PDA

View Full Version : Distortion topic



robert-gitarist
27 december 2005, 18:12
Nee niet wéér een vraag over een Distortion pedaal of wat maar een verzameltopic voor Distortion vragen etc.Soort FAQ.
Ik word laatste tijd zo geirriteerd door al die vragen over Distortion pedalen,die echt al zo vaak langs zijn gekomen,dus ik vind het tijd worden voor een algemeen topic hier voor..voor vragen,settings,types,welke goed,beter of best is..kortom ALLES wat met Distortion temaken heeft.
Hou het wel ontopic!!!
Misschien(als het aanslaat) dat mod's hem Sticky ofzo kunnen maken?

Guitar Martijn
28 december 2005, 18:59
Goed idee! Alleen wel jammer dat niemand hier iets post.. :roll:

Zou iemand alle 'goede' metal disotrtions op een rijtje kunnen zetten?

Robbert
28 december 2005, 20:07
Alles is al eens voorbij gekomen hier, goed gebruik van de zoek functie zou een hoop vragen doen beantwoorden. Maar ja... die knop is wel moeilijk te vinden en het omhoog schoppen van twee jaar oude topics is ook niets nieuws onder de zon :roll: :D

JER00N
28 december 2005, 21:11
Hoe kom je eigenlijk aan een goeie metal-distortion? Veel gain natuurlijk, en verder? Veel hoog en laag?

Dirk_Hendrik
28 december 2005, 21:19
Alles is al eens voorbij gekomen hier, goed gebruik van de zoek functie zou een hoop vragen doen beantwoorden. Maar ja... die knop is wel moeilijk te vinden en het omhoog schoppen van twee jaar oude topics is ook niets nieuws onder de zon :roll: :D

Het forum heeft een beetje en corrupte database zoals je je wellicht herinnert. Daarmee ga je het niet redden en distortion topic van 2 jaar oud te vinden. Kijk en huiver van de gaten :o
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewforum.php?f=5&topicdays=0&start=2900


@ robert-gitarist,
Even aankijkend hoe dit topic loopt geloof ik niet dat er veel animo is en lijkt me een sticky wat overdone. Met het aansluittopic tob ik met soortgelijke gedachten.

Speeddemon
29 december 2005, 00:34
Hoe kom je eigenlijk aan een goeie metal-distortion? Veel gain natuurlijk, en verder? Veel hoog en laag?
gain cascading (lichte boost/overdrive) in een medium/high gain distortion (of amp).
Als 't effe kan die distortion/amp beetje vettig afstellen (zodat ie eigenlijk net ietsje teveel laag heeft) en de boost/overdrive (een TS9, OD-3 of BD-2 is hier ideaal voor) juist dun instellen met veel volume en een tikkie oversturing.

Resultaat strak, scheurend en vet (denk aan Gary Moore "Pretty Woman". Voordat je roept "ja, maar da's blues", eerst luisteren en concluderen dat dat best een metalsound is.)