PDA

View Full Version : Tips voor multi-effect gevraagd! Korg, Boss, behringer?



MetalPunk
24 december 2005, 18:33
test bblablabalba

MetalPunk
24 december 2005, 18:33
Ik ben dringend toe aan een nieuwe multi-effect pedaal... alleen dit keer een met een wat betere kwaliteit en met meer mogelijkheden..
Ik zat zelf te denken aan een korg 1500g of 3000g.
Ik heb zelf voor de rest helemaal geen ervaring met duurdere multi's..
Iemand tips voor me wat ik absoluut niet moet nemen en wel?
Ik speel vooral metal, trash, en alles in die richting...

bvd!!

Vampire
24 december 2005, 21:19
Ik ben dringend toe aan een nieuwe multi-effect pedaal... alleen dit keer een met een wat betere kwaliteit en met meer mogelijkheden..
Ik zat zelf te denken aan een korg 1500g of 3000g.
Ik heb zelf voor de rest helemaal geen ervaring met duurdere multi's..
Iemand tips voor me wat ik absoluut niet moet nemen en wel?
Ik speel vooral metal, trash, en alles in die richting...

bvd!!

RITUEEL STENIGEN!!! :razz: (sorry, heb ik ooit eens gezegd dat ik dat zou doen als mensen dat woord verkeerd schreven!)

Waarom een duurder multi-effect? waarom geen losse effecten, heb je daar over nagedacht? Losse effecten zijn, mits je je er een beetje in verdiept toch vaak wat beter dan een multieffect. En je gebruikt de meeste dingen vaak toch niet.
Als je toch wat zoekt, vergeet dan niet naar de Boss GT series te kijken (GT5, GT6 etc.). Tweedehands zijn die voor hele redelijke prijzen te krijgen...

Mufftin
24 december 2005, 21:25
Zoom nogwat nogwat klinkt ook lekker :D

Shifty
24 december 2005, 21:48
Ik heb net een zoom G 2.1 u besteld... schijnt goed te klinken. Zou je ook 's kunnen proberen. Er is overigens ook een 7.1 ofzo van, die's uitgebreider.

E-J
24 december 2005, 22:03
Als je metal speelt, heb je toch meestal alleen maar een dikke distortion te hebben? Ga gewoon voor pedaaltjes zou ik zeggen

bat
24 december 2005, 22:55
Als je metal speelt, heb je toch meestal alleen maar een dikke distortion te hebben? Ga gewoon voor pedaaltjes zou ik zeggen
En Chorus (voor de 'cleane' stukjes). En delay, voor de solo's. En een equalizer-pedaaltje om het midden weg te draaien (maar net voldoende mid over te houden om nog door de mix te komen.

Ik kan me daarom voorstellen dat een multi-effect tot de opties behoort.

Maar ik ben toch ook wel van de losse pedaaltjes. Met een multieffect heb je toch net die dingen die je niet nodig hebt en wat er dan wel op zit, klinkt de helft van de tijd net niet zoals je wilt dat het klinkt.

robert-gitarist
25 december 2005, 15:17
Och ik speel ook metal,diverse soorten metal maar ik gebruik bijna geen pedalen.Ik heb véél multi effecten gehad maar heb ze telkens weer weg gedaan..Het haald het gewoon niet bij losse pedalen.Maar goed.
Als je metal speeld is het geen dat je nodig hebt: een dikke vette distortion, delay en een Chorus of misschien nog een Wah.
Die distortion haal je niet zo ff uit een pedaaltje,als je echt een mooie scheur wilt hebben zul je toch beter kunnen gaan kijken na een goeie amp (tip: Randall). Ik heb zelf 2 Randall's en speel daar op met een LTD Viper met EMG's en dat geluid is echt mega bruut.Ik gebruik veder alleen een Chorus,Delay,Whammy en een wah en thats it..
Kortom nog fucking multi effect meer :D :P

MetalPunk
28 december 2005, 18:58
Och ik speel ook metal,diverse soorten metal maar ik gebruik bijna geen pedalen.Ik heb véél multi effecten gehad maar heb ze telkens weer weg gedaan..Het haald het gewoon niet bij losse pedalen.Maar goed.
Als je metal speeld is het geen dat je nodig hebt: een dikke vette distortion, delay en een Chorus of misschien nog een Wah.
Die distortion haal je niet zo ff uit een pedaaltje,als je echt een mooie scheur wilt hebben zul je toch beter kunnen gaan kijken na een goeie amp (tip: Randall). Ik heb zelf 2 Randall's en speel daar op met een LTD Viper met EMG's en dat geluid is echt mega bruut.Ik gebruik veder alleen een Chorus,Delay,Whammy en een wah en thats it..
Kortom nog fucking multi effect meer :D :P

yoo gasten, thnx voor de reacties.
wat je zegt zit wel wat in robert, ik heb hoofdzakelijk een multi nodig voor thuis... meer om wat rond te kloten en omdat ik een versterker heb waar niet echt een bizar goed distortion kanaal op zit etc. etc. Als ik oefen met me band gebruik ik wel gewoon losse pedaaltjes alleen ik vraag me af wat beter is... distortion/overdrive uit een pedaaltje of gewoon een bruute versterker met een a/b switch fzo?? net wat je zegt, misschien randall of H &G fzo??

MetalPunk
28 december 2005, 19:02
correctie, Hughes and Kettner i.pv H&G duhh

Dirk_Hendrik
28 december 2005, 21:24
alleen dit keer een met een wat betere kwaliteit en met meer mogelijkheden..


En dan heb je Bore-ringer in je topictitel staan??

MetalPunk
29 december 2005, 11:18
alleen dit keer een met een wat betere kwaliteit en met meer mogelijkheden..


En dan heb je Bore-ringer in je topictitel staan??

jup, maar dat is natuurlijk geheel gezien vanuit mijn standpunt he!
K'had die V-amp Pro van Behringer laatst bij een vriend gecheckt, maar ik moet zeggen voor mij is dat kwaliteitsverschil zeer groot vergeleken met wat voor multi's ik eerst zat te kloten. naja, Dirk, jij zal wel al wat meer jaartjes ervaring hebben en ongetwijfeld al wat betere spullen versleten hebben dus laat ik er maar niks van zeggen :razz:

Alpha
5 januari 2006, 12:18
Als je begint met effecten kun je best een Behringer V-amp kopen.
Er worden soms slechte dingen over gezegd maar ik heb er een en die klinkt echt behoorlijk, ook de prijs mag er wezen...

Nu heb ik een Boss GT-5, die is echt beter en veel meer mogelijkheden, maar ik denk niet dat die nog verkocht word...(ten onrechte natuurlijk)
want die moet niet onderdoen voor de GT-6 of GT-8 (die iets meer effecten hebben)
de GT-5's zijn wel nog 2de hands te krijgen aan een zeer goede prijs (€150 schat ik)
Maar als je juist begint met multi-effecten zit er op de GT-5 veeeeeel te veel zever die je nooit gebruikt, maar zou een goede koop zijn...