PDA

View Full Version : gitaar en computer



anoniem
28 oktober 2001, 19:02
Bestaat er software om beter gitaar te kunnen leren spelen en zo ja wat kan ik het het beste aanschaffen
Ik speel op een Gibson Les Paul
wat zijn jullei ervaringen?

ekkerman
29 oktober 2001, 07:58
er zullen gerust cursussen zijn maar mijn ervaring is ;gewoon luisteren naar muziek van anderen en dit naspelen. op deze manier kun je ontdekken waar je beperking ligt en welke speelstijl het best bij je past .gaande weg krijg je ook meer kijk op wat voor muziek en stijlen er uberhaupt zijn en is.cd's haal je gewoon bij de bieb dus dat kan je de kop niet kosten.ook bij de bieb trouwens hele leerzame boeken met leuke akkoorden van rock tot jazz ,maar ik zou zeggen ; zoek liedjes die je leuk vind en de solo's zelf uit want zo train je niet alleen je vingers maar ook nog eens je gehoor.succes

Kitaarhiero
29 oktober 2001, 10:48
er is wel software, zoals Songplayer en nog een paar programma's. Songplayer is errug goed omdat je via het internet bladmuziek van je favoriete nummers kan opzoeken en uploaden. ikgeloof dat het programma zelfs van de CD af een nummer kan noteren...maar dat weet ik niet zeker. Songplayer geeft ook een backingtrack en schema's voor noten en akkoorden. handig programma.

anoniem
1 november 2001, 12:58
Prebeer een naar http://www.digevent.com te gaan,
dit is online video-les archief....
erg veel leuke toonladders en duidelijk uitgelegd


Op 2001-10-28 18:02, schreef anoniem:
Bestaat er software om beter gitaar te kunnen leren spelen en zo ja wat kan ik het het beste aanschaffen
Ik speel op een Gibson Les Paul
wat zijn jullei ervaringen?