PDA

View Full Version : ff een simpel vraagje



SoE
7 oktober 2002, 23:03
welke multi effect pedaal is het beste (in die bladen enzo)? ik ben benieuwd, ga er misschien 1 kopen, en ik heb geen abonnement ofzo op die bladen, maar jullie weten da vast wel

bvd

-SoE

@iro
8 oktober 2002, 00:29
GT-6 zonder twijfel

alhambra
8 oktober 2002, 08:58
Op 2002-10-08 00:29, schreef @iro:
GT-6 zonder twijfel


Grapjas, waarom roept iedereen toch meteen GT-6, of zouden ze hem zelf allemaal hebben.
Er zit een redelijk groot verschil tussen alle multi's kwa geluid en bedieningsgemak het is dus maar net wat je zoekt. Persoonlijk ben ik niet kapot van de gt-6 teveel opties en parameters en ik vindt de distortions erg slecht klinken (is dus wel erg persoonlijk). Ik zou zeggen probeer er gewoon is wat uit en ga er niet meteen vanuit dat de gt-6 de beste is.

FNaRK
8 oktober 2002, 09:02
Korg AX1500G :grin:

mooi geluid, handig expressiepedaal en heerlijk simpel te tweaken......
En de helft goedkoper dan een GT6

Rutger
8 oktober 2002, 10:34
k Heb de gt6 weleens geprobeerd. Het is een mooi ding! Maar als leek op gebied van effectprocessors raakte ik al gauw verdwaald in de parameters. Niks voor mij dus, ik ben er een van plug-and-play, en omdat ik vintagegek ben vond ik 'm te digitaal klinken (terwijl het de minst digitaal klinkende effectenbak is, heb ik me laten vertellen!). Dus ik koos al gauw voor aparte pedaaltjes, heb je tenminste gelijk wat je hebben wil.

Lacrymosa
8 oktober 2002, 12:02
idd is de GT-6 de beste, alleen is et verschil met de gt-3 nie al te groot (vind ik dan)

ik raad je alleen aan om een goedkoop ding te kopen (lees; ZooM)
en dan ff goed uitvinden welke effecten je kan gebruiken.

Ik heb namelijk ook een jaar lopen aankloten met een GT-3 en nu heb ik een Koch Multitone buizenbak, en sinds dien heb ik dat ding nie meer aangeraakt.

CheerS!!

FragDaddy
8 oktober 2002, 12:03
Boss GT-6 is het beste floorboard wat er nu te koop is.

standaard klinkt ie niet helemaal tof, maar met veel gesleutel aan alle instellingen (en dat zijn er VEEL) wordt het geluid goed.

vergis je niet, als je nieuw bent met multieffects, heeft de GT-6 verschrikkelijk veel opties, veel meer als je ooit gaat gebruiken en genoeg om je 'bang' te maken.

SoE
8 oktober 2002, 13:20
thx, da wilde ik maar ff weten :grin:

en over dat bang worden van die opties van de gt-6.. ik neem wel lessen in het gebruik van mijn multi-effect dan :wink:

Dkong
8 oktober 2002, 15:34
Ik vind dat je dat niet als nadeel mag zien, als het geluid verder goed is, je went er wel aan om zo'n ding te gebruiken.

Lacrymosa
8 oktober 2002, 22:25
Et is alleen een beetje jammer dat er op die dingen zo veel parameters zitten.

En ik heb mn GT-3 nu ruim 1,5 jaar
en ik weet nog steeds niet wat alle parameters nou precies doen.

De helft van de dingen die er op zitten zal je nooit gebruiken (lees: Synth, slicer, Acc. sim, slow gear etc.)
dus daar ga je je ook niet echt in verdiepen.

CheerS!!

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 18:02
Die Acoustic Simulator in de GT3 gebruik ik wel hoor.. lijkt echt totaaaal niet op een akoestische gitaar maar het klinkt toch wel leuk IMHO!

en over die 5698375 parameters, dat heet niet vervelend, dat heet VEELZIJDIG. Je moet er alleen wel goed de tijd voor nemen om je eigen patches te maken, want door al die parameters ben je er wel lang mee bezig ja (tenzij je snel tevreden bent). de ingebouwde geluiden zijn niet zo fantastisch maar je kunt ze wel hier en daar als uitgangspunt voor een nieuw geluid gebruiken.
Een gt3 kan je voor zo'n 250 euro wel vinden denk ik, een gt6 kost nieuw zo'n 560? dat verschil vind ik het niet waard. de gt6 heeft meer versterkersimulaties, meer distortions (de gt3 had er al 11...) en meerdere wah's maar het prijsverschil tussen een gt3 en gt6 is genoeg om een losse wah van te kopen :smile:
Verder heeft de gt3 drukknoppen en de gt6 draaiknoppen, maar als je een midikabeltje koopt kan je de patches met je pc maken en gebruik je die knoppen niet


Als het geld je niet uitmaakt zou ik voor een GT6 gaan, heb je echter niet zo veel te besteden dan weet ik wel bijna zeker dat je met een GT3 tevreden gaat zijn :smile:

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 18:03
Oh en dat nog wat..
'beste' is en blijft een mening, dus test alles wat binnen je budget ligt zou ik zeggen