PDA

View Full Version : Ik heb zin in solderen...



Daniël_san
23 december 2005, 19:15
Mensen,

Ik kan sinds kort Under the Bridge spelen. (moet nog wel wat aan oefenen, maar het begin is er) Nu vind ik het geluid van me'n gitaar wel mooi, maar wil ik reverb.

Ik dit al gevonden: http://www.generalguitargadgets.com/index.php?option=content&task=view&id=124&Itemid=142

Nu staat er bij de onderdelen dit: Reverb Springs - Input Impedance of 310 Ohms (Accutronics 4DB2C1D). Wat is dit precies?

En als je dit bouwt klinkt het dan een beetje als een fender/vox reverb?
Zo niet, welke wel? En wat kosten deze ongeveer?



tnx alvast, Daniël

Robbert
23 december 2005, 22:49
Bij dat nummer denk ik zelf aan dikke compressie :)

Robbert
23 december 2005, 22:49
Aanvulling: die Accutronics zijn veren. Die heb je nodig voor je reverb.

bert k
23 december 2005, 23:16
Zo dus:

http://www.voxshowroom.com/ct/amp/uk/710_reverb_spring.jpg

nicoverduin
23 december 2005, 23:55
DIe veer is er inderdaad een van accutronics. De nummering is bepalend voor allerlei parameters. Dus niet een veer gebruiken voor de BF/SF tubre reverbs vab Fender.

Hij zal niet klinken als een buizen reverb ala Fender. Ik heb al meerdere van die Solid state (TL072) reverbdrivers gehoord en ik vind ze erg iel klinken. Maar smaken verschillen.
Nico

chennie
24 december 2005, 03:44
aanvulling van de post hierboven:

maar het verschilt nog ook eens erg onderling. Ik heb een Fender solid state met een reverb en een mesa (buizen dus) met een reverb tank. Beiden van accutronics, maar verschillende parameters. Die van fender klinkt fantastisch. Die kan je van lichte galm tot een ontzettende kerk galm zetten en het klinkt ook nog fijn. De galm dan, want de rest vind ik wat minder. Qua tone vind ik mn mesa veel fijner, clean en distortion, maar de reverb, vergeleken met die fender laat echt veels te veel wensen over. Waar die van mn fender echt groots klinkt, is die op mn mesa echt lichtelijk aanwezig en nog eens afhankelijk van mn volume, dus meer volume nog meer galm. Dat is natuurlijk niet echt gewenst.

Globetrotter
24 december 2005, 10:28
Ik heb ook een Fender en vind de reverb ook fantastisch. Zit ingebouwd in mijn FM212 transistorbakje. Is met een veer en dat hoor je toch wel imo. Ik denk trouwens dat Frusciante met een losse Fender Reverb unit speelt (zie afbeelding onderaan). Leuk speeltje als je al de rest van je GAS spullen al hebt :-D
Cheers,

Bart

http://www.sarasotaslim.com/images/brownfenderreverbunit.jpg

Daniël_san
24 december 2005, 14:30
Cool, dat wist ik nog niet. Maar zijn er eventueel bouwpakketten van tube revrbs te koop ergens? En wat kosten die?

Squier4ever
24 december 2005, 20:42
ik gok van wel, maar denk er wel aan dat met buizen werken een stukkie gevaarlijker is als met transistors!!!

JCG
24 december 2005, 23:50
ik gok van wel, maar denk er wel aan dat met buizen werken een stukkie gevaarlijker is als met transistors!!!

Zolang je de stekker nog niet in de wandcontactdoos hebt gestoken nog niet :-D . Daarna kan het gevaarlijk worden, als je niet 100% zeker bent van wat je doet.

outside
25 december 2005, 00:55
ik gok van wel, maar denk er wel aan dat met buizen werken een stukkie gevaarlijker is als met transistors!!!

Zolang je de stekker nog niet in de wandcontactdoos hebt gestoken nog niet :-D . Daarna kan het gevaarlijk worden, als je niet 100% zeker bent van wat je doet.

Ookal is de stekker eruit, dan kan het nog altijd gevaarlijk zijn! zie faq: voor de veiligheid!

Daniël_san
26 december 2005, 11:27
Ik ga dus de eerste nemen. De buizenreverb kost (voor mij) veelste duur :(