PDA

View Full Version : Fleetwood Mac



Richwoodje
23 december 2005, 21:06
wat vindt men hier van deze band?

ik luister er zelf de laatste tijd vrij veel naar, ik weet alleen niet precies waarom :-?

Helter Skelter
23 december 2005, 21:09
welke? de oerbezetting met Peter Green of de latere met die meiden? (Stevie Nicks & Christine McVie)

Ik vind de oude bezetting beter, goede bluesrock 8-) het jaren '70 werk van de nieuwe bezetting vind ik trouwens ook goed

Richwoodje
23 december 2005, 21:13
das juist het boeierende gedeelte, de vergelijking tussen de Peter Green-tijd en dat met de meiden en Lindsey Buckingham, wat ik trouwens een best goeie gitarist vind

vulvasonic
31 december 2005, 16:30
Fleetwood Mac en Fleetwood Mac zijn twee verschillende bands in feite. Allebei goed.
Zelf ben ik het meest bekend met de 'nieuwere' FM. Natuurlijk heb ik het album 'Rumours' (op LP, cassette, MP3 en CD) en die heb ik helemaal grijs gedraaid. Waarom? Omdat het zo godvergeten mooi is! :)

savecracker85
31 december 2005, 17:42
Ben vooral een liefhebber van voor 1970... De "economische" manier van spelen met de onwijs mooie bends (of bendings, wat is het?) is wat Peter Green een van mn favoriete gitaristen maakt..

Die meuk wat er na kwam is niet echt aan mij besteed..Alhoewel het opzich niet zo slecht is..Maar Peter Green is voor mij DE fleetwood mac

hoofd
3 januari 2006, 21:43
Ik heb een mooie herinnering aan Fleetwood Mac, die rechtstreeks uit de jaren 70 zou kunnen komen...

Net jarig geweest, net betaald gekregen, dikke joint gerookt...ik kom thuis, stoned, is mijn oma op bezoek die me een platenspeler als verjaardag geeft, en in moeders platenkast vind ik Albatross van Fleetwood Mac. Meteen de zooi aangesloten en de rest van de dag stoned als een kanarie op bed gelegen en side A van die plaat gedraaid :D

waayer
4 januari 2006, 08:40
Ben vooral een liefhebber van voor 1970... De "economische" manier van spelen met de onwijs mooie bends (of bendings, wat is het?) is wat Peter Green een van mn favoriete gitaristen maakt..

Die meuk wat er na kwam is niet echt aan mij besteed..Alhoewel het opzich niet zo slecht is..Maar Peter Green is voor mij DE fleetwood mac

Dan moet je The best of Peter Green's Fleetwood Mac eens kopen(of heb je die al) daar staan zoals de titel zegt de beste nummers op met Peter Greene.

savecracker85
5 januari 2006, 12:34
Ben vooral een liefhebber van voor 1970... De "economische" manier van spelen met de onwijs mooie bends (of bendings, wat is het?) is wat Peter Green een van mn favoriete gitaristen maakt..

Die meuk wat er na kwam is niet echt aan mij besteed..Alhoewel het opzich niet zo slecht is..Maar Peter Green is voor mij DE fleetwood mac

Dan moet je The best of Peter Green's Fleetwood Mac eens kopen(of heb je die al) daar staan zoals de titel zegt de beste nummers op met Peter Greene.
yep.. :)
Ik vind alle losse Fleetwood albums met Peter Green ook wel de moeite waard.. Alleen daar staat dan 'the green manalishi' niet op, die weer wel op de 'best of' staat, geloof ik

waayer
5 januari 2006, 15:11
Ja dat klopt daar staat ie inderdaad op.