PDA

View Full Version : Iron Maiden



moretel
8 oktober 2002, 16:32
Ik heb eigenlijk nooit serieus muziek van Iron Maiden beluisterd,
groot geworden in de tijd dat new wave met the Cure etc. begon. heb ik daar indertijd nooit aandacht aan geschonken.

N.a.l.v. een column op gitaarnet heb ik wasted years gedownload en ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind. Maar als je ziet hoeveel albums er zijn verschenen dan weet ik niet waar te beginnen.
Wat is het essentieelste album van Iron Maiden om in de gitaarstijl te duiken?

JV
8 oktober 2002, 17:09
tsja, ze hebben vele mooie albums gemaakt. enkele moet je ook vermijden. (de blaze periode) maar toppers zijn oa. seventh son of the seventh son, number of the beast. brave new world (toch wel, donderdag btw nog een trui van gekocht)

daar kun je mee beginnen. zijn errug mooie albums.

luister ook eens naar rock in rio, de nieuwste live cd, klinkt allemaal erg vet

Noctiis
8 oktober 2002, 17:44
wel typisch dat de solo cd van Blaze wel ontzettend vet is

Dionyios
8 oktober 2002, 18:53
Als ik dus een nieuwe band tegenkom waar ik een cd van wil kopen, koop ik altijd een live-album. Meestal staan hier een verzamelijk van goede nummers op, en zo leer je de oude en nieuwe nummer van een band wel redelijk kennen.

Rock In Rio is een heel goed live-album (wat hierboven ook al staat) met veel nummers erop, zowel nieuwe, maar ook veel oude.

De dvd is trouwens ook errug goed!

FNaRK
8 oktober 2002, 20:24
persoonlijke favorieten:
Number of the Beast
Seventh Son

ook leuk om de verschillen te horen tussen die 2 ceedees...met name het gitaargeluid

moretel
9 oktober 2002, 09:17
Die ga ik dan binnenkort eens beluisteren en kijken of ik er nog wat van kan leren.

Jopie
9 oktober 2002, 20:46
Of gewoon best of the beast , dubbel cd met alle grote hits , vind Aces High trouwens erg lekker!

moretel
9 oktober 2002, 23:36
Ik ben geen liefhebber van Best of CD's,ik heb er weinig en die ik heb draai ik nauwelijks , ik hou altijd wel van de sfeer van een bepaald album.

Dream Theater
10 oktober 2002, 08:58
Volgens mij is Ed Hunter toch een verzamel cd van Iron Maiden?? Misschien dat je die eens kan proberen.....
Maa ik ben niet echt een Iron Maiden kenner dus het kan best zijn dat ik het mis heb :smile:

En voor de rest kan ik je het nummer:
The trooper wel aanraden dies cool!!

lord bean
10 oktober 2002, 16:19
Moretel.

De volgende studio albums kun je blind kopen

Iron Maiden
Killers
Number of the beast
Powerslave
Piece of mind
Somewhere in time
Seventh son of a seventh son

Op gitaar gebied vind ik somewhere in time (waar ook wasted years op staat) een hoogtepunt. Alle andere zijn ook werelds

Koop ook de verzamelaar live after death

Ic3gl0vE
10 oktober 2002, 23:11
brave new world moet er ook nog even bij hoor

en had je fear of the dark al genoemd?

lord bean
11 oktober 2002, 08:52
Die 2 albums heb ik expres niet genoemd. Fear of the dark vind ik overgewaardeerd want er staan maar 2 of 3 goede nummers op. Brave new world red het ook niet tegen het oudere werk.
Dat is mijn bescheiden mening

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lord bean op 2002-10-11 08:53 ]</font>

Anders Destium
12 oktober 2002, 19:05
Voor een extreem goed opgenomen live-album (en greatest hits tot en met piece of mind) moet je Live After Death kopen, met CD-boekje met meer dan dertig pagina's (en dat in 85 :smile: )

Andere aanraders 7th son, Powerslave, Brave new world, Piece of Mind

Als je het allemaal niet weet kun je het beste Best of the Beast kopen (best of)

adri_maiden
13 oktober 2002, 22:12
Ik ben begonnen met "Fear of the Dark", maar ik denk dat een album als "Rock in Rio" het beste is. Daarop staat een verzameling van alle beste nummers van hun eerste tot en met hun laatste album. Let vooral op de Fear of the Dark op rock in rio, is zaaaaalig uitgevoerd!!!

FireBlade
24 oktober 2002, 21:34
Ik heb ook aardig wat nummers van Iron Maiden. Ook wat cdz. Het blijft gewoon mooie muziek. Goeie Muziek. Tijdloos...

geertenno
31 oktober 2002, 21:26
Run to the hills is een érg gaaf nummer!
Run to the hills! Run for your life! :smile:

Anders Destium
3 november 2002, 11:19
Tell me why I had to be a Powerslave :smile:

Tremonti
4 november 2002, 12:21
Ik heb nooit echt naar de muziek geluistert. Maar in mijn klas zitten 3 jongens die zich samen de 'masters' noemen en allemaal vreemde schreeuwgeluiden maken, en zo nu en dan headbangen. Reden voor mij genoeg om de trillingshaartjes in mijn oorschacht er niet mee te bevuilen.

Rutger
4 november 2002, 13:00
Op 2002-11-04 12:21, schreef Tremonti:
Maar in mijn klas zitten 3 jongens die zich samen de 'masters' noemen en allemaal vreemde schreeuwgeluiden maken, en zo nu en dan headbangen.


LOL :grin:

sweet
4 november 2002, 19:55
hahaha, ok tremonti, ik ben het met je eens ... (vergelijk plaatsnaam van tremonti met plaatsnaam van sweet :wink: )

wingman
4 november 2002, 20:26
Ik vind de oude maiden met Paul di Anno en Dennis Straton qua muziek geweldig, heb ze eigenlijk gevolgd tot en met Piece of Mind. Daarna een beetje uit het oog verloren maar vind het nog steeds goed (enorm goede bassist/componist) en twee heel gedegen gitaristen.

Anders Destium
5 november 2002, 13:27
Tremonti>

Ook debielen moeten zo nu en dan schijten, is dat een reden om het zelf niet te doen?

Het lijkt me verstandig als je gewoon je eigen smaak ontwikkelt in plaats van een cultureel correcte in je eigen ogen....

Grom :smile:

Ic3gl0vE
5 november 2002, 16:51
Hail Anders Destium!

Tremonti
5 november 2002, 20:05
Op 2002-11-05 13:27, schreef Anders Destium:
Tremonti>

Ook debielen moeten zo nu en dan schijten, is dat een reden om het zelf niet te doen?

Het lijkt me verstandig als je gewoon je eigen smaak ontwikkelt in plaats van een cultureel correcte in je eigen ogen....

Grom &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Wat een vage vergelijking. Poepen is iets heel anders dan die onzin uitkramen(van die 'masters'). Als jij die dingen aan elkaar gelijk stelt zou ik ook niet gaan poepen.

Anders Destium
6 november 2002, 16:40
Begrijp je niet wat ik bedoelde of WIL je het niet begrijpen?

Vaak wordt een voorbeeld gebruikt om iets duidelijk te maken, maar net als de gemiddelde politicus ben je er in geslaagd de hoofdzaak te vergeten en alleen te kijken naar de bijzaak (in dit geval het voorbeeld)....

Als naar een bepaalde soort muziek mensen luisteren die jij niet mag, mag je het dan gelijk ook geen mooie muziek meer vinden?
Interessante gedachtenkronkel :smile:

Of ben je bang net zo te worden als die gasten waar je het over had, dat heb je namelijk zelf in de hand (toch?) :wink:

Iron Maiden
25 juli 2004, 13:09
Mijn favoriete albums zijn
1. killers
2. Piece of mind
3. Powerslave
4. Iron Maiden
5. Somewhere in time

Mijn favo nummers zijn, the rime of the accient mariner, murders in the rue morgue en sun and steel

De beste live albums zijn: live after death en maiden japan.\

De keuze van nummers bij the best of albums als "best of the beast" en "edward the great" Vind ik niet echt goed, omdat bij edward the great de periode met Paul dianno ontbreekt, en dat ze verder veel nummer hebben als the evil that men do, man on the edge enz. dit vind ik nou niet echt de beste maiden nummers. Maar ik vind de blaze periode ook wel goed, Iron maiden is gewoon een topband ik ben er al fan van vanaf dat ik voor de eerste keer een album luisterde. (excuus voor de slechte spelling)

Vincent Vega
25 juli 2004, 13:33
omfg n00b je haalt een 2 jaar oud topic omhoog kijk naar de datum en gebruik je oog

stinkhippie
27 juli 2004, 14:33
seventh son is pleuris-album

Kris Haex
27 juli 2004, 15:31
Hallowed be thy name.

RS-Rik
28 juli 2004, 01:56
Ook de mindere nummers van maiden zijn wel leuk, Where Eagles Dare, Duelists, Revelations (Die is werelds), Sea of Madness

En hallowed be thy name laat je gewoon janken..

Alain
28 juli 2004, 09:26
Er is nu ook de Edward the great CD... een zoveelste best of...

Maiden Michiel
28 juli 2004, 10:33
Ik zou zeggen begin eens met iets van Iron Maiden t/m Somewhere in Time. Daar zitten de beste albums tussen!

Iron Maiden
28 juli 2004, 22:46
2 jaar oud, maar nu wel weer gereanimeerd, er zijn alweer nieuwe reacties bij. Een Goede (lees EXTREEM GOEDE, BETER DAN DE BESTE) band als IRON MAIDEN zou geen topic mogen hebben die 2 jaar niet meer gebruikt word
IRON MAIDEN RULES, STEVE HARRIS FOR PRESIDENT!!! :D :-D :) :( :-( :o :-? :x :P :razz: :oops: :cry: :evil: :roll: :wink:

prowler
24 januari 2006, 21:17
Die 2 albums heb ik expres niet genoemd. Fear of the dark vind ik overgewaardeerd want er staan maar 2 of 3 goede nummers op. Brave new world red het ook niet tegen het oudere werk.
Dat is mijn bescheiden mening

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lord bean op 2002-10-11 08:53 ]</font>

wat een zever! Brave New World is één van Iron Maiden hun allerbeste albums,
zowel op muzikaal vlak, als zang.. ik denk maar aan Brave New World , Gohst Of The Navigator, The Nomad, Dream Of Mirrors, stuk voor stuk meesterwerken. in interviews op de dvd 'behind The Number Of The Beast' zegt Bruce Dickinson zelf dat hun oudere werk echt enorm simpel is maar gwn enorm aanstekelijk..

prowler
24 januari 2006, 21:21
btw mijn favoriete albums zijn:
Brave New World
Dace Of Death
7th son of a 7th son
No Prayer For The Dying (holy smoke is trouwes hun grappigste videoclip ooit)
Piece Of Mind
en The Number Of The Beast

Aron Maiden
24 januari 2006, 22:20
Brave new world kan nog, maar ik vind dance of death niet zo leuk meer,
smaken verschillen;), ik heb nog een dvd liggen, The earley days, daar staat nog een optreden op, the ruskin arm, dat vind ik echt te gek!

maar mijn favorite platen zijn:

Iron Maiden (vooral het nr transylvania, daar is de band waar ik in speel ook naar vernoemd;) )

Killers

Vonk
25 januari 2006, 17:46
wat een zever! Brave New World is één van Iron Maiden hun allerbeste albums,
zowel op muzikaal vlak, als zang.. ik denk maar aan Brave New World , Gohst Of The Navigator, The Nomad, Dream Of Mirrors, stuk voor stuk meesterwerken. in interviews op de dvd 'behind The Number Of The Beast' zegt Bruce Dickinson zelf dat hun oudere werk echt enorm simpel is maar gwn enorm aanstekelijk..

Ik krijg 's nachts nachtmerries van The Nomad...

BNW is verder wel een goede plaat, Dreams of Mirrors duurt alleen lang tot het toffe stuk...
En van DOD is Rainmaker 1 van de fijne nummers. DOD vind ik constanter van kwaliteit.

Vonk
25 januari 2006, 17:50
En fijn trouwens dat dit topic weer leeft: Iron Maiden is de bom.

Fear Of the Dark studioversie is trouwens enorm kut!

De RiR versie geeft me daarentegen kippenvel, ieder keer weer :dance:

Maiden Michiel
25 januari 2006, 19:08
Eigenlijk sowieso alles t/m Seventh Son.

Het werk daarna is ook goed te pruimen, m.u.v. Virtual XI.

Persoonlijke favz:
- Somewhere
- Seventh Son

Fatal Fairytale
26 januari 2006, 21:40
Mijn favo albums:

Somewhere in Time
Live after Death
Run to the hills
Rock In Rio
Brave New World

Favo Nummers:
The Trooper
Run to the hills (run to your pils, run from your wife)
Wasted Years
The Clansman

btw, is het iemand ook opgevallen dat ze vanaf fear of the dark ongeveer ontzettend veel "mee ooooohhhh" stukken gebruiken?

drap
28 januari 2006, 01:33
The Trooperrrrr!!!... :blast: