PDA

View Full Version : Beginners advies gevraagd



skralan
26 december 2005, 22:22
Hallo,

Ik heb vroeger 6 jaar klassieke gitaar gespeeld, maar wil nu graag met elektrische gitaar beginnen.

Ik heb al wat rondgevraagd bij vrienden om mezelf geen illusies op te leggen en wat meer informatie bijeen te rapen. En daarom zou ik graag jullie advies hebben.

Ik heb een ESP/LTD KH-202 gitaar op het oog ( http://www.espguitars.com/guitars_kirk.htm ). Deze kost 700$. Maar eerlijk gezegd ken ik niet veel van de specificaties die er bij staan. Is dit een goede beginnersgitaar? En is het verstandig om zoveel (in vergelijking met andere beginnersgitaren van rond de 200€ ) geld neer te leggen voor een eerste gitaar? Of ben ik beter af met een 2de hands gitaar?

Ik heb een 2de hands ESP/LTD Ex-50 gezien voor om en bij de € 150.

Graag jullie mening :)

mvg,
Skralan Lamon

roelercoaster
19 januari 2007, 19:44
Die kh-202 is een mooi gitaartje maar of die voor beginnende electrische gitarist goed is weet ik niet.Ik zou eens kijken naar een gitaar zonder floyd rose om te beginnen kijk maar eens naar een yamaha pacifica (http://www.musik-produktiv.de/shop2/artikelliste02.asp?wort=pacifica&aktion=suche&sid=%2118121995)

Deze gitaren zien er misschien wat minder strak uit maar zijn zeker van een goede kwaliteit ik heb er zelf een en ben er zeer tevreden over. :hippie:

Gitaro
19 januari 2007, 19:59
De KH is ongetwijfeld een lekkere gitaar, lekkerder dan veel goedkopere gitaren. Maar naar mijn bescheiden mening is hij overpriced (natuurlijk ook omdat het een 'Hammettgitaar' is). Bij LTDs uit de 400 serie krijg je meer waar voor hetzelfde geld...

Aan de gitaren die je opnoemt te zien ben je niet vies van het hardere werk, ik zou voor een leuke Ibanez met floyd brug gaan (als je tenminste divebombs enzo wil maken), wellicht 2ehands. Je speelt al 6 jaar gitaar dus ik zie geen reden om nog met een beginnersgitaar van €150 te beginnen, en al helemaal niet de EX-50. Geen slechte gitaar, maar zoals gezegd, het echte werk is de 400 serie.

AgileGhost
19 januari 2007, 19:59
Als je Metallica-fan bent en van meer metaal houdt, lijkt het me super. Die ex-50's niet kopen. Is bagger.