PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Gothic



if19mt
9 oktober 2002, 14:37
Hoi! Ik overweeg deze gitaar aan te schaffen. Het lijkt mij een degelijke les paul voor een redelijk lage prijs. Hij speelt heerlijk.

Ik zou graag wat ervaringen of tips van anderen horen

Noctiis
9 oktober 2002, 14:38
go for it!
Ik ben helemaal gek van de gothic series, en als ik mn Gibson SG Gothic heb ga ik nog een Epi LP Goth erbij halen als backup gitaar :smile:

if19mt
9 oktober 2002, 14:39
:smile: Een gibson Voodoo was eigenlijk mijn eerste keus, maar dat kanik voorlopig niet betalen helaas

Swan
9 oktober 2002, 15:37
heb op een Epi goth Explorer gespeeld en speelde en klonk erg goed !

domie
9 oktober 2002, 17:20
ephi goth. is echt cool!

BLOK182
9 oktober 2002, 17:21
Hey Mark ga je toch voor de Epi? Tis een prima gitaartje hoor, ziet er ook cool uit in die matte lak.

sebass
9 oktober 2002, 18:14
Eerlijk gezegd vond ik het niets.

if19mt
9 oktober 2002, 18:24
Waarom vond je het niets Sebass?

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 18:36
ik vond het geluid wat kaal en de gitaar weegt echt niets (maar daar kan je van houden natuurlijk)
en betere pickups kunnen er ook altijd nog in.
maar ja als je een leuke knaak over hebt (€519,- hier?) en je acht de gitaar perfect voor jou dan moet je 'm gewoon kopen

hij past alleen niet in een standaard gigbag denk ik

BLOK182
9 oktober 2002, 18:36
Ik sjouw mun Epi ook mee in een gewone hoes, gaat goed hoor.

if19mt
9 oktober 2002, 18:37
Hi

Ik ben lichte gitaars gewend :smile: Ik speel nu alleen akoestisch op een Fender Stratacoustic... zal dus voor mij wel geen probleem zijn... Enne, ik heb prijzen gezien in Duitsland van 395 euro

Mitch
9 oktober 2002, 23:00
Of je 'm lekker dof houdt hangt wel van je speelstijl af. Als je lekker veel met je arm over de body ragt zit je 'm eigenlijk een beetje te polijsten. De eerste verhalen over Gothics met een glimmend stuk hebben mij reeds bereikt !

Fenisi
9 oktober 2002, 23:24
Heb mijn les paul ook in standaardhoes wel beetje proppen maar wil wel.. zit hij teniminster er stevig in :razz:

sebass
9 oktober 2002, 23:33
Op 2002-10-09 17:24, schreef if19mt:
Waarom vond je het niets Sebass?


Ik vind hem te licht. Het geluid is mij wat te dun. Hij speelt ook niet echt lekker en qua degelijkheid vond ik het ook niets aangezien de strip er al half af hing voordat ik hem ging proberen. Nee nog minder dan de lp-100. Het fretbord is dus ook niet echt lekker. Tja gewoon niet mijn gitaar. Met goed afstellen kom je best een eind maar toch ik zou er nooit tevreden mee zijn en dan alleen vanuit het aspect van bespeelbaarheid en geluid.

Fenisi
9 oktober 2002, 23:34
dan me een lp custom :razz: wel lelijk maar wel fijn.. :razz:

sebass
9 oktober 2002, 23:41
Tja ik heb ook een lp custom met sd erin. Lekker gitaartje hoor. Bij mij geld als een gitaar lekker speelt en mooi klinkt vind ik hem ook meteen mooi of het moet wel een heel extreem lelijk model zijn :grin:
Nee maar echt de lp custom is zeker wel het top model van epiphone wat solid body's betreft. Hij is wel zwaar, maar als die goed is afgestelt speelt die geweldig en een mooi geluid. Voor die prijsklasse niet veel beters. Erg veelzijdig. Maar als je meer een snelheidsduivel bent kun je beter beginnen op een ibanez want die heeft een dunne hals. Maar ik ging voor de warme geluid en toch ook wel de looks en vandaar voor mij geen ibanez. Gewoon elementen vervangen en de actie verlaagd. Dikke snaren voor een stevig geluid, iedere keer fastfret erover heen bedrading even goed solderen en het kan niet beter. Ik heb op veel duurdere gitaren gespeeld die veel minder speelden en klonken maar ik denk dat je op een gitaar ingespeeld moet zijn. Dus pak alles wat je tegenkomt en ga erop spelen. Kijk wat het best bij je past. Oh ja pak wel elke keer dezeflde versterker anders hoor je het nog niet he.

sebass
9 oktober 2002, 23:41
en volgens mij bazel ik weer van alles door elkaar :S

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 23:44
met 'hij past alleen niet in een standaard gigbag' had ik het over een explorer hoor mensen... en het lijkt mij dat die ook met een beetje proppen niet in de gemiddelde gigbag kan

sebass
9 oktober 2002, 23:45
Op 2002-10-09 22:44, schreef Ic3gl0vE:
met 'hij past alleen niet in een standaard gigbag' had ik het over een explorer hoor mensen... en het lijkt mij dat die ook met een beetje proppen niet in de gemiddelde gigbag kan


dan moet je die belachelijke uitsteeksels eraf zagen :wink:

Anders Destium
10 oktober 2002, 09:59
Als je de hals er steeds afhaalt past hij gewoon in je rugtas (is dat even makkelijk :smile:

Marc Oblivian
10 oktober 2002, 10:46
Nog makkelijker wat dat betreft: mondharmonica gaan spelen....:smile:

Ditmar
10 oktober 2002, 12:56
Ik ben het hier met de people eens dat de Epi Goth's niet de beste gitaren op deze planeet zijn, ze zijn in elk geval een stuk slechter dan de Gibsons. Maar het is prima te gebruiken als backup gitaar hoor, ik zit ook te denken dat als ik een keertje geld heb (en piezo's en een stack) ik ook maar eens een epiphone les paul goth als reservegitaar koop, die voelt toch het dichtste bij m'n Gibson aan. Wat je natuurlik ook altijd nog kan proberen is de LTD serie van ESP, daar ben ik wel wat beter over te spreken.

guhlenn
10 oktober 2002, 14:32
ik vind ze super mooi (voorl de lp en explorer) maar ben idd bang dat het hout klote is (gitaar = licht dus hout is waarschijnlijk geen of slecht mahonie...)

Guhlenn

Noctiis
10 oktober 2002, 14:36
gooi er EMG's in, dan maakt het toch niet uit wat voor hout het is :smile:

Anders Destium
10 oktober 2002, 15:06
je bedoelt mahoniet?