PDA

View Full Version : super reverb inside



Ché
29 december 2005, 00:10
Hoi,
hieronder een fototje van de binnenkant van mijn super reverb '73.

Zijn er nog componenten buiten de choc caps die ik beter laat vervangen voor een 'betere' klank?

Ik weet dat hij geblackfaced is, maar heb totaal geen idee of de rest van de componenten origineel zijn...

http://www.angelfire.com/punk/grannyshmroids/naamloosL.jpg

cheers!

Ché
29 december 2005, 00:14
de pic werkt blijkbaar niet :s

hij staat in de onderstaande link

http://community.webshots.com/user/mrcepee

PeeVee
29 december 2005, 14:21
Die CTS choc drops zou ik vervangen, de blauwe Paktron kun je gerust laten zitten. Het is een nuance, niet meer dan dat. Het is wel weer zo dat het effect van dit soort nuances elkaar lijken te versterken (en dus som meer dan de som der delen tot gevolg kan hebben). Ik heb bij sommige amps de choc drops laten zitten omdat iets anders niet echt verbetering gaf. Het kan dan zijn dat de amp gewoon niet lekker is qua trafo's o.i.d. Er is (helaas) geen standaard recept voor goeie sound.

Verder zou je die witte "tonnetjes" met lichtblauwe opdruk (cathode bypass caps) kunnen vervangen (let op de polariteit!). Ik gebruik daar vaak Philips (OEM) 22 uF / 63V uit de electronica zaak maar zijn ook mensen die op die plek wat dieper in de buidel tasten. Ik heb daar nog te weinig ervaring mee om daar zinnige dingen over te zeggen. Nieuwe capjes over de Rc's maakt amp weer wat frisser en wakkerder in de voortrap, dat hoeft niet altijd goed te zijn, ook weer afhankelijk van hoe ie nu klinkt, ze houden het doorgaans langer uit dan de filtercaps (ook elco's) dus je kunt ze laten zitten; ook weer kwestie van uitproberen. Verder is het vanuit overwegingen van duurzaamheid en betrouwbaarheid aan te bevelen om filtercaps te vervangen. Er zijn echter mensen die zweren bij "de oudjes" omdat die de amp een andere feel / envelope geven dan nieuwe (productie) filtercaps, ook daar is weer wat experimenteren vereist; pasop want je kunt daar een lelijke klap van krijgen die hartstilstand tot gevolg kan hebben. Als je niet bekend bent met electronica, niet zelf aan beginnen!

Wat bevalt je op dit moment niet aan je amp? Speakers vervangen zet soms meer zoden aan de dijk dan je hele amp op binnenstebuiten keren.

matto
29 december 2005, 19:24
"opfrissen" dus elcos en eindbuizen en evt. de voortrapbuizen geeft naar mijn idee ook altijd weer een "wakkere"versterker.
Ik zelf hou er wel van om een frisse versterker te gebruiken maar niet helemaal net nieuw en fris maar na een paar weekjes spelen is het wat mij betreft altijd weer een openbaring om je eigen versterker weer te horen.
Ik vergelijk het wel eens met nieuwe snaren, die vind ik ook pas goed klinken na een paar dagen gebruik, dan zijn de hele heldere rinkeltjes er wel uit terwijl anderen echt niet langer dan een avond met een setje snaren kunnen doen.

Ché
30 december 2005, 13:25
ok bedankt voor de reacties...ik ging die choc drops zowieso laten vervangen, de rest ga ik zo laten als het niet echt veel uitmaakt.
De filter caps zijn al vervangen door de vorige eigenaar denk ik...dat moet ik nog even navragen want daar kom ik zelf niet aan :D

nieuwe speakers zou idd wel de oplossing kunnen zijn...er zitten nu oxfords 10L6 in, zeer 'platte' speakers precies
de amp klinkt goed qua drive en respons maar ik mis een hoop punch en een beetje helderheid, ik moet de bassen altijd tot 4 opendraaien en de treble tot 6-7
heb een tijdje geleden met blue emi's geprobeerd en daar zat wel de nodige punch in...maar die klonken misschien wat 'dun'

iemand tips voor andere speakers met punch?

ben zowat opzoek naar de sound van kenny wayne shepherd, die speelt wel op een twin met ts9, maar ik hoor de drive liever rechtstreeks uit mn amp komen vandaar dat ik voor een SR ben gegaan :)

Mr.Jay
30 december 2005, 13:36
nieuwe speakers zou idd wel de oplossing kunnen zijn...er zitten nu oxfords 10L6 in, zeer 'platte' speakers precies de amp klinkt goed qua drive en respons maar ik mis een hoop punch en een beetje helderheid, ik moet de bassen altijd tot 4 opendraaien en de treble tot 6-7
heb een tijdje geleden met blue emi's geprobeerd en daar zat wel de nodige punch in...maar die klonken misschien wat 'dun'
iemand tips voor andere speakers met punch?

Ben zelf wel liefhebber van de 10L6, maar géén 4 stuks in een SR.
Je zou er es 2 Webers P10Q bij kunnen proberen, of de Jensen P10Q R.I.

JaY

Ché
30 december 2005, 14:02
nieuwe speakers zou idd wel de oplossing kunnen zijn...er zitten nu oxfords 10L6 in, zeer 'platte' speakers precies de amp klinkt goed qua drive en respons maar ik mis een hoop punch en een beetje helderheid, ik moet de bassen altijd tot 4 opendraaien en de treble tot 6-7
heb een tijdje geleden met blue emi's geprobeerd en daar zat wel de nodige punch in...maar die klonken misschien wat 'dun'
iemand tips voor andere speakers met punch?

Ben zelf wel liefhebber van de 10L6, maar géén 4 stuks in een SR.
Je zou er es 2 Webers P10Q bij kunnen proberen, of de Jensen P10Q R.I.

JaY

Hoe is de vergelijking met blue emi's?
Enig idee waar ik die speakers kan kopen/testen/vastkrijgen? :) mag uiteraard ook 2de hands zijn :wink:

nu ik toch vragen aan het stellen ben, welk merk buizen gebruiken jullie gewoonlijk in oude fender amps?

jacky
30 december 2005, 15:04
Ik zou die "witte tonnetjes" zeker vervangen voor een setje nieuwe
Ook in de bias zitten nog van die oude en als je dan toch bezig ben gelijk dat bias cirquit er uit en een regelbare bias maken.

Kan je eindelijk de bias eens inregelen mischien staat hij wel heel koud wordt het ook niet dynamischer van....

Ik zou wel even nog onder dat dekseltje kijken of er daadwerkelijk wat vervangen is. Als je er gewoon met je vingers afblijft is er niets aan de hand.

Die choklat drops zou ik ook vervangen

Heb zelf in mijn super twee van die oxford vervangen voor twee alnico jensen P10R ik vind het mooi maarja ieder zijn smaak.

Succes

Ché
30 december 2005, 15:40
is er eigenlijk iemand van julie die amps serviced en een beetje in de buurt van Belgie woont? dan kan ik eens langskomen want als ik dit allemaal aan een amptech moet gaan vragen gaat hij misschien raar kijken :-? vooral als hij niet teveel van fender amps kent...

indien iemand hier op het 'vintage' forum voor een degelijk prijsje :) werkt ga ik liever naar iemand van het forum, dan weet ik ook onmiddelijk om raad te vragen + het lijkt me zo dat er hier wel wat fender kenners rondsurfen :)

ik rij liever een uurjte meer als ik weet wat er aan mn amp gedaan wordt en alle vragen kan stellen die ik wil

je laat het maar weten...

Mr.Jay
30 december 2005, 15:51
Hoe is de vergelijking met blue emi's?
Enig idee waar ik die speakers kan kopen/testen/vastkrijgen? :) mag uiteraard ook 2de hands zijn :wink:

EMI is dunner, veel bas en agressiever hoog, vervormt vroeg, dus net wat je zoekt.


nu ik toch vragen aan het stellen ben, welk merk buizen gebruiken jullie gewoonlijk in oude fender amps?

Alles wat oud is.

JaY

Ché
15 maart 2006, 21:33
bump

Probleem is ondertussen goed opgelost, ik heb mijn amp bij Jay binnen gebracht voor een serieus onderhoud en die heeft er een zeer leuke amp van gemaakt.

Chocolate drops zijn vervangen door gedeeltelijk sprague orange en mallory's, er zitten vintage philips mustard caps op de BAS van vibr.knl. en de 2 eindtrapcouplecaps.
De filtercaps zijn ook volledig vervangen door nieuwe (sprague orange).
En verder is het circuit nagekeken en in orde gebracht...de amp bleek helemaal niet meer in orde te zijn, teveel om hier uit te schrijven.
Zitten ook nieuwe buizen in.

Kortom heelwat veranderingen, die ik ZEER duidelijk hoor sinds ik mijn bakje terug binnen heb. Filtercaps geven een hoop punch die ik ervoor helemaal niet had. De amp breekt nu ook veel vroeger en warmer op, ongeveer rond volume 4-5, vroeger was dat eerder 5-6.
Geluid is ook veel meer gedefinieerd...het is een nog leukere blues versterker geworden.
->thumbs up voor Jay die er heelwat van kent en mij zeer vriendelijk geholpen heeft.

Een goede raad voor degenen die er zoals ik niet zo heel veel van kennen, als je een vintage amp koop, en hij klinkt goed, laat hem toch onmiddelijk checken door een degelijk amp tech en reken vooral het onderhoud in de prijs in.

Verder ben ik nu bezig met het baffleboard (spaanplaat) te vervangen door een multiplex board (op aanraden van jay) voor een strakker laag en betere toon. update volgt.

Cheers!

Bouke
15 maart 2006, 23:40
Verder ben ik nu bezig met het baffleboard (spaanplaat) te vervangen door een multiplex board (op aanraden van jay) voor een strakker laag en betere toon.

Dat moet ik ook nog steeds doen. Welke dikte ga je nemen? Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens aan begin, ben benieuwd...

Bouke

Mr.Jay
16 maart 2006, 07:35
Dat moet ik ook nog steeds doen. Welke dikte ga je nemen? Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens aan begin, ben benieuwd...
Bouke

Heb in mijn 65SR en ooit in mijn toenmalige Twin 12 mm ( de dikte van een 65Twin ) berkenmultiplex gemaakt. Ook de 65SR heeft spaanplaat baffle.
Je kunt bij jouw SfSR heel mooi die spaanplaat baffle wegzagen op een randje van 2 cm. na bij de 2 zijkanten. Dan dáárop de nw. baffle schroeven. Past precies en dan heb je een blackfaceconstructie. Je kast wordt ook bijna 2 cm. dieper hierdoor, dus meer luchtinhoud zal ik maar zeggen.
Heb dit ooit bij die Sf-twin zó gedaan, lukte mooi en was enorme soundverbetering, strakker laag en gedefinieerder totaalbeeld.

JaY

Quink
16 maart 2006, 09:37
Je kunt bij jouw SfSR heel mooi die spaanplaat baffle wegzagen op een randje van 2 cm. na bij de 2 zijkanten. Dan dáárop de nw. baffle schroeven. Past precies en dan heb je een blackfaceconstructie. Je kast wordt ook bijna 2 cm. dieper hierdoor, dus meer luchtinhoud zal ik maar zeggen.

Het is wellicht heeel dom, maar dit snap ik niet vrees ik. Als de baffle 2 cm naar achteren komt te zitten, hoe wordt de kast daar dieper van?? De speaker zit toch verder naar achteren, maar aan de kast zelf veranderd toch niets? :???:

Mienmachine
16 maart 2006, 11:54
? ik snap het ook niet in het geheel

Mr.Jay
16 maart 2006, 12:20
Het is wellicht heeel dom, maar dit snap ik niet vrees ik. Als de baffle 2 cm naar achteren komt te zitten, hoe wordt de kast daar dieper van?? De speaker zit toch verder naar achteren, maar aan de kast zelf veranderd toch niets? :???:

uitleg dan :
Op een silverface fender zit een frame met klitteband tegen de eigenlijk speakerbaffle aangeplakt met daarop het doek.
de baffle zit in déze versterkers dus ongeveer 2 cm.verder naar achteren dan bij een blackface. Deze ingelijmde spaanplaat baffle v.d. Sf's zit echter exact op de juiste plek waar bij een Bf de latten zitten waarop de baffle geschroefd zit. Snappie em nog ?
Dus zaag je die spaanplaat baffle weg op 2 cm. van de rand af na, heb je precies het "latwerk" waarop je de nw. te maken baffle gaat schroeven. Op deze komt dus het doek wederom en zit je precies goed en heb je méér kastinhoud.
Hoop dat dit duidelijk genoeg is.

JaY

Ché
16 maart 2006, 12:28
Het is wellicht heeel dom, maar dit snap ik niet vrees ik. Als de baffle 2 cm naar achteren komt te zitten, hoe wordt de kast daar dieper van?? De speaker zit toch verder naar achteren, maar aan de kast zelf veranderd toch niets? :???:

Je zaagt het oude board eruit (laat 2 latten aan de zijkant) en schroeft een nieuwe plaat OP die latten...dus als je naar de voorkant van je verstker kijkt komt nu de plaat OP de restende latten van het oude baffleboard, dus je hebt IN je versterkerkast meer volume omdat je baffleboard nu wat meer naar voren komt.

Ché
16 maart 2006, 12:29
uitleg dan :
Op een silverface fender zit een frame met klitteband tegen de eigenlijk speakerbaffle aangeplakt met daarop het doek.
de baffle zit in déze versterkers dus ongeveer 2 cm.verder naar achteren dan bij een blackface. Deze ingelijmde spaanplaat baffle v.d. Sf's zit echter exact op de juiste plek waar bij een Bf de latten zitten waarop de baffle geschroefd zit. Snappie em nog ?
Dus zaag je die spaanplaat baffle weg op 2 cm. van de rand af na, heb je precies het "latwerk" waarop je de nw. te maken baffle gaat schroeven. Op deze komt dus het doek wederom en zit je precies goed en heb je méér kastinhoud.
Hoop dat dit duidelijk genoeg is.

JaY

Hehe net te laat met mijn antwoord :)

Ché
16 maart 2006, 12:33
Dat moet ik ook nog steeds doen. Welke dikte ga je nemen? Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens aan begin, ben benieuwd...

Bouke

Ik heb nu berkenmultiplex 12mm, maar in dit artikeltje (http://www26.brinkster.com/jakapa/srv/faq/faq5.htm#531) kan je zien dat vaughan bv 19mm gebruikte...zeker proberen zou ik zeggen, ik hoor het verschil in kwaliteit van hout gewoon al door er op te kloppen, spaanplaat is gewoon zo loom als iets + bij mij was het volledig gebarsten op verschillende plekken.

Mr.Jay
16 maart 2006, 12:48
Ik heb nu berkenmultiplex 12mm, maar in dit artikeltje (http://www26.brinkster.com/jakapa/srv/faq/faq5.htm#531) kan je zien dat vaughan bv 19mm gebruikte...zeker proberen zou ik zeggen, ik hoor het verschil in kwaliteit van hout gewoon al door er op te kloppen, spaanplaat is gewoon zo loom als iets + bij mij was het volledig gebarsten op verschillende plekken.

Let erop dat je met een te dikke baffle niet van voren buiten het cab uitkomt, lijkt mij van wel nl.
Dikkere baffle zal waarschijnlijk je geluid nóg strakker maken, misschien wel stugger, kwestie van smaak. Het zal ook een combinatie van baffle+speakers zijn die het totaalbeeld naar jouw zin zetten.

JaY

RF
16 maart 2006, 14:00
Je zaagt het oude board eruit (laat 2 latten aan de zijkant) en schroeft een nieuwe plaat OP die latten...dus als je naar de voorkant van je verstker kijkt komt nu de plaat OP de restende latten van het oude baffleboard, dus je hebt IN je versterkerkast meer volume omdat je baffleboard nu wat meer naar voren komt.

Let trouwens op dat de latten die na het zagen overblijven wel goed vast zitten in de freesgeulen van het cabinet. Ik heb bij restauratie van een '75 SF-Pro meegemaakt dat het speakerboard alleen vastzat met 5 cm lange nieten die er vanaf de buitenkant ingeschoten waren. De lijm was waarschijnlijk al uitgedroogd ofzo. Het effect was dat wanneer ik het bord verwijderde de spanning wegviel en de latten deels loskwamen.. (en toen zaten ze nog lekker vast aan de nieten.)

Uiteindelijk heb ik alles moeten verwijderen, de freesgeulen opgevuld met op maat gezaagde latten, vervolgens ala BF nieuw board gemaakt. uiteindelijk 1 van de beste cabinetjes die ik ooit gehoord heb.

zeker de moeite waard.

gr Robert

Mr.Jay
16 maart 2006, 14:13
Let trouwens op dat de latten die na het zagen overblijven wel goed vast zitten in de freesgeulen van het cabinet. Ik heb bij restauratie van een '75 SF-Pro meegemaakt dat het speakerboard alleen vastzat met 5 cm lange nieten die er vanaf de buitenkant ingeschoten waren. De lijm was waarschijnlijk al uitgedroogd ofzo. Het effect was dat wanneer ik het bord verwijderde de spanning wegviel en de latten deels loskwamen.. (en toen zaten ze nog lekker vast aan de nieten.)

klopt wel ja, alhoewel de nieten er pas halverwege de 70;s inkwamen. Maar ik heb ook met extra lijm die overblijfselen goed vast gezet.


vervolgens ala BF nieuw board gemaakt. uiteindelijk 1 van de beste cabinetjes die ik ooit gehoord heb. zeker de moeite waard.
gr Robert

Helemaal mee eens, echt een verbetering.
Hoewel mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar Tweedcab's, klinken stuk levendiger nog. Moet wel je smaak zijn natuurlijk. De SF-cabs waren al niet meer uit één plank en de Tweeds hebben nóg dunnere ( 9mm ) baffles.

JaY

Al
16 maart 2006, 17:34
Ik heb nu berkenmultiplex 12mm, maar in dit artikeltje (http://www26.brinkster.com/jakapa/srv/faq/faq5.htm#531) kan je zien dat vaughan bv 19mm gebruikte...zeker proberen zou ik zeggen, ik hoor het verschil in kwaliteit van hout gewoon al door er op te kloppen, spaanplaat is gewoon zo loom als iets + bij mij was het volledig gebarsten op verschillende plekken.


Ik hou meer van dun, resonant, levendig en moet verfijnd blijven aanvoelen. 12mm ben ik op uitgekomen. Moet niet stug worden. 9 mm is iets te dun voor die grootte (SR) als je zware speakers gebruikt. Oude bassman heeft 9mm, klinkt erg goed (!) in mijn oren.

Al

Mienmachine
16 maart 2006, 23:21
"The baffle board is primarily used to prevent a loss of a speaker's bass frequency response through phase cancellation."
The baffle board needs to be large enough (in size area) to 'block' these bass frequencies from the rear of the speaker, and it needs to be thick enough to support the speaker.

When the baffle board is too thin, or not held down very tightly, the board itself can resonate with the speaker movement. This results in a very inefficient baffle board, canceling some of the bottom end. The resonance also adds overtones to the final sound, and this sound is what makes the whole Bassman/wood issue last as long as it has.

Uneducated people let the tail wag the dog, as it were. If you like the sound of the resonating baffle board, fine. The baffle could be made from plywood, MDF, or cryogenically frozen camel turds; just make it thin, OK? For the record, every Fender has used a 1/2" baffle board, save the Bassman (5/16") and the Twin (3/4"). Of course, open-back cabinet designs have their own quirks, as opposed to a closed-back speaker box. If you are interested in the differences, check out any speaker 'cookbook'. In a nutshell; closed back speaker 'boxes' have a few detrimental effects, which may not be detrimental to you.

Since some of the sound energy produced is being dissipated inside the box (where no one can actually hear it), the amplifier power applied to such a system must be somewhat higher than it would be if all the sound energy available were directed toward the listener. The 'plus' of closed back systems is that such a system can offer smooth low-frequency response with a minimum of sound coloration or enclosure vibration and resonance. Whether professional or homemade, speaker boxes must be solidly built, and large enough that the air trapped inside does not restrict the movement of the speaker cone.

However, some folks like the inefficiencies of a poorly built cabinet that resonates. C'est la vie.

Bron: vintage myths

Al
17 maart 2006, 00:05
"The baffle board is primarily used to prevent a loss of a speaker's bass frequency response through phase cancellation."
The baffle board needs to be large enough (in size area) to 'block' these bass frequencies from the rear of the speaker, and it needs to be thick enough to support the speaker.

When the baffle board is too thin, or not held down very tightly, the board itself can resonate with the speaker movement. This results in a very inefficient baffle board, canceling some of the bottom end. The resonance also adds overtones to the final sound, and this sound is what makes the whole Bassman/wood issue last as long as it has.

Uneducated people let the tail wag the dog, as it were. If you like the sound of the resonating baffle board, fine. The baffle could be made from plywood, MDF, or cryogenically frozen camel turds; just make it thin, OK? For the record, every Fender has used a 1/2" baffle board, save the Bassman (5/16") and the Twin (3/4"). Of course, open-back cabinet designs have their own quirks, as opposed to a closed-back speaker box. If you are interested in the differences, check out any speaker 'cookbook'. In a nutshell; closed back speaker 'boxes' have a few detrimental effects, which may not be detrimental to you.

Since some of the sound energy produced is being dissipated inside the box (where no one can actually hear it), the amplifier power applied to such a system must be somewhat higher than it would be if all the sound energy available were directed toward the listener. The 'plus' of closed back systems is that such a system can offer smooth low-frequency response with a minimum of sound coloration or enclosure vibration and resonance. Whether professional or homemade, speaker boxes must be solidly built, and large enough that the air trapped inside does not restrict the movement of the speaker cone.

However, some folks like the inefficiencies of a poorly built cabinet that resonates. C'est la vie.

Bronvermelding?

Ik doe een gok --> vintage myths lizard nog wat..

Al

Mr.Jay
17 maart 2006, 07:37
However, some folks like the inefficiencies of a poorly built cabinet that resonates. C'est la vie.

YES, jippie !!!
Ben er gelukkig één van. Let's resonate boys..........
Die dikte van 12cm. klopt wel voor Blackfaces ja. Tweeds zijn 9 mm, had ik als es geroepen. Heb er genoeg staan/gehad ter bewijs hiervan.

JaY

manny
19 maart 2006, 15:52
als het speakerdoek er nu los op zit op een frame met klitteband , dan past dat er niet meer voor bij een nieuwe baffle omdat die naar voren komt.
moet je die baffle dan zelf bekleden met grilldoek of kun dat oude grilldoek gebruiken dat nu op dat frame zit met klitteband.

Mr.Jay
19 maart 2006, 16:12
als het speakerdoek er nu los op zit op een frame met klitteband , dan past dat er niet meer voor bij een nieuwe baffle omdat die naar voren komt. moet je die baffle dan zelf bekleden met grilldoek of kun dat oude grilldoek gebruiken dat nu op dat frame zit met klitteband.

gewoon zelfde cloth gebruiken, de nw. baffle is exact dezelfde afmeting natuurlijk. Voordeel is dat de scherpe hoeken al in dat cloth zitten, hoef je maar even iets te spannen en vastnieten. Nw. cloth is een hele stuk lastiger strak te krijgen.

JaY

Ché
20 maart 2006, 17:42
ik ben er klaar mee, het doek zit wel nog niet op het baffleboard, dat is voor volgend weekend, maar de speakers zitten op het nieuwe board en ik heb deze middag even uitgebreid getest.

Resultaat:
Klinkt stukken strakker, veel minder zompig, geluid is naar mijn mening ook een beetje helderder geworden, vooral de bassen klinken beter (zoals verwacht), samengevat klinkt het properder.
Wel een serieus werk, het heeft mij toch het hele weekend gekost aan zagen, boren, vernissen met nodige pauzes tussenin, maar het loont de moeite.

Ik zit nu nog met 'gezinder' dat ergens uit de kast komt als ik op hoog volume hogere noten op de Asnaar speel, maar alleszins veel minder gerammel dan met het vroegere board. Ik moet dus nog even zoeken waar de gerammel vandaan komt...

Cheers

Ché
11 april 2006, 20:08
Even enkele foto's om het resultaat te laten zien van nieuwe baffleboard voor de geïnteresseerden, klikken op de fotos voor groter beeld:

voorkant nieuwe board zonder grill, latjes op de boord moesten er nog opgezet worden:
http://thumb11.webshots.com/t/59/59/4/86/77/2336486770075556771EckDxs_th.jpg (http://community.webshots.com/photo/2336486770075556771EckDxs)

inside, met 3 vijzen gefixeerd, die zijlatten van het oude baffleboard vielen bijna helemaal in elkaar,het hout brokkelt gewoon af op de plaatsen waar de vijzen zitten, rot hout, dus ik heb er nog maar een laagje vernis over gedaan:
http://thumb11.webshots.com/t/36/37/9/93/98/2532993980075556771ZBVHWO_th.jpg (http://community.webshots.com/photo/2532993980075556771ZBVHWO)

uiteindelijke resultaat:
http://thumb11.webshots.com/t/54/154/5/74/87/2184574870075556771EkMaBY_th.jpg (http://community.webshots.com/photo/2184574870075556771EkMaBY)

cheers!

jacky
11 april 2006, 21:17
Ik heb het ook een paar keer gedaan dat baffle board er uit halen maar kies meestal toch voor het volledig verwijderen van het oude en dan met twee nette latjes het nieuwe te plaatsen.

Als je dat baffle board los hebt gezaagd brokkelt het inderdaad aardig (echt toon spaanplaat :-) )
Je kan daarna met een oude schroevendraaier of bijtel de rest van het hout verwijderen en de lange nieten kan je weg knippen.

Volgens mij iets netter of het mooier klinkt weet ik niet

Groetjes Jack

Mr.Jay
12 april 2006, 07:34
Even enkele foto's om het resultaat te laten zien van nieuwe baffleboard voor de geïnteresseerden

Ik had je nog 1 tip moeten geven zie ik nu: het cloth reinigen in een bakje met zeep, dan had je waarschijnlijk die lelijke schuine streep niet meer gezien.
Zo is het nog net of er nog steeds een Sf-baffle inzit, jammer.
Mooist is natuurlijk stukkie Bf-geaged cloth erop, Bf-logo en Bf faceplate.
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Maar dat had je zelf ook al gemerkt :-)
Is de "rammel" er al uit ?

JaY

nicoverduin
12 april 2006, 07:52
Ik had je nog 1 tip moeten geven zie ik nu: het cloth reinigen in een bakje met zeep, dan had je waarschijnlijk die lelijke schuine streep niet meer gezien.
Zo is het nog net of er nog steeds een Sf-baffle inzit, jammer.
Mooist is natuurlijk stukkie Bf-geaged cloth erop, Bf-logo en Bf faceplate.
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Maar dat had je zelf ook al gemerkt :-)
Is de "rammel" er al uit ?

JaYEn niet te warm, anders gaat het krimpen:D :D Maar een beetje doek kan het wel hebben...Heb het doek van mijn GTB ook (laten) wassen door de "roomservice". En dat doek is al 50 jaar oud. Na 2 keer was het schoon....

Ché
12 april 2006, 11:09
Ik had je nog 1 tip moeten geven zie ik nu: het cloth reinigen in een bakje met zeep, dan had je waarschijnlijk die lelijke schuine streep niet meer gezien.
Zo is het nog net of er nog steeds een Sf-baffle inzit, jammer.
Mooist is natuurlijk stukkie Bf-geaged cloth erop, Bf-logo en Bf faceplate.
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Maar dat had je zelf ook al gemerkt :-)
Is de "rammel" er al uit ?

JaY

ja idd, ik zag het onmiddelijk toen het af was, die streep, ik ga onze bassist eens kort bij het doek zetten, die rookt zich krom, dan is die streep weg en ziet het doek er meteen 10jaar ouder uit...:-)
nee ik verwacht dat die streep er na een tijdje wel vanzelf uitgaat? vind het ook niet zo erg eigelijk, dat herinnert me het werk dat ik eraan gehad heb :-p

wat die rammel betreft, het is enkel bij één bepaalde frequentie op hoog volume heb ik gemrekt, krijg ik een soort staande golf en rammelt de hele kast alsof ze gaat opstijgen :-D en het hangt ook af van de grootte van de ruimte waarin ik speel, op de repetitie was het veel minder, thuis in een kleinere ruimte is het hard...

Mr.Jay
12 april 2006, 13:17
ja idd, ik zag het onmiddelijk toen het af was, die streep, ik ga onze bassist eens kort bij het doek zetten, die rookt zich krom, dan is die streep weg en ziet het doek er meteen 10jaar ouder uit...:-)
nee ik verwacht dat die streep er na een tijdje wel vanzelf uitgaat? vind het ook niet zo erg eigelijk, dat herinnert me het werk dat ik eraan gehad heb :-p
wat die rammel betreft, het is enkel bij één bepaalde frequentie op hoog volume heb ik gemrekt, krijg ik een soort staande golf en rammelt de hele kast alsof ze gaat opstijgen :-D en het hangt ook af van de grootte van de ruimte waarin ik speel, op de repetitie was het veel minder, thuis in een kleinere ruimte is het hard...

die streep gaar niet vanzelf weg. Is gewoon nicotine en troep wat erin is getrokken. Een trilliog of rammel uitdokteren kan behoorlijk kwarwei zijn. Misschien even met 2 personen, eentje spelen en eentje wat plekken aanduwen om te checken waar he zit.
Makkelijkste optie is die ene noot maar NIET te spelen..........

JaY

Ché
12 april 2006, 15:39
ik ga dit weekend eens een slachtoffer zoeken die op mijn gitaar rammelt terwijl ik mijn hoofd in mn versterker steek...

wat ik ook al opgemerkt had: die gz rectifier rammelt als een gek als je ertegen tikt, maar ik veronderstel dat je dat niet hoort door de versterker of wel?

cheers!

Mr.Jay
12 april 2006, 18:26
ik ga dit weekend eens een slachtoffer zoeken die op mijn gitaar rammelt terwijl ik mijn hoofd in mn versterker steek...
wat ik ook al opgemerkt had: die gz rectifier rammelt als een gek als je ertegen tikt, maar ik veronderstel dat je dat niet hoort door de versterker of wel?
cheers!

GZ's zijn erg gammele buizen qua constructie, maar normaal gesproken hoor je dat niet echt met spelen. Maar zeg nooit nooit.

JaY