PDA

View Full Version : Benne we weer... New Amp??



Firebird
28 december 2005, 16:38
Ja.. daar zijn we weer.

Ik zit alweer een tijd met mn 2 Fender 75's (both 15"), en het klinkt wel vet... maar dr zitten toch wat haken en ogen aan.

1. Ze hebben allebei een 15" speaker, dus strakke overdrive zit er niet echt in. Het wil snel nogal flubberen enzo.
2. Er zitten op deze versterkers verschillende push/pull knoppen. Ik kan helaas niet op het cleane kanaal de midboost 'uit' zetten en op het lead kanaal de midboost 'aan' zetten, zonder naar beide versterkers toe te hollen om de boost uit te trekken/in te duwen. Das erg vervelend.
3. Clean is te gek, maar de drive mag wel wat smoother.

Wat ik dus zoek:
een versterker met goed clean (mag wel wat minder dan de Fender, die is al perfect) met een goede overdrive (smooth!!!). Geen metal, maar ik moet er wel hardrock mee kunnen spelen (a la Gary Moore in zn jonge jaren). Gewoon... een vette overdrive!

Versterkers waar ik eventueel wel geinteresseerd ben:
- Fender ProSonic (wel boven mn budget, maargoed..)
- Traynor YVC50 (een te gekke clip gehoord van dit dingetje)
- MusicMan 112RD (liefst met de EV speaker), dit ding ken ik door en door en is echt ontzettend goed! Alleen niet te vinden.
- iemand anders nog suggesties?

Tja... dan komen we bij het financiele gedeelte, ik wil een van mn Fenders verkopen, dus het mag tussen de 500 en 800 euro gaan kosten. Met 2dehands heb ik geen moeite.

Iemand?