PDA

View Full Version : knallend geluid bij switchen drvie -> clean



mcannegieter
24 december 2005, 16:16
Ik heb een Fender Hot Rod DeVille en ben daar zeer tevreden over. Ik heb alleen gemerkt dat als ik iets aansla op mn gitaar, dit vasthoud en dan switch van (more) drive naar clean er een knallend/ploppend geluid uit mn speakers komt. Is dit normaal voor een buizenversterker of is er iets mis. En als er iets mis is, wat dan en hoe los ik dit op?

Groeten

Maarten

Jeanken
24 december 2005, 16:31
Het is een bekend probleem bij de Hot Rod's, het schakelmechanisme is vrij zwak.
Ik heb ooit een site gezien volledig toegewijd aan mods en geschiedenis enzo van Hot Rods, misschien kent iemand de link?
Daar staat vast iets bij om je te helpen, hele leuke site, alles goed uitgelegd enzo, kzal eens zoeken voor je.

Jeanken
24 december 2005, 16:37
Editten ging niet, maar hier is de link dus: http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

mcannegieter
24 december 2005, 17:52
Ik heb gezocht op die site. De maker weet ook niet waar het van komt maar zegt wel dat hij het geluid alleen hoort bij lagere volumes. Toch wil ik graag weten of anderen een oplossing hiervoor hebben.

Maarten

mcannegieter
24 december 2005, 17:55
Ik heb gezocht op die site. De maker weet ook niet waar het van komt maar zegt wel dat hij het geluid alleen hoort bij lagere volumes. Toch wil ik graag weten of anderen een oplossing hiervoor hebben.

Maarten

mcannegieter
26 december 2005, 11:32
Weet iemand nog hoe dit probleem opgelost kan worden?

AART
26 december 2005, 11:52
ik denk dat je eens naar een goede tech moet(van weelden oid), die kan het schakelmechanisme vast wel repareren/aanpassen zodat je geen tik meer hoort.

dejohan
26 december 2005, 12:42
Ik denk dat het relais dat instaat voor het channel switching versleten is. Is hier al eenz behandeld, zoek het eens op.

patricia
26 december 2005, 15:33
geloof het of niet,
maar ik had dat probleem ook met mijn mesa nomad.
ik bellen met bob van dijkmans muziek , en...die zei zit je toevallig met je versterker op dezelfde groep als waar de kolekast op staat :-?
daar KAN ook het ploffen aan liggen.
nou dit dus even uitgetest en.........inderdaad in mijn geval was de koelkast het euvel,als tie aanstond(dus ging koelen) had ik van die plofjes bij het schakelen van mijn solo naar normal.
patricia

lorenz
27 december 2005, 21:29
normaal staat een koelkast alleen in een groep :-?


(of is dat in Nederland anders dan in België?)

mcannegieter
28 december 2005, 10:24
Bij mij zit de koelkast ook niet op dezelfde groep als mn versterker, dus dat kan t niet zijn.