PDA

View Full Version : Roland JC 120 in de huiskamer ?



superfly
24 december 2005, 11:39
Hallo
Kijk hier al een tijdje rond maar heb me nu toch maar eens geregistreerd om een vraag te stellen.
Ik ben op zoek naar een goede versterker voor een cleane warme jazz-toon. Ik lees veel goeds over de Roland JC 120 maar ik vraag me af of die niet te veel vermogen heeft (2x60 watt) om in een rijtjeshuis te gebruiken.
Iemand ervaring mee ?

( NB Ik heb een poging gedaan met de zoekfunctie)

BLOK182
24 december 2005, 12:18
DIe JC120 gaat asociaal hard! Heeft een beetje vervelende volumepotmeter, tis òf amper geluid, en dan draai je een milimeter, en WHAM! Je hebt die Jazzchorus ook in kleine maten, misschien daar ff naar zoeken? Naar mijn weten is er bijvoorbeeld ook een JC55, lijkt me geschikter en compacter :)

Mr.Bluesbreaker
24 december 2005, 13:11
Ik heb er zelf een, en als je de volumeknop op anderhalf zet, blaas je iedereen in de oefenruimte al weg. Heel irritant, je moet bijna met een pincet de boel afstellen. Je kunt er wel een andere potmeter inzetten zodat het volume wat geleidelijker toeneemt.

P.S. voor een leuk prijsje wil ik hem wel kwijt :wink:
(customized color :) )

Jeanken
24 december 2005, 13:43
Dat van die volumepot is een vaak voorkomend probleem, lineair versus logaritmisch, als het stoort gewoon aanpassen..
Voor een rijtjeshuis is hij zeker ook geschikt aangezien het een solid state is, klinkt zacht bijna hetzelfde als volledig open (wel je speakers die harder moeten werken dan maar niet zo'n verschil als buizenbakken..)

Fuhgawz
24 december 2005, 13:51
Kun je niet beter naar de Cube serie van Roland kijken? Het cleane kanaal op die versterkers is een simulatie van de JC. Daarnaast kun je nog veel meer verschillende geluiden uit halen en zijn ze vanwege hun lagere wattage wel geschikt om thuis mee te spelen. De 60 watt variant gaat ook wel hard genoeg om mee op te treden.

BLOK182
24 december 2005, 14:39
Mwah, cube is denk ik toch wel andere league. Ik zou eens op zoek gaan naar een kleinere jazzchorus :)

guitartub
24 december 2005, 18:57
Ben 't helemaal met BLOK eens. Heb ooit een een jazzer over een JC55 gehoord, fantastische toon zonder dat je oren van je kop werden geblazen.

Overigens zijn er voor een warme cleane jazz toon legio mogelijkheden. Ik gebruik zelf een Vox modeller (AD60) of een buizenbak van Laney (VC30, warm en clean!!! en niet te hard).

wytz
25 december 2005, 11:33
pff....ik vind zo'n jc120 verschrikkelijk klinken. vond hem kil en dood....maar dat is misschien erg persoonlijk....

BLOK182
25 december 2005, 13:13
Mijn gitaarleraar speelt jazz over een Polytone...ook niet al te groot. Niet echt goedkoop alleen, geloof ik...

Tupelo
26 december 2005, 00:19
S ook een JC50. Zou ik zelf ook graag hebben voor thuis in de huiskamer. :)