PDA

View Full Version : Behuizing



the feable
27 december 2005, 15:57
Ik wil een footswitch maken voor mijn versterker. Waar kan ik aan onderdelen komen? Behuizing, switches weerstanden en LED's?

sickpunk
27 december 2005, 16:40
electronica zaak?

Gerbren
27 december 2005, 17:53
yep, gewoon de electronicaboer.
de behuizing zou je e.v ook kunnen vinden in bijv. de praxis/gamma.
succes btw(Y)

guitartheo
27 december 2005, 19:09
deze mischien?
http://www.newtone-online.nl/catalog/

Fumi SG
27 december 2005, 19:54
hmz... gewoon online bestellen, gebruik eens de search! :roll: Die behuizingen heb ik nog nooit bij Praxis ofzo gezien en die switches schijnen ook moeilijk verkrijgbaar te zijn.

marcelca
27 december 2005, 22:57
ik denk een goede elektronica zaak dat die het wel moet hebben ( en dan bedoel ik geen gamma of praxis )

ik woon zelf in almere en hier hebben we een winkel die echt dat soort onderdelen verkoopt, tenminste ik kon overal voor slagen....

ik heb niet zo lang geleden ook een footswitch gemaakt voor mijn versterker ( een vox ad30vt )

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=68848



verwacht niet dat je veel goedkoper uit bent als dat je er 1 koopt, maar je hebt als je zelf maakt wel een stevige box en natuurlijk eer van je werk



ik denk als je bij bovengenoemde online besteld dat je wel goedkoper uit bent

succes

Speeddemon
28 december 2005, 01:06
Ik wil een footswitch maken voor mijn versterker. Waar kan ik aan onderdelen komen? Behuizing, switches weerstanden en LED's?
www.newtone-online.nl
www.banzaieffects.com (Duitsland, verzenden is goedkoop!)
www.musikding.de (ook Duitsland)
www.smallbearelec.com (U.S.A.)

Momenteel heeft Banzai m'n voorkeur: grote variatie, net iets goedkoper als de rest, lage verzendkosten (6,50 als je een halve kilo aan spul koopt).

piezo
28 december 2005, 16:38
Rechthoekige aluminium doosjes zijn nooit moeilijk aan te komen. Maar ik heb ook in electronicawinkels nooit stalen schuine (voetstand, ter vergelijking zie Koch Marshall switches) weten te vinden. Bestaan die eigenlijk wel?

Robbert
6 januari 2006, 23:17
Pff.. electronica winkels hebben over het algemeen geen gitaar spul.

Nielsje
6 januari 2006, 23:24
dergelijke behuizingen zoals die van marshall worden gebogen uit twee stukken staal...

zoals je zelf ook wel zal weten :)

niet te krijgen in de winkel... bij mijn weten, maar best eenvoudig zelf te buigen, of te laten doen bij een of andere staalboer..