PDA

View Full Version : Wat is het verschil tussen een standaard mex een niet standa



KingsBee
27 december 2005, 12:20
Wat is verschil tusen een standaard en niet standaard Fender mex
kan iemand me dat vertellen.

B.v hier heb je er een met twee humbuckers

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/10446174-fender-stratocaster-fat-strat-mexico.html?q=oss




KingsBee[/url]

deedee
27 december 2005, 12:33
das 1 humbucker :roll:

je zegt het zelf al...

Deze heeft een humbucker. Een zogenaamde Fat-strat. Heb je ook nog double fat strat. Die heeft 2 humbuckers. Eentje in de brug en eentje in de neck.

KingsBee
27 december 2005, 12:38
das 1 humbucker :roll:

je zegt het zelf al...

Deze heeft een humbucker. Een zogenaamde Fat-strat. Heb je ook nog double fat strat. Die heeft 2 humbuckers. Eentje in de brug en eentje in de neck.

Oke

maar weet jij het verschil tussen een niet standaard mex
en een standaard mex wordt gek van standaard,

vertel het me ik kom van alles tegen maar onduidelijk

renier
27 december 2005, 12:45
das 1 humbucker :roll:

je zegt het zelf al...

Deze heeft een humbucker. Een zogenaamde Fat-strat. Heb je ook nog double fat strat. Die heeft 2 humbuckers. Eentje in de brug en eentje in de neck.

Oke

maar weet jij het verschil tussen een niet standaard mex
en een standaard mex wordt gek van standaard,

vertel het me ik kom van alles tegen maar onduidelijk

hoezo niet standaard..?
hoe heet die dan?

das vragen naar het verschil tussen een les paul en een niet-les paul..

zoek uit hoe die dingen heten, check het op www. harmonycentral.com of www.fender.com, et voila.

deedee
27 december 2005, 12:51
Oja, eerst nog: welkom op dit forum. T is hier soms heel gezellig, soms wat minder :wink: . Maar vooral heel informatief.

Het is een vraag waar ik niet makkelijk antwoord op kan geven. Ik kan je wel wat meer info geven over deze gitaar. Hierdoor wordt ook een klein stukje wat duidelijker hoop ik voor je.

Een 'normale' strat heeft 3 single coils. In een standaard zitten ook 3 single-coils. Deze heeft 1 humbucker. Daarom heet het een Fat-strat. Een humbucker heeft een ander geluid. Beter voor zwaardere muziekstijlen. Ik vind de combinatie van 1 humbucker en 2 single-coils een heel veelzijdig gitaartje geven.
Een double fat strat heeft 2 humbuckers en geen single coils. Eentje zit helemaal bij de neck (hals) en eentje bij de brug (aan de kant waar de snaren de body in gaan.).
Je zult zelf moeten ondervinden welk soort elementen bij jou passen. HEt is namelijk niet zo dat je op humbuckers alleen maar metal kan spelen, en dat single-coils niet ruig kunnen klinken. Het is dus ook een kwestie van smaak.

Ik kan je nog een heleboel meer vertellen. Maar makkelijker is waarschijnlijk om zelf gewoon te zoeken op dit forum. Ook kan je natuurlijk even naar www.fender.com gaan.
En verder zijn hier mensen die veel meer weten van gitaren dan ik (en zeker van fender) dus die laat ik nu maar even aan het woord. :razz:

KingsBee
27 december 2005, 13:04
Oja, eerst nog: welkom op dit forum. T is hier soms heel gezellig, soms wat minder :wink: . Maar vooral heel informatief.

Het is een vraag waar ik niet makkelijk antwoord op kan geven. Ik kan je wel wat meer info geven over deze gitaar. Hierdoor wordt ook een klein stukje wat duidelijker hoop ik voor je.

Een 'normale' strat heeft 3 single coils. In een standaard zitten ook 3 single-coils. Deze heeft 1 humbucker. Daarom heet het een Fat-strat. Een humbucker heeft een ander geluid. Beter voor zwaardere muziekstijlen. Ik vind de combinatie van 1 humbucker en 2 single-coils een heel veelzijdig gitaartje geven.
Een double fat strat heeft 2 humbuckers en geen single coils. Eentje zit helemaal bij de neck (hals) en eentje bij de brug (aan de kant waar de snaren de body in gaan.).
Je zult zelf moeten ondervinden welk soort elementen bij jou passen. HEt is namelijk niet zo dat je op humbuckers alleen maar metal kan spelen, en dat single-coils niet ruig kunnen klinken. Het is dus ook een kwestie van smaak.

Ik kan je nog een heleboel meer vertellen. Maar makkelijker is waarschijnlijk om zelf gewoon te zoeken op dit forum. Ook kan je natuurlijk even naar www.fender.com gaan.
En verder zijn hier mensen die veel meer weten van gitaren dan ik (en zeker van fender) dus die laat ik nu maar even aan het woord. :razz:


Oke dat is me duidelijk bedankt

Maar ik lees ook op dit forum ergens in een ander topic over fender stratocaster MEX
dat er nog al verschil is de ene mex is de ander niet wat bedoelen ze daar
mee??
De kwalieit houtsoort, electronica etc.
I wil namelijk een mex kopen een gebruikte maar toch ook wel een goede.
Ben een keer in de boot gemomen met een fender stratocaster dat wil ik wel voorkomen deze keer.

Punt
27 december 2005, 13:31
Neem iemand mee met verstand van gitaren.