PDA

View Full Version : fc-200+gmajor in combinatie met welk expressiepedaal



koentrend
28 december 2005, 20:18
Ik heb een fc-200 van Roland en een G-Major.
Om mijn whammy vanuit de Gmajor aan te sturen heb ik een expressiepedaal nodig omdat ik mijn Fc-200 via G-major standaard heb ingesteld op: bij alles Volume pedaal.

Welk expressiepedaal gaat samen met de Fc-200? Dat is de vraag.
Is FV-50H van Boss een goede optie?
Dank.

dml
29 december 2005, 10:13
EV-5 van Roland/ Boss voldoet ook prima.

Nocki
29 december 2005, 10:42
Hoe werkt dat dan? met een kabel van de output van het volume pedaal naar de expr. in van de fc-200? voet de fc200 dat weerstand of zo?

zelf heb ik een proel volume pedaal mmet een vaste kabel die heel goed werkt. maar een nromaal signaal volume pedaal heb ik zelf niet geprobeerd op de fc-200. iemand een idee hoe dat zit?

en kan je bv zo'n ernie ball voume pedaal er ook aan hangen als 2e expressie pedaal op de fc-200???

koentrend
29 december 2005, 11:33
EV-5 van Roland/ Boss voldoet ook prima.


werk jij dan met deze setup?

dml
30 december 2005, 12:47
Het staat allemaal in de handleiding van de FC200, dus RTFM!!!
Als je 'm niet hebt is deze te downloaden via http://www.rolandus.com, dus dat is ook geen excuus.

Ik heb zelf deze setup niet (meer) maar heb wel een FC50 aan m'n G-major hangen en die werkt nagenoeg hetzelfde. In het verleden heb ik wel een FC200 met extra Exp.pedaal gehad.

Aan de EV-5 zit sowieso een kabel vast, die druk je in één van de vijf exp./ext.switch-ingangen aan de achterzijde van de FC200. Ga dan naar het CC-menu in de Gmajor en activeer de LEARN-functie, beweeg het exp.pedaal en klaar is Kees.

Ja, je kan er ook een Ernie Ball volumepedaal aanhangen maar dan moet je wel een Y-kabel kopen, dus van 2x mono naar 1x stereo.