PDA

View Full Version : Warwick FNA Jazzman 5



onZ
8 oktober 2002, 17:20
I'heb wel een hele mooie bas gezien en bespeelt: Warwick FNA Jazzman 5. Wat een geluidje... Heeft iemand een uitleg voor al die knopjes?
Er is 1 klein nadeel: als je zittend speelt, ben je eigenlijk verplicht met een band te spelen, door de zware nek helt ie nm over. Maar ja, het geluid is zo mooi (baggervet).

AllodoX
8 oktober 2002, 17:54
knopjes zijn ez..

van voor naar achter


top : volume
beneden : balans

laag

midden

hoog

parallel / serieel / single schakelaartje

bathmutz
9 oktober 2002, 11:22
ja, ik heb er nog niet op gespeeld, maar hij ziet er inderdaad erg mooi uit, was je hem van plan te kopen dan?

BathmutZ

AllodoX
9 oktober 2002, 13:41
Als je hem koopt moet je hem wel goed afstellen.. de FNA jazzman staat er bekend om dat het MM element een gigantische output heeft die menig versterker gesloopt heeft.. moet je dus wat lager zetten dan het jazz element..

onZ
9 oktober 2002, 16:46
Inderdaad heb ik em vandaag gekocht bij Feedback voor weinig ( €1.369,= ik heb em een stuk duurder gezien). Honey violin in natural oil finish, moet dus ook nog huishoudwerkzaamheden gaan verrichten. Kreeg er n.m. een pot bijenwas bij. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je em minimaal 1 maal per week in de was zetten. Er zat ook een uitleg bij over alle knopjes (volume knop kun je ook nog omhoog trekken voor een slap stand), evengoed bedankt voor de uitleg Allodox, en ik zal even op het element letten. Btw, ik begrijp nu wat ze met Warwick "growl" bedoelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: onZ op 2002-10-09 16:47 ]</font>

AllodoX
9 oktober 2002, 19:13
een warwick komt standaard met

- 3 imbusjes ( 1 voor de nek, 1 voor de zadelhoogte en 1 voor de brughoogte / topkamhoogte )
- potje was ( alleen als het een natural finish is )
- draagtas / koffer ( duurdere warwicks = koffer )
- handleiding

op zich wel netjes.. maar goed.. dat krijg je bij de meeste goede bassen wel hoor.. bij fender deluxe bassen en american bassen zit het ook bij.. geen idee of het ook bij de standaard mexikanen zit..

AllodoX
9 oktober 2002, 19:14
Over het waxen trouwens eh.. warwick zegt 1x per week, maar in de praktijk is 1x per 3 weken / 4 weken meer dan genoeg.. als je hem niet om de zoveel weken waxed, dan krijg je een doffe vlek waar je je duim altijd neerzet..

flearulez
9 oktober 2002, 19:48
lekker element dan die mm, is dat die van Semour/Basslines?

Nee tim mexicanen krijg je een deluxe gigbag.
Duur woord voor gestoffeerde hoes.
Beetje afzetterij als je het mij vraag want je betaald toch al 900€ voor een mexicaan.

onZ
9 oktober 2002, 19:48
Het is dat ik om gigbag vroeg, hij wilde em eerst in een kartonnen doos doen.

onZ
9 oktober 2002, 20:09
Hij heeft een Seymour Duncan pre-amp aan boord, voor allebei de elementen.

Beetje hoge prijs voor die mexicaan btw (qua waarde bedoel ik).

flearulez
9 oktober 2002, 20:58
Ja was in de war met deluxe

AllodoX
9 oktober 2002, 22:13
flea : nee.. het zit namelijk zo :

het jazz element is een element dat eigenlijk voor setjes bedoelt is.. die hebben meestal iets lagere output..

het MM element is eigenlijk een single element.. dus die heeft wat hogere output..

de preamp boost het signaal aanzienlijk, om vol geluid uit dat jazz element te krijgen.. maar dat MM element wordt dus ook geboost, en geeft in veel gevallen clipping op de versterker.. :sad:

wat je zou kunnen doen is het jazz element op 6mm afstand van de snaren zetten, en het MM element op 8 mm.. dan komen ze mooier uit.. als je met de balans knop gaat werken, dan beinvloed je ook de klank..

flearulez
10 oktober 2002, 19:49
uhm had het eigenlijk over de gigbag.
maar van welk merk is die MM pick-up.
Welk merk heeft eigenlijk die beste "stingray pickup"?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2002-10-10 19:51 ]</font>

AllodoX
10 oktober 2002, 20:02
warwick gebruikt alleen MEC pickups voor de 4 en 5 snarigen, en seymour duncans voor de 6-snarige en 5-snarige "broadneck" bassen

beste MusicMan element ? tjah.. smaken verschillen eh.. ligt eraan wat je wil.. wil je veel hoog of veel midden of veel laag ?

onZ
10 oktober 2002, 21:16
Dacht dat de FNA versie er niet was in een broadneck uitvoering?

AllodoX
10 oktober 2002, 21:59
klopt :smile: alleen de streamer LX geloof ik..

flearulez
11 oktober 2002, 19:38
beste MusicMan element ? tjah.. smaken verschillen eh.. ligt eraan wat je wil.. wil je veel hoog of veel midden of veel laag ?
[/quote]

Veel hoog voor slap en lekker laag grommend.

AllodoX
11 oktober 2002, 19:47
veel hoog ? absoluut Bartolini dan :smile: