PDA

View Full Version : versterkers uit amerika overschepen???



Vai Himself
8 oktober 2002, 09:02
heeft een van jullie dat eens gedaan? hoe duur zou het zijn om een buizentop van amerika naar nederland te krijgen?

Smutface_a3
8 oktober 2002, 09:57
Waarom denk je dat Mesa Boogie hier zo duur is en Marshall goedkoop!!!

In Amerika is een Marshall bijna twee keer zo duur als een Mesa Boogie omdat de Marshall in Engeland gemaakt wordt!!!

Een Marshall wordt naar Amerika geexporteerd en met Mesa Boogie andersom!!!

Daarom spelen veel Amerikaanse bands met Marshall omdat dit daar duurder is en dit staat natuurlijk rijker!!!

Alles wat bij Mesa Boogie overblijft van een seizoen produceren komt vrij voor de Europese markt!!!

Ik zou gewoon hier je versterker kopen!! Vervoerskosten alleen al per KG!!! Een gemiddelde top weegt al 22 KG...

Erg duur dus!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Smutface_a3 op 2002-10-08 09:59 ]</font>

gerrekat
8 oktober 2002, 10:14
het is niet helemaal waar dat marshalls twee keer zo duur zijn daar, maar feit is dat het verschil daar kleiner is, maar de verzandkosten van een gitaar incl. koffer (ca 12 kg) lopen tegen de $ 200 plus BTW en import kom je dan op zo'n $ 600 alleen voor het verzenden, er zijn natuurlijk manieren om de BTW etc. een beetje te omzeilen, maar als je gepakt wordt zijn de kosten hoog.
En ik weet dat er tegenwoordig scherper gecontroleerd wordt op gitaarspullen, er zijn mij al twee gevallen bekend van iemand die gesnapt is en een hele dikke rekening moest betalen.

Dus onderschat het niet, probeer http://www.beyers-musik.de eens die hebben een hele leuke selectie versterkers voor goede prijzen, en de verzendkosten daar voor een top zijn ongeveer 25 euro (dat is wat ik betaald heb voor een RANDALL CYCLONE top)

Smutface_a3
8 oktober 2002, 10:27
het is niet helemaal waar dat marshalls twee keer zo duur zijn daar, maar feit is dat het verschil daar kleiner is, maar de verzEndkosten.....

welk verschil???

De hele formulering van je zin klopt al helemaal niet...

Ze zijn ook BIJNA twee keer zo duur!!

Maar wat je zegt als je gepakt, om het maar zo te zeggen, wordt dan kan je flink betalen ja!!

Vervoer, invoer en belasting!!!

Je kan beter als je een auto hebt hierheen rijden en daar kijken!!!

http://www.musik-produktiv.de/home/home01d.asp?sid=08102002102843145337-MU40732844R4RJO64N4IK

jpb
8 oktober 2002, 10:43
Ik denk niet dat de grote companies bereid zijn versterkers op te sturen buiten hun tussenhandelaar om. Kleine bedrijven zonder verteg. in Ned mischien wel (bv Dr Z, Carlson). Bedenk dat verzenden niet alleen duur is, maar het gaat nogal een mis (b.v. met USPS heb ik zelf slechte ervaringen) en dan is het een hoop gedoe en tijd.
Oude versterkers (b.v. Fenders) zijn wel vaak veel goedkoper dan in Nederland, zodat je daarmee kunt besluiten dat je het risico aandurft. Reken dan wel op 20% extra kosten voor invoerrechten, bovenop de verzendkosten.
Check bij oude versterkers of ze op 220W/50Hz kunnen lopen, anders moet je er ook nog een extra trantformator aanhangen. Succes in ieder geval

AutoStatic
8 oktober 2002, 15:29
Ha die A3.
Je moet niet zo schreeuwen man!!!

Smutface_a3
9 oktober 2002, 14:09
Sorry Jeremy....