PDA

View Full Version : slechte frets bij Strat



joey-t
27 december 2005, 03:20
test

joey-t
27 december 2005, 03:20
De 18e en 21ste frets van mijn strat (Squier) steken ietsjes uit waardoor de 17e en 20ste frets niet goed klinken omdat de snaar dus tegen de volgende fret aanklettert (alleen merkbaar bij de hoge E-snaar). Op het oog kun je vrij goed zien dat ze een klein beetje uitsteken aan die kant. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb nog nooit frets in een gitaar gezet oid. Kan ik ze verder in het hout krijgen of moet ik ze vijlen om het goed te krijgen?

koennie
27 december 2005, 11:52
probeer ze eens met een rubber of houten hamer er in te meppen. ondersteun de hals wel goed, zodat hij niet beschadigt. Daarna kun je ze bijvijlen om ze helemaal vlak te krijgen. Misschien even langs en gitaarboer lopen?

no 1 hops
27 december 2005, 15:23
voordat je mept toch even kijken of ze wel los zitten, zoniet niet meppen.
gewoon een stukje schuurpapier (vooral die fijne grijze soort)
stukje proberen weg te schuren.
dit kan vrij snel gaan dus een paar keer erover heen en kontroleren bv met een lineaal en dan evt. verder.

hendrix1989
31 december 2005, 18:08
Als het goed is kan je hiermee naar de winkel waar je hem gekocht heb, althans als die winkel je goede service verleent :wink:

hendrix1989
31 december 2005, 18:09
Als het goed is kan je hiermee naar de winkel waar je hem gekocht heb, althans als die winkel je goede service verleent :wink: