , ik had ooit zo'n zelfde ding van ibanez en die had standaard 2 van die veren en posts

eng elfjuh
29 december 2005, 11:36
bestellen!!!
:-D

AART
29 december 2005, 12:44
ik heb een hipshot in mijn RG en die bevalt prima.

maar zo;'n backbox zorgt toch dat ie wel kan diven maar niet omhoog kan?

fred dons
29 december 2005, 12:52
nee hij kan nog wel omhoog maar dat gaat nu zwaarder omdat er nu een contraveer is
mits goed afgesteld zorgt die stopper er voor dat bij een floating tremelo als er 1 snaar springt de trem niet verder naar achteren schiet en de stemming van de overgebleven snaren gelijk blijftt

Stitch
29 december 2005, 20:04
Maar hoe stemvast is je gitaar nog met zo'n ding van 15 euro. Ik moet vaak tijdens gigs omstemmen naar dropped stemming, blijf je dan bezig met stemmen?

vulvasonic
29 december 2005, 21:05
En vinden jullie het niet vreselijk irritant dat zo'n ding een net even iets te aanwezige 0-stand hebben, waardoor het heen en weer wiebelen, toch niet onbelangrijk bij het gebruik van een vibratosysteem (om de juiste term maar even te gebruiken), voortdurend onderbroken wordt?

fred dons
30 december 2005, 07:26
wiebelen wordt inderdaad minder makkelijk maar op de gitaren waar ik die dingen op heb doe ik de vibrato de oldfashioned way; gewoon met mijn vingers

en wat de kwaliteit - prijs verhouding betreft, omgerekend dertig gulden voor een metalen staafje en een veer is niet echt goedkoop hoor :D
tis een heel simpel design maar het werkt wel

Stitch
30 december 2005, 19:52
Verdomd, ik kan idd nog beter zelf een blokkie alu in de freesbank gooien. Veertje erbij, eventueel nog een plastic dopje voor de chique en klaar! Had ik nog niet aan gedacht. Zo moeilijk kan het niet zijn.


Zou je een close up willen maken van je tremsetter... :-D

rickert
30 december 2005, 20:09
relax die site :-D nu kanik eindelijk een switch voor me reverb kope 8-)