PDA

View Full Version : ff snel vraagje tussendoor...



BLOK182
8 oktober 2002, 16:57
iemand enig idee hoeveel ongeveer een Gibson LP Standard tweedehands kost, in een goeie staat? En dan van een jaar of 2-3 tot 15 ofzo, maar geen collectible om het zo maar te zeggen.

pimmetje
8 oktober 2002, 17:18
Ik vind 't altijd moeilijk te zeggen wat iets 2eHands zou moeten kosten. Het hangt vaak voor zo'n groot deel van de verkopende partij af. Als die snel geld vrij moet maken of om andere redenen vlug van 't ding af moet, dan kan je al snel een stuk lager.

Je ziet bij die LP standards ook dat er een redelijke variatie is in nieuwprijs... dus daar zal 't ook van afhangen.

Ik zou zelf voor een gitaar in goede staat zeggen dat je op MAXIMAAL 75% van nieuwprijs moet/mag gaan zitten. En dan moet-ie echt in goede staat zijn (als je dit vraagt om zelf een mint condition LP aan te bieden moet je natuurlijk hoger beginnen :grin: ).

Boven de 75% ga ik liever naar een winkel... tenzij er extra werk aan de gitaar is geleverd om 'm fijner te laten spelen en/of klinken (en je de originele troep erbij krijgt).

Als hij alleen maar in goede staat is (maar wel duidelijk gebruikt, dan moet je er natuurlijk duidelijk minder voor neertellen. Je gaat dan al snel naar pakweg 60% (of minder).

BLOK182
8 oktober 2002, 17:23
mmm een euro of 1500, kom je daar een eindje mee in de richting?

domie
8 oktober 2002, 18:16
vind ik nog wel duur hoor,
heb gezien voor minder die in prima staat waren..

BLOK182
8 oktober 2002, 21:55
oh cool, misschien kan ik dan toch eindelijk een keertje een vette gibson kopen haha

BLOK182
8 oktober 2002, 22:13
hey zit er nou veel verschil tussen een LP Standard en een LP Classic? Alletwee goeie gitaren?

pimmetje
8 oktober 2002, 22:16
Ze zijn idd voor minder te krijgen in goede staat, maar bedenk ook dat ze vanaf pakweg 2100 euro of zo nieuw staan... zoals ik al zei: ligt aan specifieke gitaar. Nieuwprijzen varieren ook flink tussen de gitaren.

Luca P
8 oktober 2002, 22:51
Op 2002-10-08 22:13, schreef BLOK182:
hey zit er nou veel verschil tussen een LP Standard en een LP Classic? Alletwee goeie gitaren?


Alle twee uitstekende gitaren. Als je er een wilt kopen probeer er dan zoveel mogelijk uit. Want de ene gitaar is nou eenmaal de andere niet.
De Classic is min of meer een kopie van het 1960 model.
Hij speelt en voelt anders dan de Standard. Hoe anders kan ik je niet vertellen want ik heb er noit een gehad(Standard) Wel een Custom maar dat is weer een ander verhaal.
En doordat hij andere elementen heeft klinkt hij ook anders.
Wat ze nu kosten weet ik niet, die van mij heb ik zo wie zo uit de States gehaald 7 jaar geleden.
Als je een krantenwijk hebt kan je er over een jaar of 6 eentje kopen!

plukker
10 oktober 2002, 22:20
Verschil classic-standard is hetzelfde als dag-nacht. Zodra je er even op gespeeld hebt, voel je het. De nek van de classic is anders dan die ten opzichte van de standaard, dunner maar breder, de hummies zijn ook anders, die van de classic hebben een hogere output. Het uiterlijk is ook anders, de trapezevormige inleg van de classic is wat ouder uitziend dan die van de standaard en zo zijn er nog wel wat. Ik heb ze allemaal, classic, standaard, custom, deluxe en ze zijn allemaal stuk voor stuk uniek. Probeer er gewoon eens wat uit. Tweedehands moet een classic/standaard in goede staat tussen de 1200 en de 1800 euro kosten en dan ligt het er ook nog eens aan welke uitvoering. Een sunburst is duurder dan een zwarte, een tiger/flametop is duurder dan een plaintop. Kijk wat je mooi vind en neem die, ook al ligt hij iets boven je budget, als het goed is gaat zo'n plank een tijd mee.

Moonchild
10 oktober 2002, 22:58
Maar waar je gaat je vraag dan tussendoor?