PDA

View Full Version : Mesa 2:50 versus de 50:50



Thom TK
26 december 2005, 13:53
test

Thom TK
26 december 2005, 13:54
De 2:50 is de nieuwere versie, bijna niet verkrijgbaar in Nederland.
In de nieuwe gids van Mesa staan de nieuwe rack poweramps wel, maar nogmaals, ze zijn hier (bijna) niet verkrijgbaar.

Maar heeft iemand toch ervaringen of dingen gehoord betreft het verschil tussen deze 2 versies?

Nocki
26 december 2005, 14:10
ze zijn al 2ehands te koop zelfs. een maat van me heeft er een en op gitaarmarkt staat er nu een met een line6 pod pro erbij..

de oude 50/50 klonk niet. het schijnt dat de nieuwe beter klinkt.

Thom TK
26 december 2005, 17:37
ze zijn al 2ehands te koop zelfs. een maat van me heeft er een en op gitaarmarkt staat er nu een met een line6 pod pro erbij..

de oude 50/50 klonk niet. het schijnt dat de nieuwe beter klinkt.

Naja...niet...das nogal subjectief uiteraard, de meningen lopen NOGAL uiteen over dit ding...van zeer lovend tot het tegenovergestelde.

Maar soit, iemand nog meer meningen?

Ibanez RuleZ
26 december 2005, 19:01
nix mis met die oude 50/50. een goede voortrap scheelt natuurlijk erg veel... ik bedoel een POD als preamp :-P. hang er eens een buizgen geval voor, zoals mijn quad en je piept wel anders.

maar die nieuwe, geen id wat dat is en wat dat beter is....

Harrald

AART
26 december 2005, 23:10
ik vond de ouwe 50/50 wel ok, heb em wel eens gehoord bij een concert van een bandje hier in de buurt icm met een studio pre-amp en dat klonk erg goed.

Maar ik heb de nieuwe nooit gehoord :(

Nocki
27 december 2005, 18:39
Kheb even nog wat na gespeurt en ik ben het volgende tegen gekomen. de nieuwe 50 watt eindtrap is nieuw omdat ie nu meer lijkt op de 90 en 20 watt poweramps van mesa. voor de rest is tie schijnbaar niet veranderd. toch is mesa altijd niet erg kieskeurig in wat er in de amps gaat dus het kan zijn dat bepaalde onderdelen veranderd zijn sinds de oude 50/50's opbouw schijnt dus hetzelfde te zijn. toch moet er een reden zijn dat ze anders klinken!

Nocki