PDA

View Full Version : Zoemen bij Valvestate 8080



Strider
7 oktober 2002, 22:21
Al een hele tijd heb ik een Marshall Valvestate 8080, maar sinds kort hoor ik een bromtoon op het moment dat ik hem aanzet. Deze blijf ik horen totdat ik de twee polen van de speaker met elkaar verbind (wat volgens mij zeer schadelijk is voor je versterker).

Een ander probleem wat er vandaag bijkwam was dat als ik de distortion aan gooi die af en toe naar één of ander vaag low-level noise gaat: totaal geen volume weer, en distortion die nog mooier klinkt uit een 5 Watt versterker.

Het ligt niet aan de aarding, ik heb op verschillende (geaarde) stopcontacten gespeeld, op verschillende plaatsen, en ook dan heb ik die problemen; iemand vertelde mij dat het aan de buis kan liggen, omdat ie al behoorijk oud is (jaartje of 4 zeker). Omdat ik geen problemen heb met de clean sound dacht ik dat dat wel eens zou kunnen?

Wie weet wat er mee aan de hand kan zijn?

P.S. De gitaar is ook het probleem niet: verschillende geprobeerd, bij allemaal hetzelfde probleem.

Nesker
8 oktober 2002, 08:18
contactspray gebruiken?

Anders Destium
8 oktober 2002, 11:13
En je kabels eens onder de loep nemen

Strider
8 oktober 2002, 11:51
Zou het dat kunnen zijn? Lijkt me zo'n voor de hand liggende (en bijna te simpele..) oplossing.
Maar goed ik ga het toch wel effe proberen, kijken of het helpt. Let's hope so.

Strider
8 oktober 2002, 18:33
Beide aangedragen oplossingen uitgeprobeerd (nieuwe buis aangeschaft, en contactspray gebruikt), maar helaas, oh oh helaas, het heeft niet geholpen.

Iemand nog iedeeën voordat ik hem naar een betaalde reparateur breng?

Anders Destium
8 oktober 2002, 21:39
Bij mij heeft het destijds een keer aan de aarde van een snoer gelegen omdat die geen contact meer maakte (moet je de kop even van het betreffende snoer halen). En als je toch al een nieuw snoer nodig had kan je er in het ergste geval niet eens zo'n buil aan vallen, maar als dat niet helpt...