PDA

View Full Version : Zvex Nano Head via speakersimulatie?



Schilliebillie Rules!
23 december 2005, 23:44
Heeft iemand al eens geprobeerd om een Nano Head op een POD XT of TonePort door de speakersimulator te jagen?

Ben benieuwd naar de resultaten bij recording!

Robbert
24 december 2005, 11:11
Kan dat dan??

Goose
24 december 2005, 14:56
Uuhm even een idee ofzo hoor......NIET DOEN!!!! tenzij je je Pod wilt opblazen. De Nano is GEEN voorversterker maar een volledige amp. Het vermogen is veelste hoog voor je pod e.d. Zvex waarschuwd niet voor niks ervoor om hem NIET als voorversterker voor je amp of effecten te gebruiken. Alleen aansluiten op een speaker.

Schilliebillie Rules!
24 december 2005, 15:06
Da's nou jammer...

Thanx Goose!

Goose
24 december 2005, 15:13
helemaal niet jammer toch? Gewoon een speaker gebruiken en lekker blazen, lijkt mij geweldig geluid. Ik ben eigenlijk bassist maar moet toch eens die nano proberen met bass.

Les Paul
24 december 2005, 15:26
Het zou wel moeten kunnen als je een THD Hotplate er tussen zet. Dan kan je de Line out van de THD direct de Toneport in laten gaan.
Wel een leuk idee overigens.....

Les Paul
24 december 2005, 16:48
Net geprobeerd de line-out van mijn Marshall studio15 op de line-in van de Toneport. Ik heb er ook een power-soak op. Het resultaat is erg goed. Op de Toneport geen amp gekozen, maar alleen een speaker. Met het kiezen van verschillende cabs krijg je echt een ander karakter van je sound. Ik ga deze opname methode zeker vaker gebruiken!

Thanks Schilliebillie! Je hebt me weer eens een leuke richting ingestuurd

De Beer
25 december 2005, 15:08
Redboxje pakken.

robzilla
25 december 2005, 18:00
Redboxje pakken.

Jep, Er stond er laatst nog een op gitaarmarkt volgens mij..

armageddon
25 december 2005, 23:19
Via de Send outs van mijn Engl lukte het perfect om hem door de speakersim van de GT8 te jagen. Gewoon alleen de preamp dus, de poweramp is nog steeds verbonden met een load.