PDA

View Full Version : En nog een Tyler



srv-man
24 december 2005, 14:07
Het hoort hier wel niet thuis, maar de (mogelijke) liefhebbers zitten toch hier.
Om eens wat vergelijk te hebben heb ik nog maar een Tyler aangeschaft. Wel enigszins met de bedoeling een keuze tussen beiden te maken, maar dat gaat denk ik wel lastig worden..... :wink:
Ter referentie een Luke erbij gezet (is trouwens ook een te gekke gitaar). Helaas alleen maar een wazige foto, de BW finish is in het echt vele malen mooier. De Classic (links) had ik dus al en nu een SE erbij.

http://home.casema.nl/kroon/Tylers%20en%20Luke

Rectifier
24 december 2005, 23:05
Mooi spul. Alleen die finish is niet mijn smaak.
Wat is het verschil onderling? Ik had dan liever een heel andere afwerking of ander type gitaar.

Wat wordt je volgende Tyler???

Deze? :D

http://www.artistwd.com/joyzine/zoe/images/aerosmith_tyler.jpg

morris
25 december 2005, 00:36
Te gek man, het zijn super gitaren. Ik heb pas nog een psychedelic vomit in mijn klauwen gehad en ik was meteen verkocht, helaas was mijn beurs het niet met me eens. Wacht nog even met die SE te verkopen :D tot ik weer ben gerecoupereerd van mijn nieuw rack :lol:

LordRiffenstein
25 december 2005, 11:18
Fucking aye, Theo, wat een vet setje gitaren. Ik ben benieuwd naar de review/vergelijking!!

bluegate
25 december 2005, 14:33
Wow... kerstbonus gehad?

Ziet er zeer goed uit! :cool:

LordRiffenstein
25 december 2005, 15:13
Mooi spul. Alleen die finish is niet mijn smaak.
Wat is het verschil onderling? Ik had dan liever een heel andere afwerking of ander type gitaar.

Wat wordt je volgende Tyler???

Deze? :D



Ik denk eerder deze:

http://www.nordiskfilm.fi/images/uploaded/star28leffatahti_LivTyler2.jpg

Chiel
26 december 2005, 11:34
Erg vet Theo! Maar die Luke is wel echt een compleet andere gitaar als de Tyler. Als die Tyler helemaal jou ding is zou ik niet twijfelen en die Luke van de hand doen. Heb je twee fantastische gitaren als main axes!

De Anderson Cobra gaat dus definitief de deur uit? Wat is er zoveel anders tussen de Tylers en de Anderson? Heb twee Cobra's gechecked en ik vind ze waanzinnig. Erg, jammer dat ik momenteel ff geen reserves kan aanboren... Volgende week ff met Paul rond de tafel voor wat aanpassingen in mijn rack en tja, een mens moet zo op zijn tijd ook nog een keertje op wintersport he :wink: . Was anders wel in geweest voor die Cobra 8-) .

Ben zeer benieuwd hoe je gitaar verzameling anno 2006 eruit gaat zien!

Jimi Hendrix
26 december 2005, 14:52
goed bezig!!

Riffcrusher
27 december 2005, 21:29
Ik vind de Tyler die LordRiff postte wel de mooiste ! Hehe...

srv-man
27 december 2005, 21:47
.... :wink:

srv-man
27 december 2005, 21:52
Thnx mannen!


goed bezig!! :-D Mijn vrouw denkt daar heel anders over..... :o ga je daar helemaal voor naar Duitsland, zo'n gitaar had je toch al....

Maar zo als ooit al eens gezegd: alle Tylers zijn gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan de anderen.
Overeenkomsten: houtsoorten (alder body, maple neck, rosewood toets), brug (VS50V), neckshape (1959).
Verschillen:
Classic/SE
2xV60 + Duncan humbucker / 2xV60 + Dimarzio Air Norton
Kluson / Sperzel locking
..... / midboost
6105/6100

De feel is dus enigszins gelijk, klankmatig is het lastig vergelijken, aangezien de midboost op de SE altijd aanstaat. Hierdoor heeft hij een hogere output en een wat meer actief/hifi-achtig karakter. Zelfs met een Demeter Fatboost (vrijwel identiek aan de ingebouwde boost in de SE) klinkt de Classic toch anders.
De SE klinkt harder en voller en (misschien daardoor) vooral high gain wat vloeiender. Bij crunchy geluiden wordt het al snel wat te vol naar mijn smaak, daar blijft de Classic wat transparanter klinken. Maar de verschillen zijn subtiel en met allebei krijg je prachtige geluiden.
Let wel, ik heb op zoldervolume vergeleken, bij hoog volume zal het wel heel anders zijn. Dan zou de midboost van de SE wel eens teveel van het goede kunnen zijn, een bypass op de boost zou dan sowieso wel een goede modificatie zijn. Dan komen ze helemaal dicht bij elkaar.
De Air Norton is trouwens een aangename verrassing, klinkt heel erg lekker, wat cleaner dan de Duncan.

De kwaliteit van de Tylers komt ook naar voren als je de Luke ernaast hoort. Is een hele goede gitaar, maar de Tylers lopen aantoonbaar verder door in het laag, klinken transparanter en levendiger en dan zijn de Tylers toch net een stukkie strakker afgewerkt (neckpocket, etc.).
De 85 klinkt haast een beetje boxy met veel midden en wat minder laag en hoog. Ook onversterkt hoor je dat verschil al, zal ook wel komen door de dikke laklaag van de MM. De EMG's zijn natuurlijk superstrak, maar ook wat minder 3D dan de passieve elementen.
Klinkt een misschien allemaal een beetje negatief, maar zo bedoel ik het niet: alle waar is naar zijn geld, ook de Luke is een erg fijne gitaar met een heel lekkere v-hals.

En de Anderson: ja die is ook fantastisch. Is meer een sophisticated lady terwijl de Tylers wat rauwere beesten zijn. Misschien houd ik haar maar gewoon.....

Squier4ever
29 december 2005, 22:45
6105/6100

euries??? :o :o

srv-man
29 december 2005, 22:57
:-D :-D Het is de aanduiding voor de frets die erop zitten. Dunlop 6105 vs Dunlop 6100

Maar als jij ze het waard vindt, mag je ze ervoor hebben, dan doe ik er ook nog een setje snaren bij :wink:

morris
29 december 2005, 23:32
Mijn volgende gitaar wordt ook een Suhr of een Tyler... Die SE in BW finish blijf ik een fabelachtig mooie gitaar vinden. Damn, mijn rack is nog niet klaar en ik heb alweer gas....

Bedankt Theo!
:D

srv-man
29 december 2005, 23:36
You're welcome Morris!

Je bent niet de enige die GAS krijgt van die Tylers, er zitten al een paar man achter me aan.....

Ik verkeer zelf ook in een continu GAS-delirium. Laatst in Ijsselstein een Suhr met v-hals in handen gehad.....dat wil ik ook!

Ritch
30 december 2005, 17:40
Wat is die finish echt ubergeil! :o ERG jammer dat de kop niet is meegespoten, zou het geheel wat beter bijmekaar passen. Hoeveel betaal je (als ik vragen mag) voor zo'n... iets? :o En is een Floyd optie op zo'n Tyler?

srv-man
30 december 2005, 22:15
Nieuwprijzen liggen rond de 3000 euro, 2ehands gaan ze tussen 2000 en 2300, maar dan moet je wel goed zoeken.
Helaas is dit één van de weinige gitaren die je niet goedkoper kunt krijgen door rechtstreeks uit de USA te importeren, daar liggen 2ehands prijzen vaak nog hoger dan hier.
Kijk ook eens op www.proguitar.de (bestand is weliswaar niet actueel, maar leuk om te checken), www.godlyd.no en www.tylerguitars.co.uk

Floyd is geloof ik wel een optie.

vinni
5 januari 2006, 03:55
Maar......

Neem aan dat je ze bij Erik weg hebt?
Kan in eens geen Tyler gitaar meer ontdekken op zijn site!
Hij had ze namelijk volgens mij wel.....jou schuld! :D

Maar zeker gefeliciteerd met die aankoop. Geweldige gitaar!

Vinni

srv-man
5 januari 2006, 08:33
Vinni bedankt, door jou heb ik trouwens ook GAS gekregen voor een semi-hollow... :wink:

En nee hoor, niet bij Erik, die zit er nog steeds op te wachten (lange levertijd). Eigen import via onze oosterburen, ebay rules.

erik34
6 januari 2006, 10:11
Hallo Theo, hoe bevalt de Luke? Ik heb geen geld meer voor 1 van je tylers! Heb toch een Suhr gekocht in Duitsland, swamp ash, maple neck, indian rosewood board. V60Lp elementen, mooi gitaartje ! Old Lake Placid Blue is de kleur, ga jij ook nog voor de Suhr?

Groet
Erik

http://home.zonnet.nl/dejavu/suhr.jpg

Jimi Hendrix
6 januari 2006, 10:46
Hallo Theo, hoe bevalt de Luke? Ik heb geen geld meer voor 1 van je tylers! Heb toch een Suhr gekocht in Duitsland, swamp ash, maple neck, indian rosewood board. V60Lp elementen, mooi gitaartje ! Old Lake Placid Blue is de kleur, ga jij ook nog voor de Suhr?

Groet
Erik

http://home.zonnet.nl/dejavu/suhr.jpg

Hee das ook mijn kleur:
http://www.jurgenburdorf.nl/suhr.jpg

Rectifier
6 januari 2006, 14:25
Zo jammer van dat chromen kapje op die HB :D

Mooi spul hoor maar ik vind zonder meegespoten kop toch mooier.

Klinkt en speelt dat nog een beetje zo'n Suhr gitaar? :roll: :lol:

Jimi Hendrix
6 januari 2006, 15:13
Zo jammer van dat chromen kapje op die HB :D

Mooi spul hoor maar ik vind zonder meegespoten kop toch mooier.

Klinkt en speelt dat nog een beetje zo'n Suhr gitaar? :roll: :lol:

't is kiezen of delen, òf een kapje over de humbucker òf een meegespoten kop.

erik34
6 januari 2006, 15:14
Ik heb in Duitsland ( Musik-Produktiv) op Fender custom shop strats gespeeld, ook een masterbuilt Fender van ruim 4000,- , maar Suhr speelt gewoon stukken beter, en klinkt echt waanzinnig. De kleur is in sommig lichtval een beetje blauw/turquoise achtig. Ik heb zelf op zo'n beetje alle merken gespeeld , Anderson ,Fender CS, Music Man, PRS, maar deze Suhr hou ik beslist. Heb als 2e gitaar een Fender CS 63 tele, en een PRS McCarty soapbar met trem, maar ik speel echt het meeste op de Suhr. ( hoewel een Tyler ook waanzinnig is hoor, wie weet ooit....)

Erik

jero
6 januari 2006, 19:18
en daar ben ik het nou eens helemaal mee eens. Onderstaand mijn Suhr, wil nog altijd een Tyler erbij, dus eh srv-man..... :D

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Suhr%20Classic/suhr1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Suhr%20Classic/suhr3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Suhr%20Classic/suhr6.jpg

srv-man
6 januari 2006, 21:03
Wel alle #$^$%&%$ :evil:

Plaats ik een topic over een Tyler, verschijnen er ineens allemaal Suhrs!

Maar, zonder gekheid, natuurlijk zijn Suhr ook toppers. Heb er laatst ook één in handen gehad en daar was niets mee (gelukkig kon ik mijn GAS net bedwingen). :wink:

@Erik: gefeliciteerd met je aankoop, lijkt me een te gekke gitaar. Welke neckshape heeft ze? Ik vind zelf die V-shape erg lekker van Suhr. Het was natuurlijk wel eenvoudiger geweest om even naar IJsselstein te fietsen... :razz:
De Luke is een uitstekende gitaar waar ik altijd al een oogje op had, maar ja, het is geen Tyler hè, om het zo maar te zeggen.

@Jero: d'r zijn al meer kapers op de kust. En eigenlijk vind ik ze zelf allebei wel erg goed..... :wink:

bluegate
6 januari 2006, 21:39
Egoist! :razz:

Maar geef je geen ongelijk, indien ze zo goed zijn als iedereen beweerd
dan zou ik ze ook houden.

erik34
7 januari 2006, 14:38
Theo, mijne heeft een medium C neck, echt een geweldige hals. Ik ben niet naar IJsselstein gefietst omdat ik geen fiets heb! :P Nee, ik wilde graag deze kleur en een matching headstock, en toevallig hadden ze die in Duitsland. Ze hadden er precies nog zo een maar dan in Mercedes Blue. Ook mooi!

Trouwens wel verfrissend hier babbelen over echte gitaren, bij de electrische gitaren sectie lijken het wel alleen maar 14 jarige gitaristen die over Richwood en Stagg babbelen en over hoe ze hun gitaar moeten stemmen :-D

Nou ja zo was ik ook vroeger ooit, alleen was het toen Condor en Tokai haha

Erik

Jimi Hendrix
7 januari 2006, 14:50
Theo, mijne heeft een medium C neck, echt een geweldige hals.

Dat kan ik beamen, mijn twee Suhrs hebben ook die neckshape, zalig!

morris
7 januari 2006, 14:55
Theo, mijne heeft een medium C neck, echt een geweldige hals. Ik ben niet naar IJsselstein gefietst omdat ik geen fiets heb! :P Nee, ik wilde graag deze kleur en een matching headstock, en toevallig hadden ze die in Duitsland. Ze hadden er precies nog zo een maar dan in Mercedes Blue. Ook mooi!

Trouwens wel verfrissend hier babbelen over echte gitaren, bij de electrische gitaren sectie lijken het wel alleen maar 14 jarige gitaristen die over Richwood en Stagg babbelen en over hoe ze hun gitaar moeten stemmen :-D

Nou ja zo was ik ook vroeger ooit, alleen was het toen Condor en Tokai haha

Erik

+1

Alleen, die tokai had je waarschijnlijk niet weg moeten doen....

Morris

srv-man
8 januari 2006, 20:40
Theo, mijne heeft een medium C neck, echt een geweldige hals. Ik ben niet naar IJsselstein gefietst omdat ik geen fiets heb! :P Nee, ik wilde graag deze kleur en een matching headstock, en toevallig hadden ze die in Duitsland. Ze hadden er precies nog zo een maar dan in Mercedes Blue. Ook mooi!
Erik

Laatst zag ik deze Suhr op HRI te koop, dat vond ik nou geweldig. Alleen is importeren vanuit Noorwegen niet echt interessant.... :cry:

http://www.cutnpaste.no/19.jpg

vinni
8 januari 2006, 23:59
Ik heb gehoord dat het nachtleven in Noorwegen best wel te pruimen is! :-D

Zou het e.e.a. combineren.....

Vinni

Rectifier
13 januari 2006, 17:13
Ik heb gehoord dat het nachtleven in Noorwegen best wel te pruimen is! :-D

Zou het e.e.a. combineren.....

Vinni

Bedoel je niet dat die Noorse Pruimen 's Nachts best wel te.......

vinni
13 januari 2006, 19:05
Tja.....inkoppertje....

Ik dacht.....laat ik dat nu eens niet doen....

Helaas....ijdele hoop.

Vinni

Rectifier
14 januari 2006, 01:07
Tja je gaf em zelf voor, kon ik em zo inkoppen