PDA

View Full Version : Reverbunit met het "surfgeluid"



ACSlater
27 december 2005, 23:31
Ik ben dus op zoek naar een reverbunit die het surfgeluid goed kan benaderen. Dit om een leuk geluidje te geven aan ons Rock & Roll setje in optredens met m'n coverband. Het is dus ook meer een gimmick en mag niet teveel kosten >100,- euro.
Zelf heb ik de volgende units gevonden die mij wel wat lijken. (De prijzen heb ik erachter gezet voor mensen die ook op zoek zijn) :

Digitech DigiVerb 79,-
Danelectro Corned Beef 33,-
Danelectro Spring King 79,-
EHX Holy Grail 88,-
Behringeer DR100 29,-

Graag tips/ervaringen

marc_o
28 december 2005, 09:54
Spring King en Holy Grail zijn beide te gek.
Ik gebruik nu een aantal jaar de Holy Grail naar volle tevredenheid, zolang ie in een effectloop zit. Aan de andere kant heb ik niks met een surfgeluid, maar als je veeeeeel reverb wil hebben, zou ik 'm zeker testen. Het is een simpel pedaal en zolang je de reverbknop ruim voor de helft houdt, heb je het over "normale" reverb-hoeveelheden....ga je voorbij de helft verzuip ik erin, maar ik denk dat jij daar wel blij van wordt...
Spring King heeft nog een leuke kick-pad erop zitten waarmee je een opdonder-simulatie kunt maken. ook zeer zeker het proberen waard. Succes en plezier.

nielsduursma
28 december 2005, 11:30
ik heb de spring king en ik kan je hem aanraden. :-D

Daniël_san
28 december 2005, 12:54
Waar heb jen die spring king gevonden voor dat geld?? :o

Daniël_san
28 december 2005, 12:55
Waar heb jen die spring king gevonden voor dat geld?? :o

nielsduursma
28 december 2005, 13:04
Waar heb jen die spring king gevonden voor dat geld?? :o

http://www.musik-produktiv.de

ACSlater
28 december 2005, 15:56
Idd bij o.a. MP want alle drie grote Duitsers hebben 'em voor 79,-
Ik denk dat de Surf King het gaat worden. Ik zoek namelijk echt het "over the top" reverbgeluid. Voor de beeldvorming; ik gebruik nu de reverb van m'n Boss ME50. Geheel niet slecht maar hij gaat niet ver genoeg voor surfrock.

Squier4ever
28 december 2005, 16:27
spring king is idd een vet ding.