PDA

View Full Version : Equalizer



ateng
27 december 2005, 23:12
Ik wil waarschijnlijk een equalizer (denk een Boss GE-7) aanschaffen en alleen maar om mijn sound te kleuren en dus niet om te boosten. Maakt het dan heel wat uit waar je m plaats zoals bijv. voor de versterker, in de fxloop, voor of achter een overdrivepedaal.

Jerre
28 december 2005, 00:58
Dat maakt inderdaad heel veel uit.

Plaats je hem direct na je gitaar dan pas je het geluid dat uit je gitaar komt aan.
Plaats je hem in de FX loop dan pas je het geluid dat al gekleurd is door de preamp van je versterker aan.

Voor en na de distortion kan ook heel goede resultaten opleveren.
Ervoor zal kunnen instellen hoeveel distortion er is per EQ band.
Erna zal instellen hoeveel bas-middle-trebble je distortion heeft, dit werkt meer als een 'gewone' EQ dan.

Zeker stof genoeg om te experimenteren.

ateng
28 december 2005, 12:03
Ja ik zal ook zekers gaan experimenteren. ik wil bij mijn leadsound iets meer body geven dus meer mid en misschien iets meer laag maar niet te veel.

Deftonic
29 december 2005, 01:25
Vett topic deze, ik was er ook benieuwd naar de laatste tijd om een EQ tussen mn zooi te gooien.

Maakt t ook wat uit welke EQ je neemt? Je hebt bijv. van boss EH MXR etc. Ik vond die van MXR er erg coowl uitzien :p lekker zwart.. maar ik vroeg me af eigk hoe dingen klonken enzo..

Jerre
29 december 2005, 02:55
Nomaal gezien "klinken" die dingen niet want ze doen niets met het geluid, ze passen alleen het volume aan op de ingestelde plaatsen.
Er is wel verschil tussen de genoemde merken. De ene zal meer/minder ruis toevoegen dan de andere.
Hier wil je net zo weinig mogelijk van.
Ook zal de ene de aangeduide frequenties op de sliders beter benaderen dan de andere, niet dat dit heel veel uitmaakt maarja.

ACSlater
7 januari 2006, 14:14
Oke ik post hier mn vraag maar omdat het grote welke volgorde topic geen antwoord geeft en dit me meer toepasselijk lijkt.

Ik heb net een EQ700 van Behringer gekocht om wat mee te experimenteren en te kijken of een EQ wat voor mij is.
Wie gebruikt hier een EQ en waar heb je hem voor achter of tussenin gezet?
Ben erg benieuwd wat volgens jullie het beste geluid opleverd.