PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Mesa Dual Rectifier



Iceman
26 december 2005, 16:43
test

Iceman
26 december 2005, 16:44
Had nog steeds het welbekende GAS-virus onder de leden en ben gisterochtend maar weer eens op bezoek gegaan bij de dokter (lees lokale muziekwinkel).

Wat vooraf ging:
In het verre verleden (3 jaar geleden) kocht ik een Single Rectifier, die ruilde ik weer met een Mesa Mark 4 top, die ruilde ik weer tegen een Triple Rectifier die ik later weer verkocht. En toen was er niks........
Vervolgens werd de oude Mark4 weer aangeschaft om vervolgens te verkopen, 6 weken geleden een Engl Powerball gekocht. Die klonk erg verschillend over verschillende marshall cabinets (ja natuurlijk) van goed tot weinig body.
Nu is de Engl sound totaal anders dan de Mesa sound, maar de Triple klonk altijd goed over verschillende cabinets, ook slechte. Wel anders, maar altijd goed. En wat belangrijker is, live bleef er altijd een dikke toon over in de zaal (uitversterkt via mikes + PA).
Vrijdagavond geoefend met de band, dan maalt het maar door je kop hoe het eigenlijk MOET klinken en hoe het anders kan klinken. Nu was het veel attack zonder body. En om nu een goede Engl- of Mesa cabinet te gaan kopen...... Plus dat we vaak live over andermans cabinetten spelen, dus gistermorgen naar de muziekwinkel.

Powerball ingeleverd (sorry Gerrekat) en geld bijgelegd op een splinternieuwe Mesa Dual Rectifier. Inpluggen, en daar is die dikke toon weer. Heerlijk.

Iceman
26 december 2005, 16:44
Had nog steeds het welbekende GAS-virus onder de leden en ben gisterochtend maar weer eens op bezoek gegaan bij de dokter (lees lokale muziekwinkel).

Wat vooraf ging:
In het verre verleden (3 jaar geleden) kocht ik een Single Rectifier, die ruilde ik weer met een Mesa Mark 4 top, die ruilde ik weer tegen een Triple Rectifier die ik later weer verkocht. En toen was er niks........
Vervolgens werd de oude Mark4 weer aangeschaft om vervolgens te verkopen, 6 weken geleden een Engl Powerball gekocht. Die klonk erg verschillend over verschillende marshall cabinets (ja natuurlijk) van goed tot weinig body.
Nu is de Engl sound totaal anders dan de Mesa sound, maar de Triple klonk altijd goed over verschillende cabinets, ook slechte. Wel anders, maar altijd goed. En wat belangrijker is, live bleef er altijd een dikke toon over in de zaal (uitversterkt via mikes + PA).
Vrijdagavond geoefend met de band, dan maalt het maar door je kop hoe het eigenlijk MOET klinken en hoe het anders kan klinken. Nu was het veel attack zonder body. En om nu een goede Engl- of Mesa cabinet te gaan kopen...... Plus dat we vaak live over andermans cabinetten spelen, dus gistermorgen naar de muziekwinkel.

Powerball ingeleverd (sorry Gerrekat) en geld bijgelegd op een splinternieuwe Mesa Dual Rectifier. Inpluggen, en daar is die dikke toon weer. Heerlijk.

Iceman
26 december 2005, 16:46
Dat posten werkt af en toe niet echt...........

Foto:


http://members.home.nl/thomas.dijk/Wodan%20001.jpg

BLOK182
26 december 2005, 16:48
Congrats man, brute amps zijn dat!!

AART
26 december 2005, 16:53
gefeliciflapstaart.

Nooit aan gedacht én een rectefier én een mark 4 te hebben? :wink:

jorrit
26 december 2005, 16:55
is dat een tubescreamer achtig pedaal dat je dr hebt liggen? om hm strakker te maken? :-?

Negative K3 fan
26 december 2005, 17:16
gefeliciteeerd

gitarist17
26 december 2005, 17:37
hmmm... traanplaat... beetje heel lelijk... maar heb hem nog nooit gehoord... mag dus eigenlijk geen oordeel geven... maar toch blijft het traanplaat

groeten en veel plezier.

erice

thomas_houdini
26 december 2005, 17:41
Proficiat!
super versterker..
je kan er echt zoveel mee doen, ik zou de mijne voor geen geld willen ruilen!

thomas

Squier4ever
26 december 2005, 17:41
bewust heb je m maybe nog nooit gehoord, maar in de nu-metal scene is dit een der meest gebruikte amps, luister bijvoorbeeld eens naar Korn.

als je hem eenmaal gehoord hebt zal dat traanplaat je wss niets meer uitmaken

bloodboiler
26 december 2005, 17:48
Zeer nice,staat hoog op mijn verlanglijst. Is alleen nogal buiten mijn budget :(

Iig veelplezier ermee!

Negative K3 fan
26 december 2005, 17:52
hmmm... traanplaat... beetje heel lelijk... maar heb hem nog nooit gehoord... mag dus eigenlijk geen oordeel geven... maar toch blijft het traanplaat

groeten en veel plezier.

erice

traanplaat is bruut

Mufftin
26 december 2005, 20:01
Hij is uver vet :D heb er 1 keer over gespeeld en WOW :O

chennie
26 december 2005, 20:56
bewust heb je m maybe nog nooit gehoord, maar in de nu-metal scene is dit een der meest gebruikte amps, luister bijvoorbeeld eens naar Korn.

als je hem eenmaal gehoord hebt zal dat traanplaat je wss niets meer uitmaken

Jammer dat je zon geweldig beestje noemt met de referentie naar nu-metal....Dat maakt mij verdrietig.

-edit-
hehe smiley vergeten -> :)

casper innosence
26 december 2005, 22:09
kep nu een half jaar een triple recto, maar godverdomme wat een geluid. in mijn band ben ik enige gitarist en dan is de Mesa een stuk voller van geluid dan mn 2000 die ik momenteel even noodgedwongen gebruik (recto wacht op nieuwe buizen, waar ik komende week eindelijk tijd voor heb..:D)

het kost wat zo'n recto maar dan heb je ook wat. Kzou graag ook nog n keer een Mark IV proberen.

Deze recto zal voorlopig iig nog wel even blijven. Of er moet een 19" Dual Racktifier langskomen....

Iceman
27 december 2005, 00:02
bewust heb je m maybe nog nooit gehoord, maar in de nu-metal scene is dit een der meest gebruikte amps, luister bijvoorbeeld eens naar Korn.

als je hem eenmaal gehoord hebt zal dat traanplaat je wss niets meer uitmaken

Jammer dat je zon geweldig beestje noemt met de referentie naar nu-metal....Dat maakt mij verdrietig.

-edit-
hehe smiley vergeten -> :)

Een Rectifier kan zoveel meer dan alleen nu-metal. Een prachtige dikke bleustone kun je er makkelijk uit halen.

@Jorrit.
Ja, de tubescreamer gebruik ik om dat strakke palmmute geluid te creeren. (Settings TS: drive-09:00, tone-10:30, level-10:30) Met een EMG-81 is dat niet nodig, maar ik ben volledig van de EMG's af omdat ik ze in vergelijking met passieve elementen te dood vind klinken. Met een tubescreamer ertussen blijft het levendige van passieve elementen. Klein nadeel is dat je laag verliest, maar dat kun je er makkelijk op de rectifier weer indraaien omdat ie zat laag heeft. Voordeel is dat het laag stukken strakker is. De klacht van veel gitaristen die voor het eerst over een rectifier spelen dat ie te modderig is klopt gewoon, maar met een overdrive is ie echt geweldig. De klacht dat ie te krasserig is klopt ook, maar zodra je een Rectifier een beetje opengooit wordt het geluid mooi rond. Daarom heb ik nu ook een Dual ipv een Triple genomen. Blijft belachelijk dat je voor zo'n dure bak een pedaal moet inpluggen voor dat geluid, maar het eindresultaat is adembenemend.

Een Andy Sneap (wereldproducer) neemt een rectifier altijd op met tubescreamer ertussen.
Zag laatst een clipje van Tremonti (kan die clip niet weer vinden, wie heeft de link?) die z'n set-up liet zien, de beste man heeft dus ook een overdrive over z'n Triple Rectifier.

jorrit
27 december 2005, 01:10
jah mij ook! :-(

chennie
27 december 2005, 01:24
bewust heb je m maybe nog nooit gehoord, maar in de nu-metal scene is dit een der meest gebruikte amps, luister bijvoorbeeld eens naar Korn.

als je hem eenmaal gehoord hebt zal dat traanplaat je wss niets meer uitmaken

Jammer dat je zon geweldig beestje noemt met de referentie naar nu-metal....Dat maakt mij verdrietig.

-edit-
hehe smiley vergeten -> :)

Een Rectifier kan zoveel meer dan alleen nu-metal. Een prachtige dikke bleustone kun je er makkelijk uit halen.


Inderdaad!
En dat maakt me een beetje verdrietig dat iceman met zoiets aankomt als nu-metal (wat in mijn ogen echt driemaal niets is =)
Ik heb een single, nah een rect-o-verb. Maar alleen daar heb ik al genoeg mogelijkheden van clean naar met een randje tot flinke scheur. Ik heb het afgelopen jaar voornamelijk alleen op de vintage stand gespeeld en vond de modern eigenlijk maar niets in m'n uppie. Onlangs echter even mee geklooid en nu kan ik ook hele bruikbare standen uit de modern halen, Misschien volgend jaar maar eens aan de raw stand beginnen =)

Misschien ligt het aan mn belabberde gitaarspel of mn nog veel slechtere gehoor, maar ik vind recto's helemaal niet modderig. Het heeft wel een heel eigen geluid; ik vind het laag voornamelijk boos, waarbij de hogere tonen juist wat meer zingen en harmonieus zijn. Waarbij bv een 5150 meer overal boos is.

gerrekat
27 december 2005, 09:26
bewust heb je m maybe nog nooit gehoord, maar in de nu-metal scene is dit een der meest gebruikte amps, luister bijvoorbeeld eens naar Korn.

als je hem eenmaal gehoord hebt zal dat traanplaat je wss niets meer uitmaken

Jammer dat je zon geweldig beestje noemt met de referentie naar nu-metal....Dat maakt mij verdrietig.

-edit-
hehe smiley vergeten -> :)

Een Rectifier kan zoveel meer dan alleen nu-metal. Een prachtige dikke bleustone kun je er makkelijk uit halen.

@Jorrit.
Ja, de tubescreamer gebruik ik om dat strakke palmmute geluid te creeren. (Settings TS: drive-09:00, tone-10:30, level-10:30) Met een EMG-81 is dat niet nodig, maar ik ben volledig van de EMG's af omdat ik ze in vergelijking met passieve elementen te dood vind klinken. Met een tubescreamer ertussen blijft het levendige van passieve elementen. Klein nadeel is dat je laag verliest, maar dat kun je er makkelijk op de rectifier weer indraaien omdat ie zat laag heeft. Voordeel is dat het laag stukken strakker is. De klacht van veel gitaristen die voor het eerst over een rectifier spelen dat ie te modderig is klopt gewoon, maar met een overdrive is ie echt geweldig. De klacht dat ie te krasserig is klopt ook, maar zodra je een Rectifier een beetje opengooit wordt het geluid mooi rond. Daarom heb ik nu ook een Dual ipv een Triple genomen. Blijft belachelijk dat je voor zo'n dure bak een pedaal moet inpluggen voor dat geluid, maar het eindresultaat is adembenemend.

Een Andy Sneap (wereldproducer) neemt een rectifier altijd op met tubescreamer ertussen.
Zag laatst een clipje van Tremonti (kan die clip niet weer vinden, wie heeft de link?) die z'n set-up liet zien, de beste man heeft dus ook een overdrive over z'n Triple Rectifier.

Gefeliciteerd, LOL je hoeft mij echt niet je excuses aan te bieden.....ieder zijn meug! Ik vind Andy Sneap helemaal niets trouwens....vooral zijn drumsound zuigt, oh, en hij gebruikt ook heel vaal een SAVAGE 120 (bijv. Arch Enemy)

Volgens mij heeft Eric Peteresson (TESTAMENT) ook en tubescreamer voor de recto, dat helpt een hoop IMO....

Iceman
27 december 2005, 10:10
Volgens mij heeft Eric Peteresson (TESTAMENT) ook en tubescreamer voor de recto, dat helpt een hoop IMO....

Nope, net van Sneap zelf vernomen dat Eric Peterson op "The Gathering" en "Still Deadly" geen overdrive gebruikte, de man ging rechtstreeks in z'n Triple. Hij heeft die platen ingespeelt met zijn Dean (Gerrekat toch nog blij) met Duncans. Je snapt dat ik nu op zoek ga welke Duncans dat zijn. Dat zal een highoutput Duncan zijn met weinig laag, iemand een idee welke dat kan zijn?

AART
27 december 2005, 11:19
seymour duncan custom custom?

die heeft niet super veel laag maar wel superstrak.

Bins
27 december 2005, 11:27
Je snapt dat ik nu op zoek ga welke Duncans dat zijn. Dat zal een highoutput Duncan zijn met weinig laag, iemand een idee welke dat kan zijn?

Vette amp man.. Ik = jaloers! Ik heb al zoveel vette bands gezien/gehoord met single/dual/triple recto's en nagenoeg altijd een dikke sound.

Weinig laag weet ik niet, maar toen ik overging van emg 81 naar JB merkte ik niet echt een schokkend verschil in output. Die zal dus wel highoutput zijn :)

Iceman
27 december 2005, 11:47
Na een zoektocht lees ik op de Seymour-site dat Eric Peterson de SH-6 (Duncan Distortion) gebruikt. Als je de specificaties er op na leest (bass/mid/treb) 5/8/9 dan heeft ie in vergelijking met andere Duncans weinig laag en veel mid/hoog. Ook een hoge output. Die zou dus kunnen.

AART
27 december 2005, 12:01
idd, ook goede kandidaat, maarja, dan moet je nog een USA Dean he :wink: :D

headbang
27 december 2005, 12:07
ik gebruik een sh-6 in een les paul en speel zelf met redelijk wat laag maar er word niks modderig, heb spijtig genoeg geen rectifier maar ik denk wel dat dit een goed element voor je is.

Iceman
27 december 2005, 12:07
idd, ook goede kandidaat, maarja, dan moet je nog een USA Dean he :wink: :D

Uiteindelijk zal ik de vingers van Eric moeten amputeren voor hetzelfde geluid. :(
Inmiddels mijn oude Boss ge-7 eq pedaaltje opgezocht een aangesloten, werkt ook prima. Het eq pedaaltje geeft het orginele gitaargeluid beter weer dan een tubescreamer, een Ts vervormt de boel toch iets.
Het liefst plug ik rechtstreeks in. Andere gitarist heeft nog een aantal gitaren met EMG-85, 85 is toch wat levendiger dan een 81. Misschien dat die 85 m'n element wordt.

gerrekat
27 december 2005, 12:25
Volgens mij heeft Eric Peteresson (TESTAMENT) ook en tubescreamer voor de recto, dat helpt een hoop IMO....

Nope, net van Sneap zelf vernomen dat Eric Peterson op "The Gathering" en "Still Deadly" geen overdrive gebruikte, de man ging rechtstreeks in z'n Triple. Hij heeft die platen ingespeelt met zijn Dean (Gerrekat toch nog blij) met Duncans. Je snapt dat ik nu op zoek ga welke Duncans dat zijn. Dat zal een highoutput Duncan zijn met weinig laag, iemand een idee welke dat kan zijn?

Voor zover ik weet heeft Petersson in de meetse van zijn DEANs DiMarzio's (dat heeft ie me zelf verteld, ik heb sommige zelfs zelf in mijn handen gehad) en tevens heeft hij trouwens thuis een Powerball (waar hij heel tevreden over is, maar hij vanwege endorsement rededen niet live op speelt). Wat bterfet die platen zal wel, ik weet dat Andy Sneap heel veel gebruik maakt van een mix van diverse amps waaronder ook een 5150 en een SAVAGE 120 en een rectifier, dat klopt. ACh...wat er in een studio echt alelmaal gebeurd is vaak een mysterie. Maar Petersson heeft iig mijn favoriete RECTIFIER tone, klinkt echt goed! ik heb uit mijn dual nooit zo'n sound gekregen....

Ik kan de RECTIFER tone op de eerste twee FIGHT platen ook wel waarderen trouwens, klinkt ook niet verkeerd.

Iceman
27 december 2005, 12:51
Op het Sneap forum verteld Sneap zelf welke speakers, mike, enz, er gebruikt werd bij verschillende platen.

Duncans, DiMarzio's, tegenwoordig speelt Peterson live op EMG's.
Vrijdag kan ik een Gibson Les Paul/EMG-85 proberen over de Rectifier, zou cool zijn als het geluid zonder enig pedaal strak is. Heb hier nog een EMG-81 liggen, zal die ook nog proberen. Over de Powerball vond ik een 81 erg doods, maar de Powerball palmmute al snel, dus Powerball+EMG81 was misschien een beetje teveel van het goede of dubbelop. Kan zijn dat Rectifier+81 wel goed gaat.

We blijven proberen.

AART
27 december 2005, 13:03
ik raad je een emg 85 aan, heb ik zelf ook en is niet zo schel als de 81 en leeft meer.

maar ligt ook aan de gitaar, ik heb een ibanez rgt, die heeft minder bass dan een les paul en dus is een 85 voor mij beter.

Anders Destium
27 december 2005, 13:11
Gefeliciteerd, hele vette versterker :)

Iceman
27 december 2005, 13:31
kep nu een half jaar een triple recto, maar godverdomme wat een geluid. in mijn band ben ik enige gitarist en dan is de Mesa een stuk voller van geluid dan mn 2000 die ik momenteel even noodgedwongen gebruik (recto wacht op nieuwe buizen, waar ik komende week eindelijk tijd voor heb..:D)

het kost wat zo'n recto maar dan heb je ook wat. Kzou graag ook nog n keer een Mark IV proberen.

Deze recto zal voorlopig iig nog wel even blijven. Of er moet een 19" Dual Racktifier langskomen....

Mark IV is niet zo 'vol' als een Rectifier. We hebben al eerder met een Triple en een Mark IV gespeeld en de MarkIV blijft dan achter. Erg goede versterker, maar mist dat dikke vette van een Rectifier. Mark Iv kun je meer dan genoeg laag indraaien, maar de toon is minder dik.

@ Aart,
ik ga vanmiddag nog de EMG 81 in een gitaar knutselen. Met het leadkanaal bvan de Mark IV kun je elk element goed laten klinken.

Er zijn geen echte vaste regels wat elementen betreft. Geluid hangt af van speakers, hout/gitaar, snaren, versterker en uiteindelijk de vingers. Ik ben zo vaak ongenaam en onaangenaam verrast door combinaties van verschillende elementen/gitaren/versterkers. Blijft een kwestie van uitproberen en op je bek gaan.

AART
27 december 2005, 13:54
ik vind ok dat een mark IV niet dik hoeft te klinken, een mark IV snijd vooral en gomt meer.

misschien is een combinatie van mark IV en recto dan wel het ultieme :-D

Iceman
27 december 2005, 14:03
ik vind ok dat een mark IV niet dik hoeft te klinken, een mark IV snijd vooral en gomt meer.

misschien is een combinatie van mark IV en recto dan wel het ultieme :-D

Mark 4 en Recto klinken goed samen, al ben ik benieuwd wat 2 Recto's samen zullen doen.

gerrekat
27 december 2005, 15:01
Ik vind marks persoonlijk beter klinken dan recto's, strakker meer "growl" en minder fizz. de Mark vind ik eigenlijk de "marshall" van Mesa. Grote voordeel van Mesa's is dat ze erg goed doorkomen in een bandsituatie en qua volume zijn ze ook waanzinnig luid.

Ik vond mijn Mark III iig een hele gave amp, de Mark IV heb ik nooit gehad maar die is voor channel switching doeleinden natuurlijk beter, de Mark III kon je eigenlijk maar 1 sound goed instellen al was het officieel een 3 kanaals amp, maar ja met een gedeelde EQ sectie was het eigenlijk een 1 kanaals amp.

AART
27 december 2005, 15:56
De Mark IV vind ik zelf gewoon ongelofelijk lekker scheuren, lead channel van een vroege mark IV(Mark IV A) zoals de mijne is identiek aan het lead channel van een Mark IIC+, en dat wil wel.

Iceman
27 december 2005, 18:22
Ik vind marks persoonlijk beter klinken dan recto's, strakker meer "growl" en minder fizz. de Mark vind ik eigenlijk de "marshall" van Mesa. Grote voordeel van Mesa's is dat ze erg goed doorkomen in een bandsituatie en qua volume zijn ze ook waanzinnig luid.

Klopt. Ik ben dan ook minder Marshallfan. Elke Mesa komt goed door in de mix, mits een beetje normaal afgesteld.

AART
27 december 2005, 18:31
Elke Mesa komt goed door in de mix, mits een beetje normaal afgesteld.



idd, dat is wel zo, nooit een mesa gezien/gehoord die moeite had door de mix te komen.

Nocki
27 december 2005, 19:38
Mooi man Gefeliciteerd! altijd leuk als iemand weer terug komt op Mesa!!!

Ook leuk dat iedereen helemaall gek is van de Mark IV! /Bedankt voor de gratis reclame! nu kom ik er vast snel vanaf!!!

Hoe is het clean van de recto? vaak hoor ik daar mindere verhalen over. hoe vind jij m?

Nocki

BLOK182
27 december 2005, 20:53
Elke Mesa komt goed door in de mix, mits een beetje normaal afgesteld.



idd, dat is wel zo, nooit een mesa gezien/gehoord die moeite had door de mix te komen.
Mijn Nomad combootje knalde ook altijd heerlijk door de mix, om van de Blue Angel maar niet te spreken, JESUS wat kon dat ding hard :o

Iceman
27 december 2005, 21:16
Hoe is het clean van de recto? vaak hoor ik daar mindere verhalen over. hoe vind jij m?

Nocki

:oops: Nog niet geprobeerd, ik ben meer van de hak-hak-hakkuh-hak.

Bins
28 december 2005, 01:53
Hoe is het clean van de recto? vaak hoor ik daar mindere verhalen over. hoe vind jij m?

Nocki

:oops: Nog niet geprobeerd, ik ben meer van de hak-hak-hakkuh-hak.

En terecht man! Clean... kom nou...

;)

Nocki
28 december 2005, 08:09
Ik schaam mij diep vanwege de vraag. ik zal het nooit meer doen.




















































hoe is de clean eigenlijk???

Iceman
28 december 2005, 10:03
Nou, volgens mij is het cleane kanaal kapot. Scheurt totaal niet, wel een beetje als je 'em op 'raw' zet. Maar als ie in standje 'clean' staat kan ik er niets mee, dan heeft ie zo'n sprankelend geluid.

Zal de helpline van Mesa bellen, want wat heb je aan een clean kanaal als je er niet mee kunt? :wink:

BLOK182
28 december 2005, 10:14
Ik heb vaker op de nieuwe Dual Recto van een vriend van me gespeeld, en met wat knoppengedraai en een fatsoenlijk stuk gitaar kan je er een hele lekkere cleane sound uithalen, zo nèt tegen het randje, en je kan em met de pushed (of heette het nu raw) switch laten oversturen, echt niet slecht, gewoon veel met alle knopjes spelen, ook aan de achterkant!

Iceman
28 december 2005, 12:24
Ik heb vaker op de nieuwe Dual Recto van een vriend van me gespeeld, en met wat knoppengedraai en een fatsoenlijk stuk gitaar kan je er een hele lekkere cleane sound uithalen, zo nèt tegen het randje, en je kan em met de pushed (of heette het nu raw) switch laten oversturen, echt niet slecht, gewoon veel met alle knopjes spelen, ook aan de achterkant!

tuurlijk is het cleane kanaal niet kapot, ik gebruik 'em alleen niet. Ik ben alleen van de palmmute. :razz:

AART
28 december 2005, 12:27
En zo hoort het.

Bij een 5150, Mark IV of recto is het alleen ok als de rooie lichtjes branden :-D

Orpheo
28 december 2005, 17:19
vandaag de triple recto eens getest. ik wilde nu eens EINDELIJK weten waarom iedereen er zo mee wegloopt. druk? was er niet. strakheid? was ver te zoeken. boosheid, growl, rollend? niet bestaand. en ik had meerdere cabs getest, een mesa v30, engl v30 en marshall gt12 75 (nogwat). ik vond m met de marshall t lekkerst....

maar de winnaar was echt toch weer een jcm800 (en stiletto op goeie 2e). die had precies hetgeen de triple recto niet had...

jammer, maar goed, als de ts er blij mee is, wie ben ik dan om daarover te eikelen? :D:D

Orpheo
28 december 2005, 17:20
vandaag de triple recto eens getest. ik wilde nu eens EINDELIJK weten waarom iedereen er zo mee wegloopt. druk? was er niet. strakheid? was ver te zoeken. boosheid, growl, rollend? niet bestaand. en ik had meerdere cabs getest, een mesa v30, engl v30 en marshall gt12 75 (nogwat). ik vond m met de marshall t lekkerst....

maar de winnaar was echt toch weer een jcm800 (en stiletto op goeie 2e). die had precies hetgeen de triple recto niet had...

jammer, maar goed, als de ts er blij mee is, wie ben ik dan om daarover te eikelen? :D:D

Bins
28 december 2005, 17:46
jammer, maar goed, als de ts er blij mee is, wie ben ik dan om daarover te eikelen? :D:D

Waarom doe je het dan? ;)

Nocki
28 december 2005, 17:48
Over de triaxis al al veel gepraat. de een vind m een geweldige body hebben de ander totaal niet. het is heel erg afhankelijk van welke gitaar en vingers enzo. en nog wel veel meer. het belangrijkste is smaak denk ik!

maar goed dat hoef ik denk ik niet te zeggen want het blijkt al uit de diverse meningen!

BLOK182
28 december 2005, 19:48
Ik heb vaker op de nieuwe Dual Recto van een vriend van me gespeeld, en met wat knoppengedraai en een fatsoenlijk stuk gitaar kan je er een hele lekkere cleane sound uithalen, zo nèt tegen het randje, en je kan em met de pushed (of heette het nu raw) switch laten oversturen, echt niet slecht, gewoon veel met alle knopjes spelen, ook aan de achterkant!

tuurlijk is het cleane kanaal niet kapot, ik gebruik 'em alleen niet. Ik ben alleen van de palmmute. :razz:
Zover was ik ook al hoor :wink:

Nocki
28 december 2005, 19:55
heb ik et weer over de triaxis terwijl ik een andere amp bedoel... gaaat echt niet goed...

ik bedoel dus de recto!

EpiCenturiesAWAy
28 december 2005, 20:15
heb ik et weer over de triaxis terwijl ik een andere amp bedoel... gaaat echt niet goed...

ik bedoel dus de recto!

gas op triaxis zeker :razz:

Nocki
28 december 2005, 20:23
idd. en ik heb het bij het reageren op een 2ehands quad ook gehad net... erg stom!

Geronimo
29 december 2005, 18:19
Dat posten werkt af en toe niet echt...........

Foto:


http://members.home.nl/thomas.dijk/Wodan%20001.jpg

Allright! Goeie beslissing! Tubescreamer ervoor? Gaan met die banaan!

DarknessAwaits
29 december 2005, 18:21
Gefeliciflapstaart met je nieuwe amp, maar ik heb een vraagje:


Ja, de tubescreamer gebruik ik om dat strakke palmmute geluid te creeren. (Settings TS: drive-09:00, tone-10:30, level-10:30) Met een EMG-81 is dat niet nodig, maar ik ben volledig van de EMG's af omdat ik ze in vergelijking met passieve elementen te dood vind klinken. Met een tubescreamer ertussen blijft het levendige van passieve elementen. Klein nadeel is dat je laag verliest, maar dat kun je er makkelijk op de rectifier weer indraaien omdat ie zat laag heeft. Voordeel is dat het laag stukken strakker is. De klacht van veel gitaristen die voor het eerst over een rectifier spelen dat ie te modderig is klopt gewoon, maar met een overdrive is ie echt geweldig. De klacht dat ie te krasserig is klopt ook, maar zodra je een Rectifier een beetje opengooit wordt het geluid mooi rond. Daarom heb ik nu ook een Dual ipv een Triple genomen. Blijft belachelijk dat je voor zo'n dure bak een pedaal moet inpluggen voor dat geluid, maar het eindresultaat is adembenemend.

Een Andy Sneap (wereldproducer) neemt een rectifier altijd op met tubescreamer ertussen.
Zag laatst een clipje van Tremonti (kan die clip niet weer vinden, wie heeft de link?) die z'n set-up liet zien, de beste man heeft dus ook een overdrive over z'n Triple Rectifier.

Zou dat ook werken bij andere versterkers? In mijn geval een Koch Powertone II...

gerrekat
29 december 2005, 18:31
Gefeliciflapstaart met je nieuwe amp, maar ik heb een vraagje:


Ja, de tubescreamer gebruik ik om dat strakke palmmute geluid te creeren. (Settings TS: drive-09:00, tone-10:30, level-10:30) Met een EMG-81 is dat niet nodig, maar ik ben volledig van de EMG's af omdat ik ze in vergelijking met passieve elementen te dood vind klinken. Met een tubescreamer ertussen blijft het levendige van passieve elementen. Klein nadeel is dat je laag verliest, maar dat kun je er makkelijk op de rectifier weer indraaien omdat ie zat laag heeft. Voordeel is dat het laag stukken strakker is. De klacht van veel gitaristen die voor het eerst over een rectifier spelen dat ie te modderig is klopt gewoon, maar met een overdrive is ie echt geweldig. De klacht dat ie te krasserig is klopt ook, maar zodra je een Rectifier een beetje opengooit wordt het geluid mooi rond. Daarom heb ik nu ook een Dual ipv een Triple genomen. Blijft belachelijk dat je voor zo'n dure bak een pedaal moet inpluggen voor dat geluid, maar het eindresultaat is adembenemend.

Een Andy Sneap (wereldproducer) neemt een rectifier altijd op met tubescreamer ertussen.
Zag laatst een clipje van Tremonti (kan die clip niet weer vinden, wie heeft de link?) die z'n set-up liet zien, de beste man heeft dus ook een overdrive over z'n Triple Rectifier.

Zou dat ook werken bij andere versterkers? In mijn geval een Koch Powertone II...


Dat werkt bij heel veel versterkers goed, dus waarom niet bij de Powertone? Ik ben er niet zo weg van om pedaaltjes te gebruiken maar heb het in het verleden ook veel gedaan met ouwe marshalls en ook voor mijn rectifier gebruikte ik een SD-1. een tubescreamer of een van die nieuwe MXR Zakk Wylde pedalen werkt ook goed!

Ik heb ook een MXR 10-band EQ (zo'n Kerry King signature) model, werkt ook prima als boost! geef ook zeer veel flexibiliteit qua toonkleur.

Geronimo
29 december 2005, 18:51
Gefeliciflapstaart met je nieuwe amp, maar ik heb een vraagje:


Ja, de tubescreamer gebruik ik om dat strakke palmmute geluid te creeren. (Settings TS: drive-09:00, tone-10:30, level-10:30) Met een EMG-81 is dat niet nodig, maar ik ben volledig van de EMG's af omdat ik ze in vergelijking met passieve elementen te dood vind klinken. Met een tubescreamer ertussen blijft het levendige van passieve elementen. Klein nadeel is dat je laag verliest, maar dat kun je er makkelijk op de rectifier weer indraaien omdat ie zat laag heeft. Voordeel is dat het laag stukken strakker is. De klacht van veel gitaristen die voor het eerst over een rectifier spelen dat ie te modderig is klopt gewoon, maar met een overdrive is ie echt geweldig. De klacht dat ie te krasserig is klopt ook, maar zodra je een Rectifier een beetje opengooit wordt het geluid mooi rond. Daarom heb ik nu ook een Dual ipv een Triple genomen. Blijft belachelijk dat je voor zo'n dure bak een pedaal moet inpluggen voor dat geluid, maar het eindresultaat is adembenemend.

Een Andy Sneap (wereldproducer) neemt een rectifier altijd op met tubescreamer ertussen.
Zag laatst een clipje van Tremonti (kan die clip niet weer vinden, wie heeft de link?) die z'n set-up liet zien, de beste man heeft dus ook een overdrive over z'n Triple Rectifier.

Zou dat ook werken bij andere versterkers? In mijn geval een Koch Powertone II...


Dat werkt bij heel veel versterkers goed, dus waarom niet bij de Powertone? Ik ben er niet zo weg van om pedaaltjes te gebruiken maar heb het in het verleden ook veel gedaan met ouwe marshalls en ook voor mijn rectifier gebruikte ik een SD-1. een tubescreamer of een van die nieuwe MXR Zakk Wylde pedalen werkt ook goed!

Ik heb ook een MXR 10-band EQ (zo'n Kerry King signature) model, werkt ook prima als boost! geef ook zeer veel flexibiliteit qua toonkleur.

Het werkt goed bij alle versterkers met "echte" overdrive, dus zonder diodeclippers. Het werkt bijvoorbeeld erg goed bij een jcm800 2203, maar niet goed bij een 2210 of een jcm 900... Ik ken de schakeling van de Koch's niet zo goed maar volgens mij werkt het best!

Volgens mij is er op elke amp wel wat aan te merken en kan je met pedaaltjes juist dat geluid creeeren waarnaar je op zoek bent.

Ik doe het met mijn SLO kloon werkt perfect!

AART
29 december 2005, 19:05
vandaag de triple recto eens getest. ik wilde nu eens EINDELIJK weten waarom iedereen er zo mee wegloopt. druk? was er niet. strakheid? was ver te zoeken. boosheid, growl, rollend? niet bestaand. en ik had meerdere cabs getest, een mesa v30, engl v30 en marshall gt12 75 (nogwat). ik vond m met de marshall t lekkerst....

maar de winnaar was echt toch weer een jcm800 (en stiletto op goeie 2e). die had precies hetgeen de triple recto niet had...

jammer, maar goed, als de ts er blij mee is, wie ben ik dan om daarover te eikelen? :D:D

Ik heb een tijdje geleden een JCM 800 getest.
Lekker Palmuten? Vergeet het. High Gain? Vergeet het? Schel? jazeker.

Totale kutamp dus.

Mijn Mark IV of een goeie recto hakt hem zo in de pan.

gerrekat
29 december 2005, 20:04
vandaag de triple recto eens getest. ik wilde nu eens EINDELIJK weten waarom iedereen er zo mee wegloopt. druk? was er niet. strakheid? was ver te zoeken. boosheid, growl, rollend? niet bestaand. en ik had meerdere cabs getest, een mesa v30, engl v30 en marshall gt12 75 (nogwat). ik vond m met de marshall t lekkerst....

maar de winnaar was echt toch weer een jcm800 (en stiletto op goeie 2e). die had precies hetgeen de triple recto niet had...

jammer, maar goed, als de ts er blij mee is, wie ben ik dan om daarover te eikelen? :D:D

Ik heb een tijdje geleden een JCM 800 getest.
Lekker Palmuten? Vergeet het. High Gain? Vergeet het? Schel? jazeker.

Totale kutamp dus.

Mijn Mark IV of een goeie recto hakt hem zo in de pan.


LOL een devote mesa fan, nou ja niets mis mee hoor....ik vind dat zowel de recto als de JCM800 zonder hulpmiddelen niet zo klinken, de 800 heeft bijna geen gain en de recto is te los/modderig met name in het laag, maar voor beide amps geldt dat ze heel goed te krijgen zijn met de juiste pedalen.

Ik vind Jeff Waters sound op de eerste 3 ANNIHILATOR platen geweldig en dat is allemaal JCM 800 met een SD-1 ervoor! of EXODUS hun eerste twee platen JCM 800 en HIwatt met twee Turbo distortios in series ervoor...

Wat de MESA's betreft he ik altijd bewondering voor de TESTAMENT sound op "the gathering" en "first strike still deadly" alhoewel de leads daarop met een JCM 800 gedaan zijn. en de eerste twee FIGHT platen klinken ook vet, maar met die nu metal sound die vaak met Recto's bereikt wordt heb ik helemaal niets.

Orpheo
29 december 2005, 20:12
vandaag de triple recto eens getest. ik wilde nu eens EINDELIJK weten waarom iedereen er zo mee wegloopt. druk? was er niet. strakheid? was ver te zoeken. boosheid, growl, rollend? niet bestaand. en ik had meerdere cabs getest, een mesa v30, engl v30 en marshall gt12 75 (nogwat). ik vond m met de marshall t lekkerst....

maar de winnaar was echt toch weer een jcm800 (en stiletto op goeie 2e). die had precies hetgeen de triple recto niet had...

jammer, maar goed, als de ts er blij mee is, wie ben ik dan om daarover te eikelen? :D:D

Ik heb een tijdje geleden een JCM 800 getest.
Lekker Palmuten? Vergeet het. High Gain? Vergeet het? Schel? jazeker.

Totale kutamp dus.

Mijn Mark IV of een goeie recto hakt hem zo in de pan.

palm mutes op mijn jcm800 zijn baggervet, high gain? ik heb iig gain genoeg, teveel in veel gevallen. schel? verre van. maar ja, ik speel ook op les paul's over 800's, en niet op ibanezjes.