PDA

View Full Version : Mesa F50



floyd
27 december 2005, 12:08
goeiedag

Ik ben nog steeds op zoek naar een lekkere buizen amp. Maar na proberen van enkele amps bij de lokale gitaarboer , heb ik eigenlijk nog niets kunnen vinden. De enigste die bij mij is blijven hangen is de Mesa/boogie F50. Ik ben benieuwd Wat jullie ervaringen zijn met deze versterker. ik lees er maar weinig over.

Ik ben een ontzettende liefhebber van de sound van david gilmour.
Dan wel van de vroege jaren van pink floyd (meddle , dark side)

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken? koch twintone , of een fender hotrod , of een twin reverb. Ik weet niet echt waar te beginnen.

Mvg rik

Nicci
27 december 2005, 12:30
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.

floyd
27 december 2005, 12:37
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.

Klopt gilmour is natuurlijk van de hiwatt's , maar dat lijkt mij niet echt een optie , omdat ik een combo zoek. De muziek ik mag graag wat van pink floyd spelen.. Maar een goede rock sound vindt ik ook wel belangrijk. Het zou dus wel een amp moeten zijn die verschillende stijlen aankan.. het hoeft geen dienst te doen voor metal , gewoon voor goeie rock.

AART
27 december 2005, 12:40
de f series worden nogal afgekraakt, vandaar dat weinig mnensen hem echt gehoord hebben.

Je moet hem gewopon testen en vergelijken met andere combo´s en degene uitzoeken die jij het beste vind klinken, daar gaat het uteindelijk om toch?

Nicci
27 december 2005, 12:41
wellicht is een koch dan een optie. heeft een erg goede clean. steriel bijna (en daar denk ik bij Gilmour toch aan . . .). en een goede scheur. zeker als je de gain een beetje bescheiden instelt heeft de twintone een mooie rock-sound.
ik heb die F50 1 keer geprobeerd en herinner me een mooie clean, maar de scheur was volgens mij redelijk gecomprimeerd. niet een 'vintage' rocksound.

floyd
27 december 2005, 12:52
wellicht is een koch dan een optie. heeft een erg goede clean. steriel bijna (en daar denk ik bij Gilmour toch aan . . .). en een goede scheur. zeker als je de gain een beetje bescheiden instelt heeft de twintone een mooie rock-sound.
ik heb die F50 1 keer geprobeerd en herinner me een mooie clean, maar de scheur was volgens mij redelijk gecomprimeerd. niet een 'vintage' rocksound.


Goed clean is uiteraard belangrijk , de rest kan eventueel wel uit een pedaaltje.
Maar als een amp uitzichzelf een goede scheur heeft is wel beter.

Wat betreft de F50 , wat ik lees is inderdaad niet vaak positief. Maar van de amps die getest had bleef deze wel over , Want een mooi clean heeft hij zeker.

Ritch
27 december 2005, 13:16
(Een Koch hoeft geen pedalen :wink: )

Ik heb de F50 geprobeerd bij Heins in Sneek, en ik vond hem erg doods en zielloos klinken. Clean ERG steriel, evenals de crunch. De lead was wel oke, maar nog steeds erg vlak. Maar ik denk dat het deels te wijten is dat de amp nog niet ingespeeld was.
Ohja, ik speelde op een EB Axis Sport.

AART
27 december 2005, 13:45
de F50 is vooral een versterker voor metal en zware rock, terwijl hi toch aak onderschat word, stata ook op de site van mesa.

hij heeft volgens mij ook redelijk veel gain op het lead kanaal.

BLOK182
27 december 2005, 15:28
Ik heb em laatst nog aan de tand gevoeld! Clean erg netjes, overdrive ook, lekkere snijdende mesa-leadtone, máár ik kreeg het ding voor lekker scheurend riffen gewoon NIET strak. Met de contour knop boost je de gain en wat volume, maar de mids worden dan best vaag, beetje modderig en flubby, niet prettig voor rhythmwerk, wèl een lekkere leadtone. Gaat trouwens over de 1x12" widebody.

Nocki
27 december 2005, 19:42
De f series moet je egenlijk zien als blues amps of low gain amps.

gooi en 12au7 of 12at 7 buisjes in en hij gaat zingen... znaders is hij veels te steriel en teveel gain... dan worden ze mooi en komen ze tot hun recht!

in my humble opinion natuurlijk!

NOcki

Roque
27 december 2005, 19:57
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.

Klopt gilmour is natuurlijk van de hiwatt's , maar dat lijkt mij niet echt een optie , omdat ik een combo zoek. De muziek ik mag graag wat van pink floyd spelen.. Maar een goede rock sound vindt ik ook wel belangrijk. Het zou dus wel een amp moeten zijn die verschillende stijlen aankan.. het hoeft geen dienst te doen voor metal , gewoon voor goeie rock.

Is dit niks?

CUSTOM 50 1x12 Combo www.hiwatt.com

Based on the original Dave Gilmour combo, the Custom 50 2x12 Combo combines the 50 watt amplifier head with two specially designed 12" Fane speakers; all built into an 18 marine ply cabinet. More power for sparkling high volume tone!

floyd
27 december 2005, 20:16
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.

Klopt gilmour is natuurlijk van de hiwatt's , maar dat lijkt mij niet echt een optie , omdat ik een combo zoek. De muziek ik mag graag wat van pink floyd spelen.. Maar een goede rock sound vindt ik ook wel belangrijk. Het zou dus wel een amp moeten zijn die verschillende stijlen aankan.. het hoeft geen dienst te doen voor metal , gewoon voor goeie rock.

Is dit niks?

CUSTOM 50 1x12 Combo www.hiwatt.com

Based on the original Dave Gilmour combo, the Custom 50 2x12 Combo combines the 50 watt amplifier head with two specially designed 12" Fane speakers; all built into an 18 marine ply cabinet. More power for sparkling high volume tone!

Die is ook wel eens intressant om te bekijken.In een ander topic zag ik de link naar die sound files van de twintone. En die vindt ik wel mooi klinken , die ga ik zeker een keer testen. Zijn ingebouwde powersoak spreekt mij ook wel aan.

E-J
27 december 2005, 20:30
Maarja zo'n Hiwatt heeft maar 1 kanaal toch? Dus moet je een pedaaltje aanschaffen.

Zo'n ding staat echt hoog op m'n verlanglijstje, alleen de prijs he :(

floyd
27 december 2005, 20:38
Maarja zo'n Hiwatt heeft maar 1 kanaal toch? Dus moet je een pedaaltje aanschaffen.

Zo'n ding staat echt hoog op m'n verlanglijstje, alleen de prijs he :(

Ik zie de prijs ook net :(

ijff
28 december 2005, 11:43
Wellicht is de Hiwatt HG50 SER Combo wat.. is zo'n €250,- goedkoper dan de Classic... heeft bovendien 2 kanalen.

Nicci
31 december 2005, 14:22
Zijn ingebouwde powersoak spreekt mij ook wel aan.

stel je daar niet teveel van voor. de TT op halve kracht of hele kracht maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. wat wel handig kan zijn is de koptelefoonaansluiting. de TT is dan geheel stil.

floyd
3 januari 2006, 21:03
Klein vraagje. Zijn er mensen die in drenthe , of op andere acceptabele afstand een winkel weten die een twintone heeft staan?

mvg rik

Nicci
3 januari 2006, 21:39
in Zwolle (big one) staat er volgens mij wel een. even bellen voor de zekerheid.

marc_o
4 januari 2006, 10:03
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.


Ahum, de hele Delicate Sound of Thunder-tour is met Boogies gespeeld!

marc_o
4 januari 2006, 10:06
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.


Ahum, de hele Delicate Sound of Thunder-tour is met Boogies gespeeld!

Droffie
4 januari 2006, 17:22
Ik heb bij NL muziek zowel de F30 als de F50 beide getest.
Ik vond ze erg tegen vallen. Mijn ervaring was ook kil en doods. Clean wel mooi op zich maar redelijk kil.
Het overdrive kanaal was echt niet mijn ding. Veel te overdone, gecomprimeerd. Liet weinig over van mijn gitaartone.

TT is mijn uiteindelijke keuze geworden...Overdrive kanaal is magistraal imo.

floyd
4 januari 2006, 18:17
zo vandaag heb ik even de koch twintone getest , En ik moet zeggen wat een donders mooi clean. Steriel zoals eerder in het topic genoemd werd.
De overdrive klinkt ook prima , De versteker zelf oogt degelijk de knoppen voelen allemaal degelijk aan! kortom eigenlijk ben ik verkocht.

mvg rik

Nicci
4 januari 2006, 20:21
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.


Ahum, de hele Delicate Sound of Thunder-tour is met Boogies gespeeld!

ok. :D

dat zeg ik: met een boogie kan je alle kanten op!

marc_o
4 januari 2006, 20:50
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.


Ahum, de hele Delicate Sound of Thunder-tour is met Boogies gespeeld!

ok. :D

dat zeg ik: met een boogie kan je alle kanten op!

En héél soms zelfs de goeie... :D

marc_o
4 januari 2006, 20:50
je maakt het een beetje ingewikkeld door Gilmour te noemen. heeft namelijk weinig met Mesa Boogie te maken . . .
Wat voor muziek maak je? De versterkers die je noemt hebben allemaal zo hun zwakke en sterke kanten. blijft toch een kwestie van proberen.


Ahum, de hele Delicate Sound of Thunder-tour is met Boogies gespeeld!

ok. :D

dat zeg ik: met een boogie kan je alle kanten op!

En héél soms zelfs de goeie... :D

Droffie
5 januari 2006, 09:50
zo vandaag heb ik even de koch twintone getest , En ik moet zeggen wat een donders mooi clean. Steriel zoals eerder in het topic genoemd werd.
De overdrive klinkt ook prima , De versteker zelf oogt degelijk de knoppen voelen allemaal degelijk aan! kortom eigenlijk ben ik verkocht.

mvg rik

En wie zegt dan je een full stack achter je moet hebben staan om groot te klinken. Dit monstertje doet nergens voor onder. Zeker niet als jer er een 1x12 cabje bij aansluit.