PDA

View Full Version : Distortion pedaal



Guitar Martijn
24 december 2005, 01:41
Test

Guitar Martijn
24 december 2005, 01:41
Hoi,

Ik heb een Zoom GFX 5, is wel een (beginners) leuk pedaal (zeker voor die prijs) Veel verschillende effecten om mee te experimenteren! Maar echt heel makkelijk en overzichtelijk vind ik het niet!

Daarom wil ik de effecten die ik het meest gebruik, gewoon los hebben! Dat is wel duur, dus ik begin maar met het belangrijkste, een distortion pedaaltje...

Ik zoek geen super zware heel veel gain distortion pedaal, maar hij moet toch wel aardig geschikt zijn voor metal! Hij moet een beetje klinken zoals de oude Metallica oid.

Ik wil in ieder geval een Line 6 Übermetal proberen... Verder weet ik nog niet echt wat ik allemaal wil proberen!

Ik wil het liefst een pedaaltje met niet te veel knopjes, gewoon een lekker metal distortion... Simpel pedaaltje :)

Ook niet té duur (liefst wel onder de 150 euro!)

Bl44t44p
24 december 2005, 15:27
Check eens de 600 andere topics over distortion pedalen.

jonathan
24 december 2005, 22:38
ik heb zelf de "Boss mega distortion md-2" ik vind hem heel goed klinken,
je kan hem van soft tot metal instellen
ik heb hem 2dehands bij feedback gehaald en was 60 eur kwijt,
en hij doet het nog perfect,

Jonathan,

Guitar Martijn
24 december 2005, 22:53
Nog een vraagje, moet ik hem dan zo aansluiten:

Gitaar -> Distortion pedaal -> Zoom GFX 5 -> Versterker

Of zo?

Gitaar -> Zoom GFX 5 -> Distortion pedaal -> Versterker

Klinkt alles dan nog gewoon 'goed' ?

Vampire
24 december 2005, 23:30
Swan heeft nog een MT-2 te koop :wink:

Guitar Martijn
24 december 2005, 23:44
Over de Boss MT-2 heb ik al zo veel slechte dingen gelezen! (Eigenlijk nog nooit iets positiefs.. :roll: )

Die wil ik dus in ieder geval niet ;)

Fumi SG
25 december 2005, 00:31
'Die wil ik dus in ieder geval niet' :-?

Als iedereen nou gewoon eens de tijd neemt om aan die knoppen te draaien, zouden er veel meer positieve verhalen zijn. Ik geef toe dat het zeker niet het beste pedaal is dat er te koop is, maar helemaal bagger is het zeker niet! Probeer hem nou gewoon eens in plaats van op de verhalen van anderen af te gaan... :roll:

phx
25 december 2005, 10:49
Heb jij WEL een leuke setting gevonden op die metalzone dan? Vertel, vertel...

Vampire
25 december 2005, 12:57
En wat wil je nou precies, want je noemt weinig knopjes in combinatie met een line 6 ubermetal, welke nou niet bepaald weinig knopjes heeft! :wink:

Maar als je niet in een band speelt ofzo, kan een MT2 heel leuk zijn schijnt!

phx
25 december 2005, 13:10
Grappig genoeg heeft volgens mij IEDERE gitarist in zijn 'carriere' wel een metalzone op zijn pedalenplank gehad!

robert-gitarist
25 december 2005, 14:28
Grappig genoeg heeft volgens mij IEDERE gitarist in zijn 'carriere' wel een metalzone op zijn pedalenplank gehad!

Ik niet...
Komt er ook niet op ook.
Heb wel een HM-2 maar die heb echt niet omdat het geluid zo vet is ofzo maar meer voor m'n verzameling.Kon hem voor weinig over nemen dus ja..

Riffcrusher
25 december 2005, 23:50
Grappig genoeg heeft volgens mij IEDERE gitarist in zijn 'carriere' wel een metalzone op zijn pedalenplank gehad!

Ik ben ook niet 'iedere gitarist' natuurlijk, maar ook ik moet met schaamrood op de wangen bekennen: ik heb een MT-2 gehad !

Het heeft zelfs behoorlijk lang geduurd vooraleer ik de gain puur uit de amp ging halen... Tot aan mijn Uberschall... Hehe...

Cheers !
Jo D.

Riffcrusher
25 december 2005, 23:51
Grappig genoeg heeft volgens mij IEDERE gitarist in zijn 'carriere' wel een metalzone op zijn pedalenplank gehad!

Ik ben ook niet 'iedere gitarist' natuurlijk, maar ook ik moet met schaamrood op de wangen bekennen: ik heb een MT-2 gehad !

Het heeft zelfs behoorlijk lang geduurd vooraleer ik de gain puur uit de amp ging halen... Tot aan mijn Uberschall... Hehe...

Cheers !
Jo D.