PDA

View Full Version : vraag veelzijdige wah



den 3de vetzak
27 december 2005, 20:59
hallo
ik ben op zoek naar een wah die vooral klinkt als die van kirk in the outlaw thorn (poging tot beschrijving: schraapend)
en als optie zou hij ook nog veelzijdig moeten zijn zeker funk, blues en metal
en hij zou instelbaar moeten zijn in "hardheid"(gemakkelijk en moeilijk beweegbaar)
en hij zou als laatste puntje ook instelbaar moeten zijn in veel veranderen van frequentie bij volledig ingetrapt of wenig

bestaat mijn droomwah :) en is hij betaalbaar?
budget: +-€120
dank bij voorbaat

Speeddemon
27 december 2005, 21:44
Ibanez Weeping Demon?

En anders evt. de Tech 21 Killer Wail.

http://www.tech21nyc.com/killer_wail.html

Dastard
28 december 2005, 05:27
ik vind die Killer Wail erg fijn klinken, maar hij schijnt totaal niet betrouwbaar te zijn, gaat in ieder geval erg snel stuk, wel jammer want hij klinkt mooi.

Die Weeping Demon vond ik wat minder klinken, hij krijgt wel weer hoge waarderingen op internet maar tja...aan de soundsamples te horen is het gewoon een niet zo bijzondere wah.

den 3de vetzak
28 december 2005, 12:28
breekt hij gemakkelijk af van binnen of vanbuiten?
is het niet mogelijk om hem langs binnen steviger te laten maken?

Dastard
28 december 2005, 13:41
nee de potmeter schijnt binnen een hele snelle tijd te gaan kraken.

den 3de vetzak
28 december 2005, 13:52
en is die vervangbaar in een betere?

Dastard
28 december 2005, 14:19
Ik heb geen idee
check deze page
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Tech_21/Killer_Wail_Wah-01.html

Jorikjet
28 december 2005, 15:20
misschien een boss modelling wah?

Speeddemon
28 december 2005, 15:24
en is die vervangbaar in een betere?
ja hoor.
Ik ga de mijne vervangen met een Fulltone ICAR pot (100k).
Ik heb m'n Killer Wail overigens 2e hands gekocht, dus ik weet niet hoe lang ie al gebruikt werd.
Potmeters hebben nou eenmaal een eindig leven, en gaan sneller op dan andere componenten.

De Beer
28 december 2005, 18:45
dunlop, Q535 of Crybaby from Hell(is de zelfde maar dan opgevoerd).

robert-gitarist
28 december 2005, 22:45
hallo
ik ben op zoek naar een wah die vooral klinkt als die van kirk in the outlaw thorn (poging tot beschrijving: schraapend)
en als optie zou hij ook nog veelzijdig moeten zijn zeker funk, blues en metal
en hij zou instelbaar moeten zijn in "hardheid"(gemakkelijk en moeilijk beweegbaar)
en hij zou als laatste puntje ook instelbaar moeten zijn in veel veranderen van frequentie bij volledig ingetrapt of wenig

bestaat mijn droomwah :) en is hij betaalbaar?
budget: +-€120
dank bij voorbaat

Kirk gebruikt een Dunlop Crybaby Classic. ;)
Maar aangezien jij een zoekt die veelzijdiger is en instelbaar moet zijn etc. zou ik voor de Dimebag wah gaan(ligt wel boven het budget) of een 535Q gaan(iets ong. rond je richtprijs dacht ik zo).
Dimebag wah heb ik zelf en zit ook zeker wel geluid in dat jij zoekt.6 verschillende de wah standen waarvan je de range,Q, en fine tune in kan stellen.Ook heeft hij een Boost schakelaartje die je aan en uit kunt zetten,2 kleuren ledjes en natuurlijk een super gaaf uiterlijk ;).
Ik speel Outlaw Thorn zelf ook en heb echt bijna of heb het geluid dat kirk ook heeft met die wah.