PDA

View Full Version : Fulltone '69



sash
7 oktober 2002, 21:30
Wat een geluid! Wat een toon! Sinds gisteren ben ik de gelukkig eigenaar van een exemplaar en het is echt een van de beste pedalen die ik tot nu toe gehoord heb. Foto's zijn te bewonderen op m'n site :smile:

Robbert
7 oktober 2002, 22:20
Hey Sash.. Mooi dingetje hoor!

Even bij Fulltone een sampletje gedownload (http://www.fulltone.com/69.asp). Klinkt super! Zou er haast ook eentje gaan kopen :wink:

Bins
7 oktober 2002, 22:42
Ik luister ook net ff dat sampletje..klinkt waanzinnig, vooral dat laatste stukje. Was zeker niet cheap dat ding?

jpb
7 oktober 2002, 23:22
Sash, houdt 'ie zijn gain als je twin op 4-5 staat? Ik vraag het omdat ik ook wel eens gehoord heb dat fuzzface-klonen (2 germ. trans.) een overstuurde versterker nodig hebben.
Overigens is het een geweldig pedaal, veel klankmogelijkheden, en de afwerking, Jezus..

sash
8 oktober 2002, 17:24
Hij was idd niet echt cheap. Hij behoudt zijn gain, zelfs op m'n twin. Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat ie nogal dof klinkt in de bas, maar daar vind ik wel wat op.

Ibanez
8 oktober 2002, 19:32
gefeliciteerd! Mooi dingetje! mooi geluid. Ik ga zelf ook een fulltone (kopie) ultimate octave kopen!

sash
8 oktober 2002, 20:15
Nou kheb die dofheid opgelost, gewoon die fuzz voor m'n tubescreamer zetten :smile:

PeArLjAm
30 oktober 2002, 17:22
He sas, wat heb je voor die '69 betaald? Ik heb laatst op de '69 en vond hem een supergeluid hebben. Ik kan nu een '70 krijgen voor een goede prijs. Heeft iemand deze wel eens geprobeerd? Ervaringen?

Negative K3 fan
30 oktober 2002, 19:09
Die pedalen zijn toch allemaal redelijk duur :smile: ik hou zelf niet egt van fuzz en ik heb al een univox superfuzz dus het lijkt me voor mij niet egt nuttig om zing ding erbij te halen. Wie heeft er hier trouwens Zvex pedaaltjes? (zoals de octane 3 :smile:)

BLOK182
30 oktober 2002, 19:35
WAAROM SCHRIJFT TOCH IEDEREEN DE LAATSTE TIJD "ECHT" MET EEN G?????

Negative K3 fan
30 oktober 2002, 20:33
Op 2002-10-30 19:35, schreef BLOK182:
WAAROM SCHRIJFT TOCH IEDEREEN DE LAATSTE TIJD "ECHT" MET EEN G?????


De laatste tijd???? Ik ben er ongeveer 3/4 jaar geleden mee begonnen, maar ik probeer mezelf nu mijn slechte tiepstijl af te leren.

PeArLjAm
31 oktober 2002, 13:53
Op 2002-10-30 19:35, schreef BLOK182:
WAAROM SCHRIJFT TOCH IEDEREEN DE LAATSTE TIJD "ECHT" MET EEN G?????


Ja inderdaad, echt irritant lezen is dat. Stelletje nichten kap er eens mee :wink:

Phizer
31 oktober 2002, 18:40
lol chill :razz:

Mitch
31 oktober 2002, 19:47
Op 2002-10-31 18:40, schreef Phizer:
lol chill


Als we het nou tóch over normaal Nederlands hebben ...!

sash
3 november 2002, 01:25
Op 2002-10-30 17:22, schreef PeArLjAm:
He sas, wat heb je voor die '69 betaald? Ik heb laatst op de '69 en vond hem een supergeluid hebben. Ik kan nu een '70 krijgen voor een goede prijs. Heeft iemand deze wel eens geprobeerd? Ervaringen?


Ten eerste, sorry voor het late antwoord, ben een poos op vakantie geweest. Voor de '69 heb ik 200 Euro betaald. In Duitsland staat bij een gozer uit Berlijn een goed werkende '69 te koop voor 160 Euro. Mail me maar even, dat stuur ik z'n e-mail adres even naar je toe. Ik had al contact met em gehad om dat ding van hem te kopen en hij vond het geen probleem om em naar Nederland te versturen, maar toen heb ik toch die '69 van Mike Donkers (www.nubluz.com) gekocht.

Het nadeel van veel fuzz-pedalen op Fender amps zijn dat ze veel te dof klinken zonder uitgebreide toonregeling. De '70 zal waarschijnlijk op jouw Twin niet zo lekker klinken als de '69. Ik zou even wachten en doorzoeken naar een '69 en wanneer je er nergens geeneen kan vinden die '70 kopen.

Ik weet niet waar je woont, maar morgen (nah, tis nu al morgen eigenlijk :smile: ik heb het dus over zondag 3 november) ben ik op een jamsessie in Cafe The Shuffle in Nijmegen op de Berg en Dalseweg, van 4 tot 7. Het nummer weet ik niet, maar het cafe is tegenover een school met een soort van klooster. Dus mocht je em willen horen in live situatie ben je van harte welkom.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2002-11-03 01:27 ]</font>

PeArLjAm
3 november 2002, 11:16
Hehe nijmegen is een beetje ver voor me nu.. Anyway bedankt voor het advies ,k ga gewoon een keer naar een winkel waar ze ze allebei hebben ('69 en '70), kan ik ze uittesten. Denk dat ik voor musicstore Jukebox ga daar hebben ze nog meer mooie spulletjes staan.. :grin:

jpb
3 november 2002, 15:22
"...Nou kheb die dofheid opgelost, gewoon die fuzz voor m'n tubescreamer zetten..."

Klopt, germanium fuzzes houden niet van gebufferde pedalen ervoor.

PJ, wanneer je een '70 koopt kijk dan op eBay duitsland; laatst was er weer een. Er is een nieuwe verbeterde versie (blauw); de oude is paars. De '70 is 3x silicium transistors en dat kan nogal scherp klinken, (tenminste dat is de algemene opinie) en ze kunnen radio-signalen oppikken. Germanium fuzzes hebben dat niet en klinken warmer; zijn wel temperatuur-gevoelig.
Als je je toch aan het orienteren bent, luister dan ook eens naar de soulbender. 3x germanium trans. en meer gain dan '69 en '70.
Warm en vet (denk Jeff Beck/Jimmy Page) of bijtend maar nooit scherp. Wel minder veelzijdig dan de '69. Je kunt eigenlijk met fulltone niet mis gaan. Ook omdat de meeste pedalen van vergelijkbare kwaliteit (NVN; MJM; Z-Vex), hier niet te krijgen zijn, laat staan te bespelen. succes.

PeArLjAm
3 november 2002, 17:12
Ja de zogenaamde boutique pedalen zijn hier niet echt te krijgen (soms kan je ze wel bestellen) maar naast elkaar zetten is niet mogelijk helaas, er is geen winkel die er een paar heeft staan. Maar ja muziekwinkel Jukebox schijnt ze te verkopen dus reis ik daar misschien binnenkort naar af, jammer dat het zo ver is voor me.

sash
3 november 2002, 21:24
Op 2002-11-03 15:22, schreef jpb:
Germanium fuzzes hebben dat niet en klinken warmer; zijn wel temperatuur-gevoelig.


Idd, onder de lampen begint ie wel eens raar te doen, maar veel last heb ik er niet van.

sash
4 november 2002, 16:10
Op 2002-11-03 17:12, schreef PeArLjAm:
Ja de zogenaamde boutique pedalen zijn hier niet echt te krijgen (soms kan je ze wel bestellen) maar naast elkaar zetten is niet mogelijk helaas, er is geen winkel die er een paar heeft staan. Maar ja muziekwinkel Jukebox schijnt ze te verkopen dus reis ik daar misschien binnenkort naar af, jammer dat het zo ver is voor me.


Ga gewoon een keer een dag naar Musik Produktiv of Musicstore Köln, die hebben een groot assortiment Fulltone en andere pedalen, kan je alles rustig uitproberen en naast elkaar zetten.

Lucky
7 januari 2003, 10:05
vd Haar in IJsselstein

Negative K3 fan
7 januari 2003, 10:46
ik vind fulltone zelf echt verschrikkelijk hoe kun je in godsnaam zoveel geld vragen voor een pedaal. Ik zou die dingen uit principiele overwegingen niet eens kopen omdat ik hem voor nog geen 50 euro en een beetje (veel) moeite zo zelf in elkaar kanz etten.

LordRiffenstein
7 januari 2003, 11:02
Op 2003-01-07 10:46, schreef Negative K3 fan:
Ik zou die dingen uit principiele overwegingen niet eens kopen omdat ik hem voor nog geen 50 euro en een beetje (veel) moeite zo zelf in elkaar kanz etten.

Doe mij dan maar eentje en een Fulldrive ook, want dat zal je ook wel in elkaar kunnen steken dan.

Yoeri

Lucky
7 januari 2003, 11:46
duur..niet duur...
ach...

Het is maar net wat je er voor uit wil geven.
die distortion en overdrives van fulltone klinken echt helemaal te gek....
echt wel veel beter dan bv. Boss etc.
niet dat dan dat meteen niet zo werken
maar als je de centen hebt en je vindt het mooi spul...waarom zou je dan voor die 100 euro principieel gaan worden....

heb je wel eens gekeken wat een leuk viooltje of contabasje kost...of een clarinet
als je het daarme vergelijkt hebben wij gitaristen het maar makkelijk met de prijzen van onze gear.

jpb
7 januari 2003, 12:03
Op 2003-01-07 11:02, schreef LordRiffenstein:


Op 2003-01-07 10:46, schreef Negative K3 fan:
Ik zou die dingen uit principiele overwegingen niet eens kopen omdat ik hem voor nog geen 50 euro en een beetje (veel) moeite zo zelf in elkaar kanz etten.

Doe mij dan maar eentje en een Fulldrive ook, want dat zal je ook wel in elkaar kunnen steken dan.

Yoeri


Als je toch bezig bent; doe mij maar een custom-shop fulldrive met FM-switch. Moet wel kunnen voor 60,- euro. Kun je een beetje netjes solderen?

Duane
7 januari 2003, 12:16
Is ie beter als de Fuzzface? (dallas arbiter)

Lucky
7 januari 2003, 12:26
ik heb geen idee....
wat vaak wel gebeurd is dat de mythische kwaliteiten van een vintage effect vaak tegenvallen of overschaduwd worden door al dan niet tijdsgebonden mankementen.

Boutique versies hebben daar meestal geen last van....

voor de fuzzface freaks:
check ook een de MJM Londonfuzz

DOLBY
7 januari 2003, 14:15
Ik vind t toch ook wel van de zotte: zo'n hoop geld voor zo'n klein beetje elektronica. Maar ja als je het geld er voor over hebt.....

jpb
7 januari 2003, 15:16
Op 2003-01-07 14:15, schreef DOLBY:
Ik vind t toch ook wel van de zotte: zo'n hoop geld voor zo'n klein beetje elektronica. Maar ja als je het geld er voor over hebt.....


Je kunt het ook anders bekijken. Wanneer je over cleane versterkers (bv fenders of zonder master/gain) speelt, en/of bij laag vol. wilt scheuren, dan zul je toch met pedalen moeten werken. Ik ben het met Lucky eens dat 100 euro dan niet zoveel uitmaakt. Wat wel uitmaakt is dat je bovenop je investering voor versterker en gitaar (al gauw 1000-2000 euro) met een goedkoop pedaal een beetje "penny wise, pound foolish" bent. Het geluid van b.v. Fulltone is stukken beter dan van de meeste goedkopere pedalen. En je bent ze zo weer kwijt als ze niet bevallen. Het is maar net wat je wilt.

Duane
23 januari 2003, 16:54
Heeft iemand die Fulltone '69 al eens op een Marshall gehoord????? Zou volgens mij stukken beter moeten klinken dat op een Fender versterker......
Ben aan het overwegen om er een aan te schaffen maar twijfel nog tussen de '69 en de fuzz-face.

PeArLjAm
23 januari 2003, 17:19
Ik ben hem (fulltone '69) nu aan het nabouwen zelf, is niet moeilijk en kost echt veeeel minder dan dat ie in de winkel kost. Ik ga hem uitvoerig testen op mijn marshall als ie klaar is, kan wel een klein verslagje posten natuurlijk .. :wink:

Duane
24 januari 2003, 10:25
Knap dat je dat kan. Ik zelf heb daar absoluut de aanleg niet voor (ben niet handig met electronica) laat mij maar gitaarspelen hehe... :wink:

Mithrandir
24 januari 2003, 10:31
lijkt me ook wel eens wat, zelf een effectenpedaal maken, maar wat ik me nou afvraag, hoe kom je aan een goeie behuizing.

Duane
24 januari 2003, 13:42
Hoe kom je aan het schema van de Fulltone en weet je exact welk materiaal je ervoor nodig hebt. Heb je een originele Fulltone geleend ofzo..?

PeArLjAm
24 januari 2003, 13:48
Het zelf bouwen is niet zo heel moeilijk, het circuit van die '69 is erg simpel. Transistortjes vinden is lastiger, ik heb bij de lokale electronicaboer 2 germaniumtransistoren gevonden, die fulltone ook gebruikt. Behuizing kun je kant en klaar kopen, bijvoorbeeld van het merk Hammond. Zijn niet precies zo groot als het pedaaltje van fulltone, maar wel ongeveer. Alleen nog zelf verfen en even de gaatjes erin boren.

Duane
24 januari 2003, 18:10
Interessant. Laat 't weten op het forum als ie af is!!! Ben benieuwd. Misschien een hele domme vraag, hoe weet je wat je waar moet aansluiten.....heb jij een schema?

Negative K3 fan
24 januari 2003, 18:35
die schemas haal je recht van internet

en voor die behuizing kun je ook proberen 2e handse kapotte/goedkope pedalen te vinden.

Negative K3 fan
24 januari 2003, 18:37
Op 2003-01-07 12:03, schreef jpb:


Op 2003-01-07 11:02, schreef LordRiffenstein:


Op 2003-01-07 10:46, schreef Negative K3 fan:
Ik zou die dingen uit principiele overwegingen niet eens kopen omdat ik hem voor nog geen 50 euro en een beetje (veel) moeite zo zelf in elkaar kanz etten.

Doe mij dan maar eentje en een Fulldrive ook, want dat zal je ook wel in elkaar kunnen steken dan.

Yoeri


Als je toch bezig bent; doe mij maar een custom-shop fulldrive met FM-switch. Moet wel kunnen voor 60,- euro. Kun je een beetje netjes solderen?


Waarschijnlijk kunnen jullie die ook wel in elkaar schroeven. Ik kan alleen niet erg netjes solderen...

Duane
25 januari 2003, 00:31
[quote]
Op 2003-01-24 18:35, schreef Negative K3 fan:
die schemas haal je recht van internet

Ik heb al es eerder voor dat schema gezocht, maar hij is niet meer te vinden van de '69. Wie o wie kan mij aan het schema helpen en een lijstje met alle exacte onderdelen. Ik ga hem ook bouwen!!!!

alvast bedankt.

PeArLjAm
25 januari 2003, 14:03
http://www.generalguitargadgets.com staat onder boutique fuzzface oftewel 1969 pedaal .Ik heb mijne erook vandaan

Mithrandir
25 januari 2003, 15:53
ik vond deze link ook nog terug op het forum:

http://home.zonnet.nl/osbruil/

Duane
25 januari 2003, 23:40
Op 2003-01-25 14:03, schreef PeArLjAm:
http://www.generalguitargadgets.com staat onder boutique fuzzface oftewel 1969 pedaal .Ik heb mijne erook vandaan


Handige sites!!

Bij die lijst van materials staan de onderdelen van de fuzzface, die zijn wel anders als de '69. Welke onderdelen gebruik jij voor de '69?

PeArLjAm
26 januari 2003, 12:39
Op 2003-01-25 23:40, schreef Duane:


Bij die lijst van materials staan de onderdelen van de fuzzface, die zijn wel anders als de '69. Welke onderdelen gebruik jij voor de '69?


Als het goed is staan de anderdelen er allemaal precies bij, op die site. De germanium transistors die ik gekocht heb zijn de ac.. (nogwat), 2e op het lijstje daar. Verder een goede dpdt schakelaar, potmeters etc. Ga eens bij je lokale electronicaboer langs, daar zullen ze zon beetje alles wel hebben. Als behuizing heb ik een hammond aluminium boxje gekocht..

vinni
31 januari 2003, 03:56
Weet je...

Petje af voor Pearljam dat hij de '69 na kan maken. De ultieme test is natuurlijk zijn pedaal naast een echte '69 te testen.
Sash, Pearl....

Oveigens...als ik alle tijd zou moeten bereken wat in de bouw van het pedaal gaat zitten (verven, boren, onderdelen zoeken, bouwen) dan is die Eur 200 voor een originele '69 helemaal zoveel nog niet. En als je die verkoopt dan heeft die wel de naam mee. Maar dan heb je natuurlijn niet het trotse gevoel dat een eigen gebouwde goedklinkende pedaal geeft.


Nog een vraag (weet niet zoveel van Fuzzen)
Sluit je die bij voorkeur aan heb je cleane kanaal of op je overdrive? heb zelf van morgen een Mesa Single rectifier combo

Vinni

Duane
31 januari 2003, 13:50
Originele Fulltone '69 voor EURO 200,- ????? waar dan???

sash
31 januari 2003, 18:00
Op 2003-01-31 03:56, schreef vinni:
Petje af voor Pearljam dat hij de '69 na kan maken. De ultieme test is natuurlijk zijn pedaal naast een echte '69 te testen.
Sash, Pearl....

....Oveigens...als ik alle tijd zou moeten bereken wat in de bouw van het pedaal gaat zitten (verven, boren, onderdelen zoeken, bouwen) dan is die Eur 200 voor een originele '69 helemaal zoveel nog niet...

....Nog een vraag (weet niet zoveel van Fuzzen)
Sluit je die bij voorkeur aan heb je cleane kanaal of op je overdrive? heb zelf van morgen een Mesa Single rectifier combo

Vinni


Pearljam en ik gaan de 2 pedalen ook naast elkaar zetten op de meeting, kijken hoe het klinkt. Als de zijne beter klinkt trap ik em :grin:

Ik had m'n '69 voor 200 Euro 2e hands, maar dat was een gelukje, want je komt ze nooit tegen. Nieuw kosten ze meer dan 270 Euro.

Ik weet niet hoe het zal klinken op een overdrive kanaal (want dat heb ik niet), maar net als alle overdrive/distortion pedaaltjes kan je ze het best aansluiten op je clean kanaal.

vinni
2 februari 2003, 23:32
Hoi,
Meeting? Zal wel niuet bij mij in de buurt zijn. Woon in de buurt van Groningen.

Die '69 vind ik heel interessant. Mijn mesa heeft best wel een mooi clean kanaal en met een swich kan ik dat kanaal in pushed mode zetten. Alleen is dat kanaal een stuk harder.
Wat ik dus wil is een crunchpedaaltje met volume en tooregeling. Toch een goeie crunch zonder dat ik teveel moet draaien aan knoppen. Het andere kanaal heeft een vintage en modern mode die wel een stuk beter in balans zijn met elkaar.

Groet,
Vinni

sash
2 februari 2003, 23:46
http://www.roadkill.nl/meeting

Voor crunch moet je niet de '69 zijn, dat is pure hendrix fuzz. Ik zou eerder op zoek gaan naar een fulldrive2.

Negative K3 fan
3 februari 2003, 10:08
Een fuzz moet altijd voor een clean kanaal en het is ook belangrijk dat de fuzz recht in je amp zit en dat er dus geen pedalen die niet true bypass zijn tussen zitten want die zuigen je fuzz toon helemaal weg. En als je je fuzz in een overdrivende amp drukt dan krijg je een heel raar, cleaner geluid met heel veel noise, feedback en bijgeluiden.

jpb
3 februari 2003, 10:52
Op 2003-02-03 10:08, schreef Negative K3 fan:
Een fuzz moet altijd voor een clean kanaal en het is ook belangrijk dat de fuzz recht in je amp zit en dat er dus geen pedalen die niet true bypass zijn tussen zitten want die zuigen je fuzz toon helemaal weg. En als je je fuzz in een overdrivende amp drukt dan krijg je een heel raar, cleaner geluid met heel veel noise, feedback en bijgeluiden.


Volgens mij klopt dit niet. De '69 schijnt juist in een (licht) overstuurde amp het beste tot z'n recht te komen. Bij de soulbender (3 germ. trans. ipv 2 zolas bij de '69) gaat het wel goed in een cleane amp. Gebufferde pedalen zijn vooral voor germ. fuzzes, zoals de '69, een probleem. Voor sil. fuzzes is dat probleem minder.

sash
3 februari 2003, 17:12
Jup, jpb heeft gelijk. M'n fuzz klinkt totaal niet als m'n amp op 2 staat ofzo, maar als ie op 5 of hoger staat, dan wordt je echt weggeblazen door het laag van die fuzz.

Negative K3 fan
3 februari 2003, 17:34
over dat licht gestuurde hebben jullie denk ik wel gelijk, maar als ik mijn superfuzz op maximale settings in mn amp stop met overdrive vol aan (wat niet zo heel veel is) klinkt het nergens naar.

sash
3 februari 2003, 18:27
Een superfuzz vind ik sowieso niet klinken :smile:

Negative K3 fan
3 februari 2003, 20:27
Op 2003-02-03 18:27, schreef sash:
Een superfuzz vind ik sowieso niet klinken :smile:


op hoge gain klinktie redelijnk kut, maar ik heb laatst ontdekt dat ik een heel mooi clean geluid krijg met heel weinig gain, en als ik dan harder aansla een hendrix achtige scheur, alleen iets rauwer/kouder dan de hendrix fuzz.

sash
3 februari 2003, 20:31
Speel eens met de volumeknop van je gitaar, als je die terugdraait zou je een puur clean geluid moeten krijgen, doe ik ook vaak.

Negative K3 fan
3 februari 2003, 20:36
Op 2003-02-03 20:31, schreef sash:
Speel eens met de volumeknop van je gitaar, als je die terugdraait zou je een puur clean geluid moeten krijgen, doe ik ook vaak.


als de gain van mn superfuzz voluit staat krijg ik die nooit clean met de volume knop van ded gitaar.

Duane
4 februari 2003, 09:10
Meestal wordt de drive gewoon lager als je je volumeknop terugdraait. Ligt er natuurlijk wel aan hoe 'vet' je distortion of fuzz staat.