PDA

View Full Version : Laatste advies gevraagd!



JorienR
26 december 2005, 22:16
Ok, hopelijk mijn laatste bericht wat betreft de aanschaf van mijn eerste elektrische gitaar (aangezien ik jullie doodgooi met onzekere onderwerpjes)...
Ik kan via een kennis een Squier starterspakket overkopen. Nieuw kosten die volgens mij €150,- dus meer vraagt hij er ook niet voor (neem ik aan). Maar eigenlijk wil ik die niet echt... Ik heb liever de Jack&Danny in surfgreen (http://www.musicstorekoeln.de/nl/E-Gitarren/3_42_G_0_GIT0007452-000/0/0/0/detail/musicstore.html). Maar m'n ouders zijn het er niet helemaal mee eens omdat ze vinden dat ik eens maar eens moet leren spelen met een goedkope set om later te sparen voor een Fender ofzo.
Maargoed, zij hebben er geen verstand van (zeggen ze zelf ook), dus ik ga uit van jullie advies. Die goedkope set overkopen (paar jaar oud) of een nieuwe Jack&Danny?
(Halleluja, wat 'n lang bericht.) Please, help me!

wietse
26 december 2005, 22:27
goedkope set, met een squier heb jetoch nog enige kwaliteit en van die j&d gitaren is niet zoveel bekend net zoals keiper, je wordt er mee doodgegooid maar het stelt niet veel voor heb ik gehoord.
maar als zo'n squier setje nieuw 150 kost betaal dat er dan niet voor want dan kan je beter een nieuw setje kopen.
en kijk even op marktplaats ed om je heen daar staat genoeg leuk spul, stel je gewoon zelf een setje samen binnen je budget.

koennie
26 december 2005, 22:32
gewoon voor 100 euri's overkopen die shizzle en dan lekker verbouwen naar je eigen smaak. squier is best goed voor t geld dat je er voor neerlegt.

Succes!

Outrage
27 december 2005, 09:13
ik ben begonnen met een squier set. En ik was daar echt tevreden over. Dusja..

JorienR
27 december 2005, 21:07
Hmm... Squier is best safe geloof ik, omdat bijna iedereen die wel kent en goed vindt. Maar van J&D hoor ik wel heel veel verschillende verhalen. De één vertrouwt het niet en de ander vind 'm he-le-maal geweldig. O, wat een dilemma dit, haha. Wat minder geld voor 'n gitaar die ik eigenlijk niet echt gaaf vind (wil gewoon m'n zelf uitgezochte gitaar die ik helemaal goed vind, en dat is de Jack&Danny op een of andere manier gewoon) of een duurdere gitaar die ik geweldig vind (ok, 111 euro is niet veel maar er komt nog wel wat meer bovenop). Nouja, eigenlijk kunnen jullie me hier ook niet echt verder mee helpen denk ik, maar ik wil gewoon eens wat meningen horen...

JorienR
27 december 2005, 21:08
Hmm... Squier is best safe geloof ik, omdat bijna iedereen die wel kent en goed vindt. Maar van J&D hoor ik wel heel veel verschillende verhalen. De één vertrouwt het niet en de ander vind 'm he-le-maal geweldig. O, wat een dilemma dit, haha. Wat minder geld voor 'n gitaar die ik eigenlijk niet echt gaaf vind (wil gewoon m'n zelf uitgezochte gitaar die ik helemaal goed vind, en dat is de Jack&Danny op een of andere manier gewoon) of een duurdere gitaar die ik geweldig vind (ok, 111 euro is niet veel maar er komt nog wel wat meer bovenop). Nouja, eigenlijk kunnen jullie me hier ook niet echt verder mee helpen denk ik, maar ik wil gewoon eens wat meningen horen...

JorienR
27 december 2005, 21:08
Hmm... Squier is best safe geloof ik, omdat bijna iedereen die wel kent en goed vindt. Maar van J&D hoor ik wel heel veel verschillende verhalen. De één vertrouwt het niet en de ander vind 'm he-le-maal geweldig. O, wat een dilemma dit, haha. Wat minder geld voor 'n gitaar die ik eigenlijk niet echt gaaf vind (wil gewoon m'n zelf uitgezochte gitaar die ik helemaal goed vind, en dat is de Jack&Danny op een of andere manier gewoon) of een duurdere gitaar die ik geweldig vind (ok, 111 euro is niet veel maar er komt nog wel wat meer bovenop). Nouja, eigenlijk kunnen jullie me hier ook niet echt verder mee helpen denk ik, maar ik wil gewoon eens wat meningen horen...

JorienR
27 december 2005, 21:11
Sorry voor al die dubbele posts, maar dit forum loop echt de HELE TIJD vast ("De pagina kan niet worden weergegeven."). En na een paar keer proberen staan er ineens drie dezelfde... :-?

JorienR
28 december 2005, 14:00
De topic is dood. Jammer. Ik zit met de handen in het haar! ;)

Seven
28 december 2005, 14:40
Hey JorienR
Ik zal als ik jouw was gewoon voor de Jack&Danny gaan.
(als je moest kiezen tussen de Squier Set en de J&D)
Want het is denk ik beter om met een goed gevoel gitaar te spelen, en met de gitaar die jij leuk vindt. En dat is zoals je al zei de Jack&Danny.
Je kan dan anders wel met de Squier zitten te spelen, maar je zit toch niet lekker in je vel omdat het toch niet jouw gitaar is. (denk ik dan)
En volgens mij merk je (als beginner) toch niet zoveel het verschil tussen de beide gitaars.
Ik heb jouw posts ook een beetje gelezen, en ik zie ook dat er mensen zijn die de J&D goed vinden. (iemand speelde er zelfs live mee op stage)

Maarja, dit is alleen maar mijn mening, want ik ben net als jouw ook maar een beginner, dus ik weet er ook niet zoveel van. Ik speel zelf nu op een akoestiche gitaar, en ik ben ook van plan om later een elektrische gitaar te kopen. Ik denk misschien ook een Jack&Danny (Les Paul Model).

Anyway, dit is gewoon wat ik ervan denk, je moet eigenlijk gewoon zelf je eigen afwegingen maken. Ik dacht dat het misschien wel leuk is om een mening te horen van een mede-beginner.

Veel succes verder!

Punt
28 december 2005, 16:43
Koop gewoon wat je leuk vindt, zo belangrijk is het niet omdat je over een jaar (of een paar maanden) niet meer speelt of iets beter wil.
Dt is dus een tijdelijke keus.

Jay Cal
28 december 2005, 16:48
[quote="Seven"] beide gitaars.[quote]

Hehehe :lol:

Seven
28 december 2005, 17:05
[quote="Seven"] beide gitaars.[quote]

Hehehe :lol:

Oow, hehe, foutje.
Ik bedoel dus beide gitaren. :razz:

prowler
28 december 2005, 21:03
Hey JorienR
Ik zal als ik jouw was gewoon voor de Jack&Danny gaan.
(als je moest kiezen tussen de Squier Set en de J&D)
Want het is denk ik beter om met een goed gevoel gitaar te spelen, en met de gitaar die jij leuk vindt. En dat is zoals je al zei de Jack&Danny.
Je kan dan anders wel met de Squier zitten te spelen, maar je zit toch niet lekker in je vel omdat het toch niet jouw gitaar is. (denk ik dan)
En volgens mij merk je (als beginner) toch niet zoveel het verschil tussen de beide gitaars.
Ik heb jouw posts ook een beetje gelezen, en ik zie ook dat er mensen zijn die de J&D goed vinden. (iemand speelde er zelfs live mee op stage)

Maarja, dit is alleen maar mijn mening, want ik ben net als jouw ook maar een beginner, dus ik weet er ook niet zoveel van. Ik speel zelf nu op een akoestiche gitaar, en ik ben ook van plan om later een elektrische gitaar te kopen. Ik denk misschien ook een Jack&Danny (Les Paul Model).

Anyway, dit is gewoon wat ik ervan denk, je moet eigenlijk gewoon zelf je eigen afwegingen maken. Ik dacht dat het misschien wel leuk is om een mening te horen van een mede-beginner.

Veel succes verder!

ben ik het volledig mee eens; ik ben beginnen spelen op een squier telecaster, ookal vond ik dat de lelijkste gitaren die in omloop waren het was de enige mogelijkheid die mocht van mijn ouders omdat ik hem van een vriend heel goedkoop kon overkope. maar had ik dat eerder geweten hadik direct doorgespaard voor de fender strat waar ik al maanden op geilde, die ik nu heb want nu speelik met veel meer plezier en ook veel meer