PDA

View Full Version : wie heeft hier ervaring mee?



eng elfjuh
24 december 2005, 09:00
Gezien op het i-net:
http://www.thomann.de/thoiw7_harley_benton_hbr7450frbk_7string_egitarre_ prodinfo.html?sn=f37ad4bc29a7af301b5cededbd3149dc

en verder gezocht:

www.planetguitar.net/tests/harley_450/

wie kan dr iets zinnigs van zeggen?

en nie t is kut want t is geen merk, als je t zelf in je handen hebt gehad of iemand kent met zo'n ding roep dr wat over ajb 8-)

sir_oinksalot
24 december 2005, 09:03
tis wel een merk, het is het thuismerk van thoman.de :)
ik denk dat je kwa kwaliteit squier kwaliteit mag verwachten
maar ik heb er zelf geen ervaring mee en dat is iets dat ik zo wil houden :p

Eko
24 december 2005, 10:36
Ik mag wel wat roepen , want er staat en Harley Benson Tele bij mij in de kamer.
Zo , genoeg geleuterd. Ik heb hem gekocht omdat hij er zo leuk uitziet. Prachtig maple top( striped) op een hardhouten body. Ook op de kop zit een plaatje maple. De hals is 3 delig mahonie met een palisander toets ( als ik me niet vergis). De vorige eigenaar heeft de p.u`s verwisseld voor singlecoils. Standaard zitten er elementen op die te splitten zijn met een schakelaar.
Voor het geld is het een zeer goed gebouwde gitaar. Te vergelijken met een Squier ,Richwood of RG design.
Deze gitaren worden gebouwd in Vietnam voor een Duitse zaak en lijken verdacht veel op de Collins van een andere zaak ( Musikproduktiv.de).
Als eerste gitaar kun je slechter treffen.

N.B. Ik gebruik de gitaar niet. Ik heb hem echt alleen maar omdat hij er zo mooi uitziet. Ik heb een hele verzameling gitaren.

eng elfjuh
24 december 2005, 14:16
mja ik heb dr ook meerdere (rg's) echter wil es een 7-snaar proberen zonder gelijk veel geld uit te geven, natuurlijk zal de floyd van dat ding slecht zijn (vastzetten dus) en t is geen ibbie, maar om te kijken of 7 snaren wat voor mij is zonder een eurie of 500 uit te geven, vroeg k me af of t überhaupt de moeite was

Nickname
24 december 2005, 14:19
Hij lijkt verdacht veel op de Ibanez RG1527 :razz: voor die prijs kan je niet veel verwachten van de trem. Maar als je die vastzet of niet al te veel mishandelt zie ik er wel een grappig plankje in. :)

eng elfjuh
24 december 2005, 14:31
die gelijkenis was mij ook al opgevallen :wink:

Ganjaman
24 december 2005, 15:04
ze hadden eerst ook een 7 snaar zonder trem.
een vriendin van mij heeft zo'n SG kopie van ze, echt de grootst mogelijke bagger, schandalig dat ze zoiets mogen verkopen onder de naam gitaar ;)

prowler
24 december 2005, 15:08
Harley Benton is over het algemeen nogal een zwak merk
deze heb ik ooit gehad:
http://www.thomann.de/thoiw7_harley_benton_hbms540vs_egitarre_prodinfo.h tml
en was voor het geld nog wel goed maarja het blijft namaak en kan helemaal niet typen aan een echte ibanez rg of een fender showmaster ofzo zowel op vlak van geluid als afwerking. (de rg modellen van harley benton hebbik goede ervaringen mee maar NIET met de les paul/strat modellen, die zijn echt enorm slecht naar mijn gedacht)

eng elfjuh
24 december 2005, 17:25
allen vast dank voor jullie bijdragen
het gaat idd om een "RG-model"
"kopie" van een 1527
en nee ik maak mij zeker geen illusies om de trem
of de geluid (mn GFX-8 is geduldig 8-) )
blijft de vraag: de moeite voor 160 euries??
en ja een tweede hands GRX-720 is een euro of 200
maar van GIO's ben k ook niet kapot

jorrit
24 december 2005, 18:20
Als ik jou was zou ik dan een Rg 7321 kopen, string through body dus geen geklooi met trem. lekker gitaartje voor het (tweedehands) geld

eng elfjuh
24 december 2005, 19:38
een 7321 vind je nie onder de 200 (of heb je er een in de aanbieding :razz: )
en ik weet nog nie echt of een 7snaar iets voor me is
drom iets goedkoops om mee te experimenteren
bevalt t..................dan staat de 7321 op de verlanglijst :)

jorrit
24 december 2005, 19:51
dus jij verwacht een goede 7 snaar te vinden voor onder de 200? ik denk dat je dan altijd klooit met een budget ding. zeker met je lage b snaar.

eng elfjuh
24 december 2005, 23:11
als je gelezen had, had je kunnen meekrijgen dat ik wil weten of t wat voor me is (7 ipv 6)voor ik meer geld dr tegenaan gooi
duz nie dat ik iets GOEDS verwacht, maar iets redelijks
semantiek misschien, maar wel relevant

Ganjaman
24 december 2005, 23:17
redelijk zijn ze ook niet, het is gewoon troep, echt zelfs 100 euro is het nog niet waard, een stapel stront van 100 euro blijft een stapel stront van 100 euro, het is gewoon weggegooid geld, ga gewoon een paar keer bij een gitaarzaak een goeie 7snaar proberen, of zoek op zn minst 2ehands naar iets in die prijsklasse dan ofzo, alles beter dan harley benton :)

Dugie
25 december 2005, 07:59
Ik heb een Harley Benton Jazz bass kopie van 99 € !
Dit is uiteraard geen top bas,
maar voor 99 € heb ik een bas waar op te spelen en te oefenen valt, de afwerking is geheel niet slecht.
Het hout en de Pickups zijn wel minder, maar wat wil je voor zo'n prijs.
Als ik ze naast men Cort bas zet hoor (?)je wel een verschil en stevigheid, maar onaangenaam spelen doet ie niet, dus als het is om een 7-snaar te testen laat je dan niet tegenhouden door het gemekker van anderen, weet gewoon wat te verwachten voor zo weinig geld.

Dugie
25 december 2005, 08:01
Ik heb een Harley Benton Jazz bass kopie van 99 € !
Dit is uiteraard geen top bas,
maar voor 99 € heb ik een bas waar op te spelen en te oefenen valt, de afwerking is geheel niet slecht.
Het hout en de Pickups zijn wel minder, maar wat wil je voor zo'n prijs.
Als ik ze naast men Cort bas zet hoor (?)je wel een verschil en stevigheid, maar onaangenaam spelen doet ie niet, dus als het is om een 7-snaar te testen laat je dan niet tegenhouden door het gemekker van anderen, weet gewoon wat te verwachten voor zo weinig geld.

jorrit
25 december 2005, 09:48
als je gelezen had, had je kunnen meekrijgen dat ik wil weten of t wat voor me is (7 ipv 6)voor ik meer geld dr tegenaan gooi
duz nie dat ik iets GOEDS verwacht, maar iets redelijks
semantiek misschien, maar wel relevant


jah en wat ik bedoelde is dat het je nooit echt kan bevallen omdat een 7 snarige gitaar gewoon kwalitatief goed of iig redelijk moet zijn wil je er plezier van hebben. voor onder de 200 is 9 vand de 10 keer gewoon weggegooid geld omdat dat gewoon niet kan gaan bevallen.

Punt
25 december 2005, 13:20
jah en wat ik bedoelde is dat het je nooit echt kan bevallen omdat een 7 snarige gitaar gewoon kwalitatief goed of iig redelijk moet zijn wil je er plezier van hebben. voor onder de 200 is 9 vand de 10 keer gewoon weggegooid geld omdat dat gewoon niet kan gaan bevallen.

+1 (maar dan 10 van de 10)

Punt
25 december 2005, 13:21
Dubbel :(

Eko
26 december 2005, 12:01
De meeste opmerkingen kloppen wel. Het is geen topklasse instrument. Ze zijn over het algemeen gemaakt voor starters. Hiervoor moet een gitaar redelijk het eerste jaar kunnen doorstaan en er attractief uit zien. Dat doen ze goed.
Ik vind het een raadsel dat , zoals mijn tele, iemand een mahonie body en hals uit een stuk kan bouwen en er een top op kan gooien voor dat bedrag. Er ligt een palisander toets op en elementen ingebouwd.
Voor dat alles zou ik bij heer Fender of heer Gibson waarschijnlijk een vijf-of tienvoud kwijt zijn.
Als je gewoon een keer een 7 snaar wilt proberen , gewoon doen. Als je hem gebruikt verkoopt kun je nooit veel verliezen.

koennie
27 december 2005, 11:04
ik ben het helemaal met eko eens. Voor onder de 200 euro kun je zeker wel een goede gitaar kopen! wat een onzin! Ik zeg niet dat die harley dingen goed zijn want ik ken ze niet, maar probeer er gewoon op los.
Wat je ook kan doen is een gewone 6 snarige gitaar stemmen als een 7 snarig en dan de hoge e weg laten en op de plaats van je lage E een dikkere snaar monteren. je schuift dus alle snaren een plekje op. Een vriend van mij deed dit ook en t klonk best lekker.

Nickname
27 december 2005, 16:57
Heb je kans om hem te proberen? ben eigenlijk wel benieuwd :)

eng elfjuh
27 december 2005, 17:13
Ik ga m zeker proberen, (of er moet iets anders mn pad kruisen) maar nu nog even niet..........ik heb geloof ik net een jackson kelly gekocht :D ,
maar heb nog wat zakcentjuhs over....dus dat komt wel!
Dank voor t idee koennie, heb ik weleens gedaan om LAAG te gaan, maar mis dan toch mn hoge E (jaja okee hoge D), dus vandaar mijn queeste!