PDA

View Full Version : Kramer Les Paul kloon



ACSlater
23 december 2005, 21:55
test :)

ACSlater
23 december 2005, 22:02
Ik kwam uit op de volgende Kramer LP-kloon (de "electric serie")

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!18121995/ob_id/34/nur_lieferbare/nein/seite/47&#marke_932

Dit model trekt mij eigenlijk wel aan. Ik ben al een trotse Gibson bezitter maar nog altijd op zoek naar andere leuke dingen.
Weet niet of er mensen op dit forum zijn die zo'n model ooit in de handen hebben gehad of zelfs een bespelen? Graag meningen over deze gitaar!
Hij ziet er iig erg fijn uit. Mooie kleuren, op de HCS na.

Squier4ever
24 december 2005, 10:16
geen ervaring mee maar ziet er goed uit idd.

lijkt beetje op ESP/LTD eclipse.

zou zeggen gaan testen als je de kans krijgt.

vooral deze is mooi:


http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/03/100003914l.jpg

:o :o :o :o :o :o :o :o :o

Stratman70
24 december 2005, 11:32
"kloon" zou ik het niet willen noemen.

jorrit
24 december 2005, 13:42
heb hm ff vastgehad, niet versterkt bespeeld maar voelt lekker aan t gitaartje, en ziet er goed uit.

ACSlater
24 december 2005, 16:43
"kloon" zou ik het niet willen noemen.

Ik dus wel; mahonie body en hals, esdoorn top, rosewood toets. Zelfde uiterlijke vorm en hardware layout. Kortom LP kloon. :D

Idd de rooie is het mooist hoewel de zwarte en de blonde uitvoering ook zeer de moeite waard zijn. Heeft idd wel wat van een ESP/LTD komt denk ik door de inleg rond de binding ofzo. Ben wel van plan deze gitaar uitvoerig te testen als ik weer eens bij MP langs ga.

Iceman
24 december 2005, 16:48
Ze hebben bij MP een hele serie, en dat zijn echt allemaal klonen van de ESP/LTD serie.

Grappig dat een bedrijf als Kramer (waar Gibson eigenaar van is) klonen maakt van ESP, dat weer klonen zijn van Gibson. De circel rond zeg maar.

Braindead
24 december 2005, 17:55
Waar worden die gitaren eigenlijk gemaakt?

casper innosence
24 december 2005, 22:26
Grappig dat een bedrijf als Kramer (waar Gibson eigenaar van is) klonen maakt van ESP, dat weer klonen zijn van Gibson. De circel rond zeg maar.

wel een beetje hypocriet van gibson (of noem het terugpakken :cool: ) want gibson klaagt esp aan voor de explorer en eclipse 1 (oude hoorn) modellen en laat vervolgens kramer de ESP viper en Eclipse copieren.

Maare die Kramers zien er niet verkeerd uit :D

Orpheo
24 december 2005, 22:51
jammer dat je deze axes zo weinig in NL ziet. had me een leuke epi'killer geleken. die superstratjes vind ik qua specs ook wel tof.

Braindead
25 december 2005, 12:06
Grappig dat een bedrijf als Kramer (waar Gibson eigenaar van is) klonen maakt van ESP, dat weer klonen zijn van Gibson. De circel rond zeg maar.

wel een beetje hypocriet van gibson (of noem het terugpakken :cool: ) want gibson klaagt esp aan voor de explorer en eclipse 1 (oude hoorn) modellen en laat vervolgens kramer de ESP viper en Eclipse copieren.

Maare die Kramers zien er niet verkeerd uit :D

Ja nogal logisch he? als je eigenaar bent van Kramer...

ACSlater
25 december 2005, 12:52
Het is gewoon extreem slimme marketing van Gibson om middels Kramer ESP-klonen op de markt te brengen. Het trucje is al eerder gelukt met Epiphone. Ze hebben daarmee een groot marktaandeel terug gepakt in het goedkopere Gibson-kopies segment. Voor bijna elke startende gitarist is een Epi LP "het" 8-)

Iceman
25 december 2005, 12:57
Pure marketing.

ESP heeft van Gibson veel centjes afgepakt door de goedkope LTD's. Daardoor verkoopt Gibson minder Epi's. Door de Kramers pakken ze hun marktaandeel gedeeltelijk terug.

koennie
26 december 2005, 23:47
ja maar die kramers zien er leuk uit en spelen ook wel lekker. was laatst nog in MP en toen er ff eentje van de muur getrokken. goedkoper dan LTD, maar wel goed.