PDA

View Full Version : Probleem



anoniem
28 oktober 2001, 21:02
Laatst wou ik mijn marshall jpm master volume top aanzetten .. en toen kreeg ik geen geluid.
Dus ik zet de olume wat hoger .. en nog wat hoger .. nog steeds geen geluid.
Totdat het arme ding begon te knetteren en als afsluiting een lichte *poef* liet horen.

Bij nadere inspectie kwam ik erachter dat ik mn 4x12" niet aan had gesloten.

Weet iemand wat er nou precies gebeurt is?
Heb ik de fuses laten doorbranden?

SteavisSmokin
28 oktober 2001, 21:14
Iedere buizenbak heeft een 'load' nodig, dit zijn dus de speakers. Sluit je dit niet aan dan overbelast je je eindtrafo en ik ben bang dat je die opgeblazen hebt... Dat wordt dus naar de versterker reparateur.
Succes en sterkte...

Rectifier
29 oktober 2001, 11:45
Dat weet ik bijna wel zeker ja.
Dat is het stomste wat je ooit kan doen, als je geen geluid hoort alsmaar de volume opdraaien. Altijd eerst checken of de luidsprekers wel zijn aangesloten.
Dat kan een heel duur grapje worden met die eindtrafo.......gecondoleerd!!

anoniem
3 november 2001, 20:33
Meiden meiden toch .. eindtrafo blablabla

Het was gewoon een fuse van F 1,25


En dat terwijl ik de pre- en de mastervolume tegelijk helemaal open heb gehad.

anoniem
3 november 2001, 20:59
Meiden meiden toch .. eindtrafo blablabla
Het was gewoon een fuse van F 1,25


meid toch.. dan heb je deze keer een ongelooflijke mazzel gehad :smile: maar om dan meteen te zeggen dat 'wij' blabla uitslaan..

misschien dat we de volgende keer wel gelijk krijgen :wink:

taylor
3 november 2001, 22:54
ja je zou toch moten weten (en cheken) dat je 1 amp nooit onbelast moet draaien dat kan echt wel wat meer schade opleveren dan alleen 1 fuse.

SteavisSmokin
5 november 2001, 15:32
Eerst ons om advies vragen en dan zo dom doen? Grow up, meid! Je mag van geluk spreken dat er niet gebeurd is wat wij dachten wat er gebeurd was.

poeyerke
5 november 2001, 16:54
Jammer dat je anoniem kunt reageren hier.

Mensen die zo omgaan met het advies van anderen verdienen het niet geholpen te worden.

O ja, de zekering controleren is iets wat je als eerste zou moeten doen, net als kijken of de stekker wel in het stopcontact zit. Dat wilde ik even kwijt voordat je ja Energiebedrijf gaat bellen als je licht en je koelkast het niet meer doet. bla bla bla...

Groet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-11-05 15:56 ]</font>

ekkerman
8 november 2001, 10:11
je hebt gewoon een onbeschrijfelijke mazzel gehad , ik hoop dat je je dat realiseerd en je amp nooit meer zo sadomasocheerd !!!

Rectifier
8 november 2001, 12:41
We zullen je nog eens uit de brand helpen......

SteavisSmokin
8 november 2001, 19:55
Gek he? Nu reageert ie helemaal niet meer op onze berichten! hmmm..tsjah die pubers van tegenwoordig he...