PDA

View Full Version : Guitar Straps?



mdb
25 december 2005, 14:17
Hey all,

Ik heb een gitaarstrap om mijn gitaar zitten alleen hij is er al een paar keer afgeschoten, gelukkig kon ik de gitaar nog vast houden maar goed. Ik wil dit liever voorkomen maar hoe? De strap schiet bij de bovenkant eraf. Heeft iemand tips? Ik dacht zelf aan het gaatje dichtnaaien, als ik tijd heb zal ik wat foto's maken...

GibsonDC
27 december 2005, 11:36
Om een grolsch fles zit zo'n rood ding die kun je er afhalen en dan over de schroef zetten waar je band over heen zit. :-D

hadv
27 december 2005, 17:27
je kunt ook straplocks kopen (per paar)

mdb
27 december 2005, 18:46
Ja was advies vragen bij mijn gitaarboer en hij raadde me die locks aan werken perfect :D!

Herman
28 december 2005, 14:04
Om een grolsch fles zit zo'n rood ding die kun je er afhalen en dan over de schroef zetten waar je band over heen zit. :-D

het mag nog zo goed werken...maar het klinkt nogal....primitief :P
Doe mij maar strap locks :D

bat
28 december 2005, 15:08
Om een grolsch fles zit zo'n rood ding die kun je er afhalen en dan over de schroef zetten waar je band over heen zit. :-D

het mag nog zo goed werken...maar het klinkt nogal....primitief :P
Doe mij maar strap locks :D
Zelfs redelijk grote gitaristen gebruiken deze methode...

Maar ik persoonlijk ben ook meer van de straplocks.

hoofd
28 december 2005, 16:16
Grolsch dingen rulen, ik gebruik ze al jaren en ze hebben me nog nooit teleurgesteld.

up-guitarman
3 januari 2006, 01:04
Ik heb op mijn Telecaster Schaller straplocks staan en op mijn Yamaha Dunlops.
Ik raad die van Schaller aan, de Dunlops zijn ook OK, maar je moet ze regelmatig een lekje olie geven, anders durven ze wel eens niet goed vastklikken.

SBloke
3 januari 2006, 01:46
Grolsch dingen rulen, ik gebruik ze al jaren en ze hebben me nog nooit teleurgesteld.

hoe mag dat systeem er dan uit zien??

Lithium
3 januari 2006, 16:20
drink een grolsch beugel leeg,
eenmaal gedaan zie je op de bovenkant een rood rubberen ringetje, met beleid haal je dat eraf.
eenmaal gedaan (2 of meer is beter :D ) doe je de strap op je gitaar en daarna die grolsch dingetjes

simpel, werkt bij mij altijd

olaf reijnders
3 januari 2006, 17:24
Ik vind het geen gezicht, no'n rood ringetje.

Walternativo
3 januari 2006, 17:49
denk wel dat t bij mijn gitaar staat :) ik houd van zwart en rood

SBloke
8 januari 2006, 11:53
drink een grolsch beugel leeg,
eenmaal gedaan zie je op de bovenkant een rood rubberen ringetje, met beleid haal je dat eraf.
eenmaal gedaan (2 of meer is beter :D ) doe je de strap op je gitaar en daarna die grolsch dingetjes

simpel, werkt bij mij altijd


Rock 'n' Roll ! :D

BLOK182
8 januari 2006, 13:30
Straplocks doen het bij mij goed. Wèl om de zoveel tijd ff kijken of het schroefje nog goed vastzit bij het ringetje. Die dingen zijn me ooit nog wel eens uiteen gevallen tijdens het spelen, das kut! Heb ze nu vastgezet met blanke nagellak. Stunttime!!

AART
8 januari 2006, 17:42
Grolsch beugels.

Meer plezier met het plaatsen :-D

arthurh
6 juli 2013, 22:04
Ik denk dat ik ook maar eens die grolsch truc ga toepassen, mijn (namaak) strat is gevallen:( en er zit nu een deuk en lakschade aan de onderkant:(. Zijn 2 beugelringetjes genoeg?

Bassa
6 juli 2013, 22:04
Ja! De beste oplossing.

telecastermaster
6 juli 2013, 23:43
Zelfs redelijk grote gitaristen gebruiken deze methode...



http://i792.photobucket.com/albums/yy208/ericwmoya/400px-Steve_Morse_2005.jpg

telecastermaster
6 juli 2013, 23:44
Is trouwens al eens een uitgebreide discussie over geweest (waarover niet?).

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?126011-Grolsch-straplocks

Duhsjaak
7 juli 2013, 03:54
Zelfs dit draadje is al wat belegen.
Een jaar of 7.
Goed bier behoeft geen krans.
Vriendelijke groet, Gus

beruk
7 juli 2013, 08:28
Toch ga ik me niet wagen aan een 7 jaar oud grolsch biertje. De cider staat al koud, voor strakjes.

Riny
7 juli 2013, 13:09
En wat als men nu zelf geen bier drinkt?
En wat als je geen kennissen of "vrienden" hebt die geen bier drinken?
Waar haal je dan de rubber Grolsch- ringen vandaan?

Gelukkig heb ik op mijn gitaren straplocks zitten, scheelt weer zoeken naar een drankorgel(s).

orangerocker
7 juli 2013, 14:00
En wat als men nu zelf geen bier drinkt?
En wat als je geen kennissen of "vrienden" hebt die geen bier drinken?
Waar haal je dan de rubber Grolsch- ringen vandaan?

Gelukkig heb ik op mijn gitaren straplocks zitten, scheelt weer zoeken naar een drankorgel(s).

Geen zorgen Riny, in dat geval kan je je laten oplichten door MaxGuitarstore: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=9623 :D

Riny
7 juli 2013, 14:13
Hahahahaha,

Vind het wel een goede opmerking.
Je moet als handelaar maar durven.
Zouden ze daar nu echt denken dat gitaristen geen verstand hebben of van Lillo komen?

kwispelhond
7 juli 2013, 15:18
Niet zo negatief, misschien vond iemand dit een goed idee en dacht "dat kan ik beter". Ik moet zeggen dat die dingen van Max er wel dikker uitzien. Ikzelf zuip als een ketter en vind die beugelflesjes best lekker en die dingen gebruik ik ook al jaren zonder dat er ooit iets gevallen is dus ik sla hier maar even over. (kan altijd wel eens zoiets meepakken om te testen natuurlijk voor die 1,50)

Jasper.
7 juli 2013, 15:36
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat je die rubber ringetjes door de versterker hoort 'kraken'? Op hoog volume ergert het me wel wat.

Riny
7 juli 2013, 16:09
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat je die rubber ringetjes door de versterker hoort 'kraken'?

Met alle respect, kraken die rubber ringen dan?
Kan er mij eigenlijk niets bij voorstellen maar dat kan uiteraard aan mij liggen.

Jasper.
7 juli 2013, 16:27
Nou, ik kan het niet zo goed omschrijven. Omdat die ringetjes dan nogal strak in de strapholder zitten kraakt het door de wrijving van het rubber. En dat hoor je versterkt terug.

Braindead
7 juli 2013, 17:01
Ligt dat kraken niet aan het materiaal van je gitaarband dan?

Riny
7 juli 2013, 17:21
Ligt dat kraken niet aan het materiaal van je gitaarband dan?

Zou kunnen natuurlijk dat het daar aan ligt al blijf ik het vreemd vinden.
Ik zal de aankomende week dit eens voorleggen aan een muziekcollega die ook rubberen ringen gebruikt voor zijn gitaar.
Hij heeft daar een vette leren strap aanhangen met rubbers, een kijk of dat ook kraakt bij versterking.
Zeg nooit, nooit.

Wordt vervolgd.

kwispelhond
7 juli 2013, 17:27
Heb je het nu over een akoestische gitaar met een microfoon er voor? Magnetische elementen kunnen dit volgens mij toch echt nooit oppikken namelijk, er is maar erg weinig magnetisch te vinden aan een rubber ringetje.

Riny
7 juli 2013, 17:37
Goede vraag Kwispwelhond,

Zoals al eerder aangegeven blijf ik het een vreemd verhaal vinden maar ja, er zijn altijd mogelijke uitzonderingen.
Ben ook zeer benieuwd over welk gitaartype dit gaat.

Braindead
8 juli 2013, 17:36
Zelf heb ik weleens gehad dat ik opnam met een gitaar met een LP met nitro lak en dat als de gitaarbody over mijn bovenbeen gleed je een krakend geluid hoorde. Volgens mij was dat nitro over een spijkerbroek. Dat waren dan eerder bijgeluiden die je zelf hoort tussen het spelen door en niet echt meer op de opnames.

TIm Hemmen
8 juli 2013, 22:36
ik gebruik zelf voor mijn Ibanez RG een strap van Planet Waves met ingebouwde straplock, werkt perfect voor mij :)

Cue Zephyr
8 juli 2013, 23:08
Je kunt ook een locking strap kopen. Zover ik weet heeft alleen Planet Waves deze. Werkt prima voor mij. Voor mijn akoestische heb ik ook gekozen voor het Grolsch-ringetje voor het ene uiteinde. Aan de onderkant (waar de jack zit) past het niet en is het ook minder noodzakelijk. Daar schuift 'ie alleen (zelden) vanaf als ik zit.

Jasper.
9 juli 2013, 22:16
Ik heb er echt last van. Electrische gitaar. Maar ik heb ook een floyd. Misschien dat de veren die schokjes versterken?

stijnkenens
9 juli 2013, 23:09
Bij een gitaarwinkel in Antwerpen krijg je ze gratis (wel maar 2 per persoon, anders zouden ze heel de pot leeg roven, natuurlijk) Ik weet wel niet waar ze vandaan komen, maar er zit een klein groen randje aan ... Dus het zijn niet de originele, denk ik?

En blijkbaar heeft Fender ze uitgebracht.
Terwijl ze via 'de bassist' grolsch hadden aangemoedigd om ze (gratis) te laten verdelen in muziekwinkels, als reclame enz...
Maar ze zijn er niet op in gegaan ... tja, jammer.




s.

pim raaijmakers
12 juli 2013, 16:45
Dat die ringetjes 1, 50 euro kosten is niet echt vreemd. Ik heb wel eens een biertje gebrouwen en die ringen kosten bij brouwland ook 1, 50 voor tien stuks. Neemt niet weg dat je voor iets meer er nog een lekkernij bij krijgt....