View Full Version : Guitar Straps?
mdb
25 december 2005, 14:17
Hey all,
Ik heb een gitaarstrap om mijn gitaar zitten alleen hij is er al een paar keer afgeschoten, gelukkig kon ik de gitaar nog vast houden maar goed. Ik wil dit liever voorkomen maar hoe? De strap schiet bij de bovenkant eraf. Heeft iemand tips? Ik dacht zelf aan het gaatje dichtnaaien, als ik tijd heb zal ik wat foto's maken...
GibsonDC
27 december 2005, 11:36
Om een grolsch fles zit zo'n rood ding die kun je er afhalen en dan over de schroef zetten waar je band over heen zit. :-D
hadv
27 december 2005, 17:27
je kunt ook straplocks kopen (per paar)
mdb
27 december 2005, 18:46
Ja was advies vragen bij mijn gitaarboer en hij raadde me die locks aan werken perfect :D!
Herman
28 december 2005, 14:04
Om een grolsch fles zit zo'n rood ding die kun je er afhalen en dan over de schroef zetten waar je band over heen zit. :-D
het mag nog zo goed werken...maar het klinkt nogal....primitief :P
Doe mij maar strap locks :D
bat
28 december 2005, 15:08
het mag nog zo goed werken...maar het klinkt nogal....primitief :P
Doe mij maar strap locks :D
Zelfs redelijk grote gitaristen gebruiken deze methode...
Maar ik persoonlijk ben ook meer van de straplocks.
hoofd
28 december 2005, 16:16
Grolsch dingen rulen, ik gebruik ze al jaren en ze hebben me nog nooit teleurgesteld.
up-guitarman
3 januari 2006, 01:04
Ik heb op mijn Telecaster Schaller straplocks staan en op mijn Yamaha Dunlops.
Ik raad die van Schaller aan, de Dunlops zijn ook OK, maar je moet ze regelmatig een lekje olie geven, anders durven ze wel eens niet goed vastklikken.
SBloke
3 januari 2006, 01:46
Grolsch dingen rulen, ik gebruik ze al jaren en ze hebben me nog nooit teleurgesteld.
hoe mag dat systeem er dan uit zien??
Lithium
3 januari 2006, 16:20
drink een grolsch beugel leeg,
eenmaal gedaan zie je op de bovenkant een rood rubberen ringetje, met beleid haal je dat eraf.
eenmaal gedaan (2 of meer is beter :D ) doe je de strap op je gitaar en daarna die grolsch dingetjes
simpel, werkt bij mij altijd
olaf reijnders
3 januari 2006, 17:24
Ik vind het geen gezicht, no'n rood ringetje.
Walternativo
3 januari 2006, 17:49
denk wel dat t bij mijn gitaar staat :) ik houd van zwart en rood
SBloke
8 januari 2006, 11:53
drink een grolsch beugel leeg,
eenmaal gedaan zie je op de bovenkant een rood rubberen ringetje, met beleid haal je dat eraf.
eenmaal gedaan (2 of meer is beter :D ) doe je de strap op je gitaar en daarna die grolsch dingetjes
simpel, werkt bij mij altijd
Rock 'n' Roll ! :D
BLOK182
8 januari 2006, 13:30
Straplocks doen het bij mij goed. Wèl om de zoveel tijd ff kijken of het schroefje nog goed vastzit bij het ringetje. Die dingen zijn me ooit nog wel eens uiteen gevallen tijdens het spelen, das kut! Heb ze nu vastgezet met blanke nagellak. Stunttime!!
AART
8 januari 2006, 17:42
Grolsch beugels.
Meer plezier met het plaatsen :-D