PDA

View Full Version : Gitaar kiezen!



*Loesje*
28 december 2005, 20:38
Ik wil graag een Elektrische gitaar kopen, ik heb er al een paar gezien op het internet maar ik weet niet of ze goed zijn! misschien kunnen jullie zeggen welke de beste koop is, en welke de slechtste! of misschien hebben jullie er ervaringen mee! :D

-Ibanez GRG270B

-Ibanez GSA60

-Ibanez EXR170

Orpheo
28 december 2005, 20:45
zie search.

zie FAQ.

zie: feedback, alwaar je ze kan testen op iedere head die je maar wilt, en kan kiezen naar sound.....

prowler
28 december 2005, 20:53
vermits je alleen maar ibanez modellen voorstelt veronderstel ik dat je vooral in het hardrock/metalgenre wil gaan spelen?
in dat geval zouik GRG270B of voor de EXR170 gaan , die hebben 2 humbuckers en een floydrose brug. en omdat ik persoonlijk de GRG270B veel mooier vind zouik dus hiervoorgaan

*Loesje*
28 december 2005, 20:57
Jah ik wil het liefst rock/metal gaan spelen!

Orpheo
28 december 2005, 21:03
ikzou juist geen floyd style brug nemen op zo'n goedkope gitaar, want de mesjes zijn van zachter metaal dan op de original floyd rose, dus de trem slijt sneller, en ontstemt dus ook sneller, en op den duur raakt ie niet meer gestemd. voor hardrock/metal zou ik gaan voor een 2ehands epi sg.

prowler
28 december 2005, 21:08
ikzou juist geen floyd style brug nemen op zo'n goedkope gitaar, want de mesjes zijn van zachter metaal dan op de original floyd rose, dus de trem slijt sneller, en ontstemt dus ook sneller, en op den duur raakt ie niet meer gestemd. voor hardrock/metal zou ik gaan voor een 2ehands epi sg.

ja op goedkopere gitaren is een floydrose brug natuurlijk niet altijd betrouwbaar. maar voor een Epi sg zou ik toch ook niet gaan hoor, ik heb er hier zo één, voor rock is hij ok maar voor metal vind ik hem gewoon te 'traag' .

kijk anders eens bij de Jackson mg serie? of een tweedehands LTD?
hun floydrose systemen zijn zeker wel betrouwbaar

*Loesje*
28 december 2005, 21:11
Erg ingewikkelt allemaal ^^ maar heb liever geen 2de handsgitaren misschien weten jullie nog gitaren van een ander merk dat goed is voor rock/metal rond de 250 euro. En klopt het dat startpakketen erg slecht zijn?

prowler
28 december 2005, 21:18
rond de 250€ heb je wel een Jackson uit de js serie dan zijn het wel original jackson pickups en geen emg's en heb je ook met vaste brug zoals Orpheo zegt. die zijn goed in prijs-kwaliteit.
van goedkope ibanez'n zouik toch afblijven. ik ken veel mensen die hier last mee gehad hebben. of een squier showmaster (met dubbele humbucker , wel met floydrose brug)

marter544
28 december 2005, 21:19
Ik zou eens hiernaar kijken:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=VN1GN

Vendetta 1.0, 200 euro, geen trem die slijt of ontstemt, en dus kun je ook nog eens makkelijk in drop D ofzo stemmen.

prowler
28 december 2005, 21:21
en starterpakketen zijn idd nogal slecht, zeker als het om metalgitaren gaat. maar als je een beginner bent hoef je daarom niet direct een metalgitaar te kopen om eerst te leren spelen volstaan die startersets wel natuurlijk maar dat hangt van je gitaarervaring af?

prowler
28 december 2005, 21:24
Ik zou eens hiernaar kijken:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=VN1GN

Vendetta 1.0, 200 euro, geen trem die slijt of ontstemt, en dus kun je ook nog eens makkelijk in drop D ofzo stemmen.

man heb je ooit zo'n lelijke gitaar gezien? al die deans trouwens.. de kwaliteit is mss redelijk, maar je moet je ook goed voelen bij het uiterlijk van je gitaar

Orpheo
28 december 2005, 21:51
Erg ingewikkelt allemaal ^^ maar heb liever geen 2de handsgitaren misschien weten jullie nog gitaren van een ander merk dat goed is voor rock/metal rond de 250 euro. En klopt het dat startpakketen erg slecht zijn?

waarom geen 2ehands gitaar? je besteelt jezelf alleen maar door nieuw te kopen. ik heb echt veel gitaren in een jaar versleten, allemaal zoveelste-hands, geen miskopen allemaal, allemaal goeie dingen geweest, en nieuw waren ze allemaal niet te betalen geweest.

Eko
28 december 2005, 22:23
Loesje,
Kun je al wel spelen? Als je nog problemen hebt met bv het stemmen van een gitaar en nog geen snaar kunt wisselen , blijf dan nog even uit de buurt van gitaren met Floyd Rose bruggen. Voor niet ingewijden, dat is een pook om de snaren in z`n geheel omhoog of omlaag te duwen.
Beter is het om dan een gitaar te kopen met een vaste brug.
Voor Metal e.d. is eigenlijk alleen maar een stel zware elementen een vereiste. Humbuckers dus. Gezien het feit dat die bijna standaard zijn bij Ibanez , kies er een die je mooi vind , maar met vaste brug.

biels
28 december 2005, 22:45
ik zou niet voor de grg270 gaan, ik heb hem ook gehad en ik vond hem kut. Slechte brug en ik vond hem ook nergens naar klinken...

Fumi SG
28 december 2005, 22:49
Ik zou eens hiernaar kijken:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=VN1GN

Vendetta 1.0, 200 euro, geen trem die slijt of ontstemt, en dus kun je ook nog eens makkelijk in drop D ofzo stemmen.

man heb je ooit zo'n lelijke gitaar gezien? al die deans trouwens.. de kwaliteit is mss redelijk, maar je moet je ook goed voelen bij het uiterlijk van je gitaar

Dus, JIJ vind hem niet mooi nee. Loesje misschien wel? Ik zou in ieder geval voor deze gaan. :wink:

grayfink
29 december 2005, 01:22
+1 voor de Dean!

*Loesje*
29 december 2005, 11:00
Ik speel nu een poosje accoustische gitaar 9 maandjes een richwood gitaar, speelt erg goed. maar mijn doel was eigelijk toch een elektrische gitaar, kzou er over een poosje graag eentje willen kopen om ermee te beginnen maar de keus is zo moeilijk! En ik heb er niet zoveel verstand van! dus misschien hebben jullie nog wat tips of ideeen!?

yootje
29 december 2005, 12:55
Ik speel nu een poosje accoustische gitaar 9 maandjes een richwood gitaar, speelt erg goed. maar mijn doel was eigelijk toch een elektrische gitaar, kzou er over een poosje graag eentje willen kopen om ermee te beginnen maar de keus is zo moeilijk! En ik heb er niet zoveel verstand van! dus misschien hebben jullie nog wat tips of ideeen!?
1 tip: koop alsjeblieft niet meteen een gitaar voor 1000 euro ;) Of je eerste gitaar nou slecht is maakt niet zoveel uit.

jorrit
29 december 2005, 16:03
of een squier showmaster (met dubbele humbucker , wel met floydrose brug)

en die floyd is naar jou mening beter als de floyds op goedkope ibbies?

:lol:

spanky_franky
29 december 2005, 16:08
Ik zou eens hiernaar kijken:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=VN1GN

Vendetta 1.0, 200 euro, geen trem die slijt of ontstemt, en dus kun je ook nog eens makkelijk in drop D ofzo stemmen.Heb er laatst nog op gespeeld in Duitsland... TOPgitaar voor het geld!!

Nickname
30 december 2005, 00:22
+1 Voor de dean, en als je een ibanez wilt koop er dan 1 zonder floyd rose. Want de goedkopere zijn niet zo goed....

*Loesje*
30 december 2005, 11:18
Hahahaha kwas niet van plan om een gitaar van 1000 euro te kopen hoor! :D

Roy K.
30 december 2005, 12:00
rond de 250€ heb je wel een Jackson uit de js serie dan zijn het wel original jackson pickups en geen emg's en heb je ook met vaste brug zoals Orpheo zegt. die zijn goed in prijs-kwaliteit.
van goedkope ibanez'n zouik toch afblijven. ik ken veel mensen die hier last mee gehad hebben.

Precies, volgens mij zou dit een mooi exemplaar zijn voor de beginnende metellaar(ster)

http://www.kellyindustries.com/guitars/images/jackson_dinky_js1.jpg

*Loesje*
30 december 2005, 16:14
Jah die is inderdaad mooi! waar kan je die kopen!? en is het een goeie gitaar!?

Orpheo
30 december 2005, 16:27
nog een leuk merk: OLP gitaren. kijk voor de grap eens op ebay. zie je gaan voor tussen de 100 en 300 euro. in NL zijn ze zo way overpriced. maar ok.


die jackson vind ik persoonlijk niet superb, maar voor t geld is ie wel ok. ik denk dat je m kunt kopen bij NL muziek.

prowler
30 december 2005, 17:02
of een squier showmaster (met dubbele humbucker , wel met floydrose brug)

en die floyd is naar jou mening beter als de floyds op goedkope ibbies?

:lol:

hebbik dat soms gezegt?
ik bedoelde dat juist negatief. ze vroeg naar een goedkope gitaar. dus zeggik eerst een jackson js daarna een squier showmaster maar die vindik minder omat er een floyd op staat.

prowler
30 december 2005, 17:14
Jah die is inderdaad mooi! waar kan je die kopen!? en is het een goeie gitaar!?

http://www.thomann.de/artikel-186586.html

guitardude
30 december 2005, 19:07
Misschien een Ibanez SA 120?
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/SA120_BK_1B_01.jpg
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/SA120_CN_1A_01.jpg
Nieuw bij feedback voor 249 euro. Kwalitatief beter als de GSA60.
Heb er laatst 1 uitgeprobeerd, speelde zeer lekker en klonk goed. :)

Herman
30 december 2005, 19:12
Ze zijn iig wel mooi...maar die zwarte doet me dan weer niet zoeveel...rood issie veel mooier :D

*Loesje*
30 december 2005, 19:18
K vind de zwarte mooier ^.^

*Loesje*
30 december 2005, 19:27
is het startpakket "Ibanez GSA 60 Jumpstart" misschien ook goed om mee te beginnen??? kvroeg het me maar af :D