PDA

View Full Version : marshall super lead '77



jaymz74
7 oktober 2002, 23:05
Ik ben van plan om een marshall super lead 100 watter uit 1977 aan te schaffen. zijn er bepaalde dingen waarop ik moet letten? Ik heb namelijk niet veel ervaring met vintage versterkers.

Soulman
8 oktober 2002, 14:48
Is íe origineel of gemodificeerd ?
Belangrijk natuurlijk...doet íe het :wink: en hoe, luister naar overmatige brom of bepaalde noten die wat vreemd boven de oorspronkelijke noot hangen (zgn ghostnotes).
Bij een versterker kan het zo zijn dat de filtercondensatoren versleten zijn.
Zitten de originele transformatoren erin.
Originele onderdeln is belangrijk voor de verzamelaars waarde. Muzikaal gaat het om het geluid .

jaymz74
8 oktober 2002, 14:51
De versterker is volledig geriviseerd.
Aan wat kan ik zien of het originele onderdelen zijn die erin zitten?

Soulman
8 oktober 2002, 16:56
Wanneer de versterker door een goede reperateur is gereviseerd dan zal 'ie wel in orde zijn.
Nogmaals originele onderdelen zijn mi alleen belangrijk als verzamelwaarde.
Effe zo uit m'n hoofd kun je op de blauwe LCR condensatoren zien uit welk jaar ze komen.
Verder is er een nummer welke bestaat uit SL/A....J (=77)en gebruikte Marshall Dagnall transformatoren voor hun 100 watters.

taylor
8 oktober 2002, 21:34
als je niet veel van die marshalls weet dan is het best gevaarlijk om zoiets te kopen vind ik.

ligt er ook aan wat die er voor vraagt.

jaymz74
8 oktober 2002, 21:57
Ik heb vanavond een "testdrive" gedaan met de versterker. het serienummer is SL/A 9730J. Ik heb de cover eraf laten halen en de originele transfo zat er in type Dagnall. De originele lampen waren vervangen door Groove tubes. Geen enkele potentiometer kraakte. En last but not least, the sound was DIVINE. DAMN, wat een power. Ik denk dat ik nu al verliefd ben op deze amp. De vraagprijs is 1000€ voor de versterker + speakers type 1960A (ook origineel uit '77). Wat denken jullie? Is dit een redelijke prijs?

the sure thing