PDA

View Full Version : YEAH!!!!! EINDELIJK!!!!



Orpheo
24 december 2005, 17:54
Ik heb m EINDELIJK: een 3 pickup les paul custom BLACK BEAUTY, 1976!!!!! ik heb er ZO lang op lopen azen, NIET normaal. en ik heb m. ik heb er maar even nog op kunnen spelen, ik ga zo weer verder pielen, maar man oh man wat een sound!!

ik heb mn sovtek set, mn fender '84/86 strat en mn rooie custom erop ingeruild. waarom zoveel denk je?

de sovtek was leuk voor clean, maar niets wat ik niet met de marshall kon, en ommodden, ach, ik verzin wel wat voor mn pws, ik kloot bv wel aan met zo'n epi valve junior oid. overigens, voor mn PWS HOEF ik niet eens die amp te modden, dus waarom ie er nog stond, ik weet t niet.

de strat: ik had m, maar toen mn LP eenmaal gefixed was, merkte ik de tekortkomingen van de strat. de trem, de singlecoils, t (gebrek aan) gewicht (sorry, massa), etc etc, neej, ik blijf bij les paul.

en die rooie: tja, tis bekend dat ik m foeilelijk vond, en nu heb ik m kunnen ruilen voor deze axe (in betere conditie en betere sound!). ik=bllij!! zo komen nog wel pics. ff wat foto's maken :oops:

VooDoo
24 december 2005, 18:02
Zo zo jonge:)

Klinkt goed, je hebt wel heel veel ingeruild he :razz:

Maar als je iets graag wilt hebben, moet je er iets voor over hebben :wink: (ouwe rotzooi :-D )

Nu ik nog :razz:

Have fun with it man
:wink:

DREAMMACHINE
24 december 2005, 18:08
nice!...kben benieuwd...is alles nog wel origineel?....

Agent_Smith
24 december 2005, 18:12
Gefeliciteerd Orpheo! Waar blijven de pics? :razz:

AART
24 december 2005, 18:17
gefeliciflapstaart!

Negative K3 fan
24 december 2005, 18:24
je bent gek! waarom heb je dat allemaal ingeruild??? een half stack, een strat en een andere 70s LPC tegen 1 andere 70s LPC.

en trouwens, op welke gitaar loop jij nou niet abnormaal lang lopen azen?

Orpheo
24 december 2005, 18:40
je bent gek! waarom heb je dat allemaal ingeruild??? een half stack, een strat en een andere 70s LPC tegen 1 andere 70s LPC.

en trouwens, op welke gitaar loop jij nou niet abnormaal lang lopen azen?

op een LP standard heritage cherryburst met flametop :D

en nee, ik ben niet gek. t staat te verstoffen. de laatste keer dat ik op de sovtek speelde, was 2 weken geleden.

en die strat, tja, ik ben les paulspeler.

Ritch
24 december 2005, 19:28
Niet doordacht van je; rode LPC's zie je weinig op de markt, en je ruilt hem in voor een zwarte LPC's, die iig meer in de omloop zijn. Los van dat, gefeliciteerd met je ruil :)

Braindead
24 december 2005, 19:45
Gefeliciteerd!

Pictures!!!!!!!

grayfink
24 december 2005, 19:50
Nou eh.. gefeliciteerd dan maar, al snap ik de logica niet helemaal.
Wat je opnoemt als tekortkomingen van de strat, zou ik opnoemen als pluspunt :roll:

Orpheo
24 december 2005, 20:06
Niet doordacht van je; rode LPC's zie je weinig op de markt, en je ruilt hem in voor een zwarte LPC's, die iig meer in de omloop zijn. Los van dat, gefeliciteerd met je ruil :)

wel doordacht. ik vind de rode lp echt godsgruwelijk lelijk. nu maak ik iemand anders blij met een rode :)

@ Grayfink:

tja, een normaal persoon zou die punten die ik opnoemde ook als pluspunt zien, maar ik vind die trem en singelcoils helemaal niets. geef mij maar de TOM, stoptail en hummies van een LP.

foto's moet ik nog maken overigens, want tis nu donker, en ik wil ze t liefst met daglicht maken. vandaar.

Agent_Smith
24 december 2005, 22:12
ik vind die trem en singelcoils helemaal niets. geef mij maar de TOM, stoptail en hummies van een LP.


:-D Zo is dat! Een man naar mijn hart! :-D :lp:

Orpheo
24 december 2005, 22:16
ik vind die trem en singelcoils helemaal niets. geef mij maar de TOM, stoptail en hummies van een LP.


:-D Zo is dat! Een man naar mijn hart! :-D :lp:

ja, die lp is t :D

Agent_Smith
24 december 2005, 22:20
Oja, en welcome to the BB Club!! :wink:

http://img330.imageshack.us/img330/3642/afbeelding0547om.jpg

Orpheo
24 december 2005, 22:29
nouhou! die wil ik ook!!





oh nee, heb ik al :D:D: :lol: :lol:

maar dan dus 3pup, met gold covers er nog op. :cool:
ik moet ook nog even vermelden dat deze ouwe custom de ouwe axe is geweest van ieme.

Orpheo
24 december 2005, 22:30
nouhou! die wil ik ook!!





oh nee, heb ik al :D:D: :lol: :lol:

maar dan dus 3pup, met gold covers er nog op. :cool:
ik moet ook nog even vermelden dat deze ouwe custom de ouwe axe is geweest van ieme.

Orpheo
24 december 2005, 22:30
nouhou! die wil ik ook!!





oh nee, heb ik al :D:D: :lol: :lol:

maar dan dus 3pup, met gold covers er nog op. :cool:
ik moet ook nog even vermelden dat deze ouwe custom de ouwe axe is geweest van ieme.

Daniël_san
24 december 2005, 22:31
heb je hem van ieme gekocht? :lol: Maar gefeli ermee.

Orpheo
24 december 2005, 22:36
heb je hem van ieme gekocht? :lol: Maar gefeli ermee.

neej, hij is m al eeuwen kwijt. ik heb m via iemand anders geruild. en eigenlijk was de ruil niet eens zo heel gek, als je nagaat hoe erg mn rooie eruit zag (lak eraf op sommige plekken, echt grote happen eruit, zakk-wylde style ringen voor gitaar, gebroken slagplaat, etc etc etc) tegen een custom die beduidend meer bespeeld is, maar in overall betere staat is, geen refret heeft gehad, betere hardware heeft, en nog eens mooier is :D:D

grayfink
24 december 2005, 22:52
Hey Orpheo, je moet je sig aanpassen... :wink:

Orpheo
24 december 2005, 23:24
Hey Orpheo, je moet je sig aanpassen... :wink:

net gedaan :D

Riffcrusher
25 december 2005, 10:45
Mooi Orpheo !!!! Gefeliciteerd ! Zalig Kerstfeest ! Hehe...

Cheers !!!
Jo D.

jonathan
25 december 2005, 11:03
gefeliciteerd hoor,
ik ben jaloers..

Bigfoot414
25 december 2005, 12:01
Gefeliciteerd knul! Heb er maar veel plezier van! :D :D

Tis nu back to basix he: LP in een Marshall. Wel heel vet, IK WIL OOK EEN LES PAUL!!!!

Wat ik me nu afvraag: speelt dat niet lastig, die middelste PU? Stoot je daar niet steeds je klauwen tegenaan als je een beetje ruig speelt?

Braindead
25 december 2005, 12:02
Mooie gitaar man! Echt heel erg mooi...
Heel af en toe zou ik er ook wel eentje willen, maar ik weet dat ie mij niet zo ligt i.v.m. afwezigheid van floyd enzo..

Heb je eigenlijk nog foto's van je ouwe rode LP? ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet? Zwart lijkt me wel veel mooier iig

Orpheo
25 december 2005, 12:51
Gefeliciteerd knul! Heb er maar veel plezier van! :D :D

Tis nu back to basix he: LP in een Marshall. Wel heel vet, IK WIL OOK EEN LES PAUL!!!!

Wat ik me nu afvraag: speelt dat niet lastig, die middelste PU? Stoot je daar niet steeds je klauwen tegenaan als je een beetje ruig speelt?

het is even wennen, maar de actie heb ik weer hoog gezet ipv "ibanez-style" laag, zoals het eerst was, overigens zonder fretbuzz, en nu speelt t wat makkelijker.

Punt
25 december 2005, 13:04
Gefeliciteerd, er gaat niets boven een goede LP !

Mare is dat er niet een uit de verkeerde periode?

BassAgent
25 december 2005, 13:08
Wow, tof man! Gefeliciteerd met je axe!

Orpheo
25 december 2005, 13:18
Gefeliciteerd, er gaat niets boven een goede LP !

Mare is dat er niet een uit de verkeerde periode?


zeggen d'r wel meer, dat de jaren 70 slecht zijn. maar ik vind dat dus totaal niet. ik heb dus al eerder een 70ies LP gehad, de rooie (voor 1400 uur krijgen jullie foto's. is a promise :D ) en die was al top, kheb er meerderen bespeeld, (stuk of 15 70ies les pauls, 13 customs, 2 deluxes) en ik heb maar 1 keer een misser gezien, dat was een deluxe. maar dat was geen misser qua hout, maar qua pickup, er was een soldering los geraakt. mij custom had nog steeds dezelfde wiring als die toen 30 jaar geleden is gemaakt, en niets is veranderd, tot ik aan kwam zetten en m bijna trashde met de mods :oops:

ik zal t zo zeggen: zoek je even goed naar een 70ies LP, dan heb je een axe die imo beter is dan menig huidige USA gibson, en zelfs beter dan sommige customshops.

ik ben een beetje hypocriet denk ik, omdat ik mn zwarte beter vind dan de rooie. maar dat komt alleen door de kleur waarschijnlijk. tenzij iemand even de 2 gitaren gaat a/b-en, en objectief is, maar dat wordt moeilijk denk ik :D

Orpheo
25 december 2005, 13:21
Gefeliciteerd, er gaat niets boven een goede LP !

Mare is dat er niet een uit de verkeerde periode?


zeggen d'r wel meer, dat de jaren 70 slecht zijn. maar ik vind dat dus totaal niet. ik heb dus al eerder een 70ies LP gehad, de rooie (voor 1400 uur krijgen jullie foto's. is a promise :D ) en die was al top, kheb er meerderen bespeeld, (stuk of 15 70ies les pauls, 13 customs, 2 deluxes) en ik heb maar 1 keer een misser gezien, dat was een deluxe. maar dat was geen misser qua hout, maar qua pickup, er was een soldering los geraakt. mij custom had nog steeds dezelfde wiring als die toen 30 jaar geleden is gemaakt, en niets is veranderd, tot ik aan kwam zetten en m bijna trashde met de mods :oops:

ik zal t zo zeggen: zoek je even goed naar een 70ies LP, dan heb je een axe die imo beter is dan menig huidige USA gibson, en zelfs beter dan sommige customshops.

ik ben een beetje hypocriet denk ik, omdat ik mn zwarte beter vind dan de rooie. maar dat komt alleen door de kleur waarschijnlijk. tenzij iemand even de 2 gitaren gaat a/b-en, en objectief is, maar dat wordt moeilijk denk ik :D

Orpheo
25 december 2005, 13:46
FOTO'S!!!!

zijkant headstock

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpblackheadstockside.jpg

achterkant van de LP. let op de bucklerash. deze is zoveel meer kleiner dan op de rode.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpblackback.jpg

totaalaanzicht
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpblacktotal.jpg

voorkant minus hals
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpblackfront.jpg

achterkant headstock. incl. serienummer
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpblackheadstockback.jpg

de nek lakschade. wellicht kan iemand " zien" wat voor profiel t is? maakt me eigenlijk geen ruk uit; t speelt lekker, ghehe

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpblackneckwear.jpg

en de rode, voor de liefhebbers

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/3add7ef6.jpg

Arjo
25 december 2005, 14:01
Wow :o vet ding man!! gefeli

Orpheo
25 december 2005, 14:02
Wow :o vet ding man!! gefeli

welke, de rooie of zwarte? :D

Roque
25 december 2005, 14:07
De zwarte= 8-)

Ik zoek ook nog een oude zwarte custom maar dan met 2Pu's

EpiCenturiesAWAy
25 december 2005, 14:10
WHOA! Super vet!
Dit is ook de eerste keer dat ik een les paul met 3 pick-ups mooi vind!
Prachtig! nog Super veel plezier!

Orpheo
25 december 2005, 14:10
De zwarte= 8-)

Ik zoek ook nog een oude zwarte custom maar dan met 2Pu's

dat was mn eerste keus, om eerlijk te zijn, maar een 3pup is iets zeldzamer. in the bluebook stond ooit hoeveel 3pup customs er in '76 gemaakt zijn. van de winered weet ik t al; 200.

ik heb ooit een 2pup BB '76 laten lopen. die was van iemand van de golden earring, zo uit mn hoofd, moest 1900 opbrengen. verdomme, niet gekocht. ik baal er nog steeds van.

maar ach, mn huidige is een goeie vervanger :D:D

Orpheo
25 december 2005, 14:11
De zwarte= 8-)

Ik zoek ook nog een oude zwarte custom maar dan met 2Pu's

dat was mn eerste keus, om eerlijk te zijn, maar een 3pup is iets zeldzamer. in the bluebook stond ooit hoeveel 3pup customs er in '76 gemaakt zijn. van de winered weet ik t al; 200.

ik heb ooit een 2pup BB '76 laten lopen. die was van iemand van de golden earring, zo uit mn hoofd, moest 1900 opbrengen. verdomme, niet gekocht. ik baal er nog steeds van.

maar ach, mn huidige is een goeie vervanger :D:D

Punt
25 december 2005, 14:35
Argh, nu wil ik er ook een :(

vulvasonic
25 december 2005, 15:49
Heerlijk!

Lekker, zo'n afgeragde zwarte, vaal geworden en vergeelde Les Paul!
Ziet er schitterend uit. Zou het prima doen als vriendinnetje voor mijn afgeragde zwarte, vaal geworden en vergeelde ES 347!!!!!

Sommige dromen blijken vaak net iets te duur...... :-?

frekie
25 december 2005, 16:10
Ik heb het vaker gepost. Ik had vroeger een zwarte LPC 1974, heb ik mid 80s verkocht voor 1250 HFL :oops: Ik denk niet dat ik hem nu nog zou kunnen tillen :-D
Ik heb nu een Jap Tokai LP sunburst met SD, gaat niet weg en ook niet meer de deur uit. Daarvoor heb ik nu een echte Richwood Lp Tobacco sunburst met GFS crunchy Pafs :-D

BLOK182
25 december 2005, 17:08
Congrats kerel, LP customs rulen!! Toch vind ik die rooie niet lelijk, staatie weer bij maxguitars te koop? Alsie lekker speelt...staat boeit me niezo, op het podium is het toch maximaal raggen 8-)

Negative K3 fan
25 december 2005, 17:33
die rode is echt veel beter

Wormaap
25 december 2005, 18:03
Persoonlijk vind ik de rode ook een stukkie mooier, maar whatever. Als jij er maar tevreden mee bent ;)

Agent_Smith
25 december 2005, 20:06
Mare is dat er niet een uit de verkeerde periode?

Nee hoor, dat is gelul! Ik ga alleen nog maar voor 70s Les Pauls!! 8-)

Bigfoot414
25 december 2005, 23:52
Niets zo persoonlijk als iemands eigen smaak.

Maar DAMN!! echt fucking zonde dat je die mooie rooie voor zo'n
'zwarte-met-iets-extra's' hebt ingeruild.

Ik zou iemand heel erg pijn willen doen(moord gaat me net iets te ver :D ) om ooit zo'n prachtinstrument als die rooie in handen te krijgen.


m.a.w
Wakostdanou??

Punt
26 december 2005, 01:48
Mare is dat er niet een uit de verkeerde periode?

Nee hoor, dat is gelul! Ik ga alleen nog maar voor 70s Les Pauls!! 8-)

Een overtuigend betoog, ik ben om :)

Orpheo
26 december 2005, 05:10
ik heb mij rooie gekocht voor 1600 euro. maar let wel!!! de winered custom werd geintroduceerd in 1976! dus een winered uit 1976 is verdomd zeldzaam. voor hoeveel ie nu weggaat weet ik dus niet.

sommigen vinden het zonde dat ik mijn rooie heb ingeruild voor de zwarte. nee, ik vind van niet. immers, mijn (2e) droomgitaar was/is een 3pup LP custom BB. mn 1e is nl de "pagesig", om t makkelijk te benoemen. t is nu met de BB alsof ik gewoon gevonden heb waar ik zolang naar opzoek was; de feel, de vibe. sound nog niet; ik wil nl andere pups; deze zijn nl veel te trebly; past niet echt lekker met de marshall. ga ik nl treble terugdraaien, verliest de tone wat chime, en wordt t modderig, terwijl mn vorige custom dat niet had. ik kan nu " eindelijk" de pups erin steken die ik ECHT wil: superdistortion in brug, air norton in hals. mid blijft. die's namelijk perfect. wiring wordt ook iets anders.

Orpheo
26 december 2005, 05:11
ik heb mij rooie gekocht voor 1600 euro. maar let wel!!! de winered custom werd geintroduceerd in 1976! dus een winered uit 1976 is verdomd zeldzaam. voor hoeveel ie nu weggaat weet ik dus niet.

sommigen vinden het zonde dat ik mijn rooie heb ingeruild voor de zwarte. nee, ik vind van niet. immers, mijn (2e) droomgitaar was/is een 3pup LP custom BB. mn 1e is nl de "pagesig", om t makkelijk te benoemen. t is nu met de BB alsof ik gewoon gevonden heb waar ik zolang naar opzoek was; de feel, de vibe. sound nog niet; ik wil nl andere pups; deze zijn nl veel te trebly; past niet echt lekker met de marshall. ga ik nl treble terugdraaien, verliest de tone wat chime, en wordt t modderig, terwijl mn vorige custom dat niet had. ik kan nu " eindelijk" de pups erin steken die ik ECHT wil: superdistortion in brug, air norton in hals. mid blijft. die's namelijk perfect. wiring wordt ook iets anders.

Agent_Smith
26 december 2005, 09:27
Mare is dat er niet een uit de verkeerde periode?

Nee hoor, dat is gelul! Ik ga alleen nog maar voor 70s Les Pauls!! 8-)

Een overtuigend betoog, ik ben om :)

Graag gedaan :-D

vester86
26 december 2005, 11:39
gefeliciteerd ermee orpheo, ik ben toch wel erg benieuwd naar die custom, zeker nu ik op die winered heb gespeeld :-)

d'oh
26 december 2005, 11:46
congrats
supergaaf gitaartje, hij is echt tienduizend maal mooier dan die winered custom
wat voor humbuckers zitten er nu in, waar je niet zo tevreden over bent dan?
die superdistortion klinkt ook zo lekker, dat is sowieso een goede keus
:wink:

Chroxy
26 december 2005, 11:54
de nieuwe BB vind ik geweldig mooi!

maar toch vraag ik me af? Je hebt je winered (1600+) + strat + Sovtek ingeleverd tegen die BB, heb je dan niet veel te veel betaald?

En dan klinkt hij (nu) ook nog minder als je winered? Dus zul je nog meer geld aan elementen moeten uitgeven..

ACSlater
26 december 2005, 13:22
Ik heb ook een LP Custom WR. Die van mij is nog iets meer "customized". De pickups zijn verwisseld voor Seymour Duncan Alnico Pro II's. Meteen ook twee push/pull pots op laten zetten zodat beide humbuckers gesplit kunnen worden naar singlecoils (aanrader!). Omdat m'n LP's bindingen behoorlijk vergeeld zijn, heb ik er zebra's in laten zetten. Dit gaat erg goed samen. Ik was al van plan om er gouden kapjes op te doen maar nu ik Orpheo's foto zie, vind ik em met de zebra's toch wat mooier. Als ik weer terug in NL ben dan plaats ik wel eens een foto.

@Orpheo: heb je nu de actie verhoogd? Nou ist geen fretless-wonder meer. Dit vind ik nou juist het fijne van een LPC.

ACSlater
26 december 2005, 13:23
Ik heb ook een LP Custom WR. Die van mij is nog iets meer "customized". De pickups zijn verwisseld voor Seymour Duncan Alnico Pro II's. Meteen ook twee push/pull pots op laten zetten zodat beide humbuckers gesplit kunnen worden naar singlecoils (aanrader!). Omdat m'n LP's bindingen behoorlijk vergeeld zijn, heb ik er zebra's in laten zetten. Dit gaat erg goed samen. Ik was al van plan om er gouden kapjes op te doen maar nu ik Orpheo's foto zie, vind ik em met de zebra's toch wat mooier. Als ik weer terug in NL ben dan plaats ik wel eens een foto.

@Orpheo: heb je nu de actie verhoogd? Nou ist geen fretless-wonder meer. Dit vind ik nou juist het fijne van een LPC.

Orpheo
26 december 2005, 14:00
de nieuwe BB vind ik geweldig mooi!

maar toch vraag ik me af? Je hebt je winered (1600+) + strat + Sovtek ingeleverd tegen die BB, heb je dan niet veel te veel betaald?

En dan klinkt hij (nu) ook nog minder als je winered? Dus zul je nog meer geld aan elementen moeten uitgeven..

hij klinkt niet minder, hij klinkt anders, veel punchier, veel strakker, en met meer treble. nieuwe pickups is geen kostenpost; die moesten er toch komen.

hij kostte ook niet teveel, want ik heb voor de winered TOEN 1600 betaald, maar bij de ruil verlies je natuurlijk wel iets. ik heb voor de LP in totaal terug gekregen, 1370 euro... als je weet hoe erg ie gemod was (vester86 weet dat wel, ghehe) en in wat voor staat ie was, vind ik dat nog zeer, zeer royaal.

@acslater:

no offence, maar actie heeft toch niets te maken met hoogte van frets? :???: hij speelt nl beter, en ik vind hoge actie lekkerder; ik heb dan iets meer controle, en bends gaan beter. ik bend graag heel hoog, en met lage actie loopt het te snel aan, zeg maar.

over jou lp, met gouden kapjes; ik heb een winered gezien, een nogal donkere (zoals de mijne) die had in de brug een zebra, en in de hals een goud kapje. ik denk dat jij ook wel zoiets hebt, en dat is ECHT een aanrader. grandioos mooi.

in mijn custom wil ik overigens dus de superdistortion en air norton doen. master volume master tone (want per pup vol en tone zoals bij normale LP is ondoenlijk bij deze). en dan, als dat past, iets als de pagewiring; single serie parallel per pickup, en faseswitch, en een push pull voor middelste humbucker.

Orpheo
26 december 2005, 14:01
de nieuwe BB vind ik geweldig mooi!

maar toch vraag ik me af? Je hebt je winered (1600+) + strat + Sovtek ingeleverd tegen die BB, heb je dan niet veel te veel betaald?

En dan klinkt hij (nu) ook nog minder als je winered? Dus zul je nog meer geld aan elementen moeten uitgeven..

hij klinkt niet minder, hij klinkt anders, veel punchier, veel strakker, en met meer treble. nieuwe pickups is geen kostenpost; die moesten er toch komen.

hij kostte ook niet teveel, want ik heb voor de winered TOEN 1600 betaald, maar bij de ruil verlies je natuurlijk wel iets. ik heb voor de LP in totaal terug gekregen, 1370 euro... als je weet hoe erg ie gemod was (vester86 weet dat wel, ghehe) en in wat voor staat ie was, vind ik dat nog zeer, zeer royaal.

@acslater:

no offence, maar actie heeft toch niets te maken met hoogte van frets? :???: hij speelt nl beter, en ik vind hoge actie lekkerder; ik heb dan iets meer controle, en bends gaan beter. ik bend graag heel hoog, en met lage actie loopt het te snel aan, zeg maar.

over jou lp, met gouden kapjes; ik heb een winered gezien, een nogal donkere (zoals de mijne) die had in de brug een zebra, en in de hals een goud kapje. ik denk dat jij ook wel zoiets hebt, en dat is ECHT een aanrader. grandioos mooi.

in mijn custom wil ik overigens dus de superdistortion en air norton doen. master volume master tone (want per pup vol en tone zoals bij normale LP is ondoenlijk bij deze). en dan, als dat past, iets als de pagewiring; single serie parallel per pickup, en faseswitch, en een push pull voor middelste humbucker.

grayfink
26 december 2005, 15:12
Acslater zegt ook helemaal niet dat actie met frethoogte gerelateerd wordt. Een fretlesswonder heeft En lage frets En lage actie. Als jij de actie hoger zet maakt die dus geen recht meer op de kwalificatie fretlesswonder.
Al met al geloof ik toch niet dat je een slimme ruil hebt gedaan. Toen ik 20 was (Héél lang geleden :roll: ) was ik net zo. Ik had een geweldige Ibanez Destroyer, perfecte afstelling, geen krasje er op, monsterachtig goed etc. Die ruilde ik voor een Tokai LP (Goede deal) die ik weer ruilde voor een Ibanez blazer die ik weer ruilde voor.. ik weet het niet eens meer. Uiteindelijk had ik een waardeloze stratachtige Yamaha over.
Als je begint met zinnen als "nieuwe pups is geen kostenpost, want die wou ik toch al.." en dergelijke goedpraterij, denk ik dat je in je achterhoofd ook wel weet dat je geen fijne ruil hebt gedaan.
Maar goed, geeft niet. Door schade en schande wordt je wijs.

N.B. Ik vind de zwarte LP ook wel heel mooi hoor...

Orpheo
26 december 2005, 15:32
Acslater zegt ook helemaal niet dat actie met frethoogte gerelateerd wordt. Een fretlesswonder heeft En lage frets En lage actie. Als jij de actie hoger zet maakt die dus geen recht meer op de kwalificatie fretlesswonder.
Al met al geloof ik toch niet dat je een slimme ruil hebt gedaan. Toen ik 20 was (Héél lang geleden :roll: ) was ik net zo. Ik had een geweldige Ibanez Destroyer, perfecte afstelling, geen krasje er op, monsterachtig goed etc. Die ruilde ik voor een Tokai LP (Goede deal) die ik weer ruilde voor een Ibanez blazer die ik weer ruilde voor.. ik weet het niet eens meer. Uiteindelijk had ik een waardeloze stratachtige Yamaha over.
Als je begint met zinnen als "nieuwe pups is geen kostenpost, want die wou ik toch al.." en dergelijke goedpraterij, denk ik dat je in je achterhoofd ook wel weet dat je geen fijne ruil hebt gedaan.
Maar goed, geeft niet. Door schade en schande wordt je wijs.

N.B. Ik vind de zwarte LP ook wel heel mooi hoor...

ik denk dat ik me verkeerd verwoorde, sorry. die nieuwe pups zijn nl geen extra kostenpost, want ik wilde de rooie nl ook al nieuwe pups geven, dezelfde als de BB nu.

tja, wellicht slechte deal? ik denk van niet. immers, ik aasde sowieso al op een BB, en die rooie vond ik sowieso FUCKING lelijk, zoals velen wel weten. dus ik heb nu de LPC die ik ECHT wil, en niet een, imo, slap aftreksel...

grayfink
26 december 2005, 15:51
Als jij er blij mee bent is het prima, het gaat mij verder ook niets aan.
Ik kan je alleen wel vertellen, dat je over een jaartje of zo de honeyburst helemaal het einde vind, en later weer een cremekleurige custom, en dan weer een PRS of zo en uiteindelijk kom je toch weer bij een strat.
Het gaat hoe dan ook een smak geld kosten, niets zo veranderlijk als de mens.

Orpheo
26 december 2005, 15:54
Als jij er blij mee bent is het prima, het gaat mij verder ook niets aan.
Ik kan je alleen wel vertellen, dat je over een jaartje of zo de honeyburst helemaal het einde vind, en later weer een cremekleurige custom, en dan weer een PRS of zo en uiteindelijk kom je toch weer bij een strat.
Het gaat hoe dan ook een smak geld kosten, niets zo veranderlijk als de mens.

die honeyburst, daar zit ik sowieso op te azen, maar das allang bekend.

die andere gitaren, denk t ook niet. ik vind ze nl niet mooi, en een PRS of strat is t niet voor mij, heb ik al eens gehad/naar gekeken om te hebben.

BLOK182
26 december 2005, 16:07
Mare is dat er niet een uit de verkeerde periode?

Nee hoor, dat is gelul! Ik ga alleen nog maar voor 70s Les Pauls!! 8-)
Mij hoor je ook niet klagen over mijn naturel '73 LP Custom! Vind die ouwe LP's zowiezo ontzettend veel mojo hebben, ideale jakkerplanken als je het mij vraagt, na dik 30 jaar rock n roll boeit een krasje meer of minder niet meer :)

Punt
26 december 2005, 16:19
Als jij er blij mee bent is het prima, het gaat mij verder ook niets aan.
Ik kan je alleen wel vertellen, dat je over een jaartje of zo de honeyburst helemaal het einde vind, en later weer een cremekleurige custom, en dan weer een PRS of zo en uiteindelijk kom je toch weer bij een strat.
Het gaat hoe dan ook een smak geld kosten, niets zo veranderlijk als de mens.

Dat hoeft niet altijd hoor, ik speel al m'n hele leven op LP's,
Ben wel steeds hogere eisen aan de kwaliteit gaan stellen: Ik begon met een Ibanez LP, toen een Framus LP, toen een Gibson LP Studio, toen een LP Classic, toen een R7 en nu een R9 :)

Vanwege de goede inruilwaarden heeft dat niet veel afschrijving gekost.
Vooral de betere gitaren zie ik als een investering.

Ik heb natuurlijk wel andere gitaren naast de LP's maar die neem ik bijna nooit mee naar gigs.

Kortom een vasthoudende LP speler :)

Punt
26 december 2005, 16:22
grr

Punt
26 december 2005, 16:24
:(

Punt
26 december 2005, 16:25
Pfft :o

Punt
26 december 2005, 16:27
8)

Punt
26 december 2005, 16:27
:evil:

Punt
26 december 2005, 17:19
:oops:

Punt
26 december 2005, 17:20
argh

grayfink
26 december 2005, 19:38
Over een jaar praten we wel weer :razz:

Anders Destium
27 december 2005, 13:15
Gefeliciteerd, vette bak :)

Ik zal je niet overladen met allemaal goede raad die je toch al hebt gehad, gewoon je eigen ding blijven doen!

Orpheo
27 december 2005, 14:16
Gefeliciteerd, vette bak :)

Ik zal je niet overladen met allemaal goede raad die je toch al hebt gehad, gewoon je eigen ding blijven doen!

:D tnx :wink: :cool: